Hoofdstuk 19

135 4 0
                                    

p.o.v Matthijs

Aan het einde van de wedstrijd merk ik dat Donny in slaap gevallen is. Ik druk zachtjes een kus op zijn voorhoofd. Voorzichtig til ik hem op. Heel langzaam sta ik op. Voorzichtig loop ik naar de gang en ga ik de trap op. Met mijn elleboog doe ik de deur open. Zachtjes leg ik Donny neer op bed.  Zonder hem wakker te maken trek ik zijn kleding uit en leg de deken over hem heen. Ik druk nog een klein kusje op zijn voorhoofd. Ik trek mijn eigen kleren uit en ga naast hem in bed liggen. In zijn slaap rolt Donny tegen mij aan. Voorzichtig sla ik mijn arm om hem heen en trek hem dichter tegen mij aan. Ik weet dat ik binnenkort nog niet in slaap ga vallen. Ik lig te denken aan alle manieren waarop Ronaldo mij morgen gaat laten voelen wat ik gedaan heb. Ik weet alleen dat het geen pretje zal zijn. Toen ik hoorde dat Donny het weekend weg zou zijn maakte me diep van binnen ergens wel blij, ik wil de akkefietjes tussen mij en Ronaldo zo lang mogelijk voor hem verborgen houden. Aan de andere kant werd ik er diep bedroefd van, ik weet bijna zeker dat na de return ik meegesleurd word naar Turijn en hem dan maanden niet zal zien. Onbewust trek ik hem nog dichter tegen mij aan. Ik wil gewoon zo dicht mogelijk bij hem zijn. Hij is een van de weinige mensen die me echt gelukkig maakt. Alleen de gedachte dat ik hem lang niet zal zien laat al een traan over mijn wang rollen. Verwoed veeg ik hem weg. Ik hoor hoe Donny zachtjes begint te snurken. Meteen verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Ik druk een klein kusje op zijn kruin. Ik sluit mijn ogen en denk aan alle leuke herinneringen met Donny. Voor ik het weet val ik toch in slaap.

De volgende ochtend word ik wakker van de zon die in mijn gezicht schijnt. Ik kijk naast me en zie dat Donny nog slaapt. Hij heeft zijn lichaam om mijn arm heen geslagen. Voorzichtig pak ik mijn telefoon. Het is pas 8.00 uur. Ik leg mijn telefoon weer weg. Ik sluit mijn ogen en geniet volop van dit moment. Ik wou dat ik iedere dag zo wakker kon worden. Ik weet dat het niet kan en probeer zoveel mogelijk van dit moment te genieten. Ik voel hoe Donny op me kruipt en zich in een balletje oprolt. Ik open mijn ogen en sla mijn armen om hem heen. Ik druk een kus op zijn kruin. Ik probeer een manier te bedenken dat ik hem niet voor maanden niet ga zien. De enige manier die ik kan bedenken is weglopen. Ik had het al zo vaak geprobeerd, maar het was pas één keer gelukt. Toen Donny zijn telefoon niet opnam en ik super ongerust werd. Alleen van die actie zal ik vandaag de wrange vruchten proeven. Ik voel hoe Donny rilt. Ik pak het dekbed en sla het om hem heen. Ik druk een kus op zijn voorhoofd en sla mijn armen weer om hem heen.

Een half uur later merk ik dat Donny wakker wordt. Gelijk slaat hij zijn armen om mijn nek. Ik wrijf over zijn rug. 'Goedemorgen,' zeg ik. 'Heb je lekker geslapen.' Hij knikt en wrijft in zijn ogen. Ik geef hem een kusje op zijn neus. Donny lacht en drukt zijn lippen op de mijne. Ik sla mijn armen om hem heen en druk hem nog dichter tegen mij aan. Langzaam gaat Donny weer naar achter. 'Hoelaat is het?' vraagt hij. Ik pak mijn telefoon. 'Het is nu half negen.' zeg ik. 'Dan hebben we nog twee uur.' zegt Donny en hij drukt zijn lippen weer op de mijne. Met gesloten ogen geniet ik van het moment.

One More Second (Ajax Fanfictie)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu