Hoofdstuk 13

173 6 0
                                    

p.o.v Matthijs

Als ik de badkamer uitloop, zie ik dat Donny al in slaap gevallen is. Ik lach even en ga dan naast hem liggen. Ik sla mijn arm om hem heen en hij kruipt tegen mij aan. Ik druk een kusje op zijn voorhoofd. Ik denk na over ons gesprek vanavond. Ik had er totaal nog niet over nagedacht. Er rolt een traan over mijn wang bij de gedachte dat ik hem lang niet zal zien. Ik hou hem extra stevig vast. Snel zet ik de gedachten van mij af en val na een tijdje in slaap.

Ik word wakker van harde geluiden bij de deur. Als ik mijn ogen opendoe zie ik dat Donny verschrikt overeind zit. Ik ga ook overeind zitten en sla mijn arm om Donny heen. 'Wat is dat?' vraag ik nog half slapend. Donny haalt zijn schouders op. 'Ik weet het niet,' zegt hij. 'Volgens mij staat er iemand bij de deur. Ik sta op en loop zachtjes naar de deur. Ik kijk door het kijkgaatje en zie een razende Ronaldo staan. Ik deins achteruit. 'Wie is het?' vraagt Donny. Nog voor dat ik iets kan zeggen, begint Ronaldo te schreeuwen. 'Vuile lafaards!' schreeuwt hij. 'Kom dan tevoorschijn als je durft.' 'Ik weet het al.' zegt Donny. Ik schiet in de lach. Plotseling voel ik een stekende pijn in mijn nek. Ik schreeuw het uit van pijn en zak in elkaar. 'Matthijs!' roept Donny bezorgd. 'Wat is er?' Ik grijp naar mijn nek en er komt een nieuwe vlaag pijn. Door de pijn ben ik niet in staat om te antwoorden. Ik voel hoe Donny zijn armen om me heen slaat. Als de pijn een beetje weg is, beantwoord ik zijn vraag. 'Er zit een op afstand bestuurbare chip in mijn nek,' zeg ik. 'En Ronaldo heeft de afstandsbediening.' Alweer voel ik de stekende pijn opkomen. Deze keer nog erger. Ik voel hoe er tranen in mijn ogen springen. Ik probeer om de chip weg te krabben. Donny haalt mijn hand weg en legt zijn hand op de plek. Ik ontspan een klein beetje. Er vliegt nog een pijnscheut door mijn nek. Ronaldo staat nog steeds op de deur te bonken. De tranen stromen over mijn wangen. Langzaam vloeit de pijn weg. Het gebonk op de deur stopt. Ik zucht opgelucht en zak tegen Donny aan. Donny drukt me stevig tegen hem aan. Ik geef hem een klein kusje op zijn borst. Hij gaat met zijn hand door mijn haar. Ik merk dat ik langzaam in slaap val. 'Love you.' zeg ik zacht en ik val in slaap.

One More Second (Ajax Fanfictie)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu