Hoofdstuk 33

116 1 0
                                    

p.o.v Donny

Ik word wakker. Ik voel dat Matthijs zijn armen om me heen heeft geslagen. Voorzichtig draai ik me om. Ik druk een kus op Matthijs zijn lippen. Hij doet zijn ogen open. Zachtjes drukt hij zijn lippen op de mijne. Ik sla mijn armen om hem heen. 'Gaat het weer een beetje?' vraagt hij. Ik knik. Ik druk mijn lippen weer op de zijne. Hij gaat met zijn handen door mijn haar. Na een paar minuten trekken we weer terug. Ik rol me op en ga dicht tegen hem aan liggen. Hij slaat zijn armen steviger om me heen. Ik kan wel voor eeuwig zo blijven liggen. Zachtjes druk ik kusjes in Matthijs zijn nek. Hij gaat met zijn handen door mijn haar. 'Kunnen we zo blijven liggen?' vraag ik. 'Is goed.' zegt hij. Ik druk mijn lippen op de zijne. Weer spenderen we veel tijd op deze manier. Ik hou zo veel van hem. Voorzichtig strijk ik een lok haar uit zijn gezicht. Hij glimlacht. Ik druk een kusje op zijn lippen. 'Ik ga even onder de douche.' zeg ik. 'Oké,' zegt hij. 'Dan zie ik je zo weer.' Ik geef hem nog een kus en sta dan op. Ik loop naar de badkamer. Zodra ik de deur open doe ruik ik meteen de geur van ontsmettingsmiddel. Ik ga naar binnen. De verbanddoos ligt nog steeds op de grond. Op de badrand zitten ook nog een paar bloedvlekken. Ik ruim de verbanddoos op. Ik maak een doek nat en haal de vlekken weg. Ik gooi de doek in de wasmand, die bijna overstroomt. Dat regel ik morgen wel. Ik zet de douche aan en kleed me uit. Langzaam ga ik onder de warme stralen staan. Meteen stroomt er een warm gevoel door mijn lichaam. Ik sluit mijn ogen. Zo blijf ik voor een tijdje staan. Ik hoor dat de deur opengaat. Ik doe mijn ogen weer open. Matthijs staat in de deuropening. 'Heeft de douche nog ruimte voor een extra persoon?' vraagt hij met een lach op zijn gezicht. 'Ja hoor.' zeg ik. Hij kleedt zich uit. Ik doe de deur van de douche open en hij stapt ook onder de douche. Hij slaat zijn armen om me heen. Ik druk een kus op zijn borst. Ik kijk hem aan. Hij drukt zijn lippen op de mijne. Ik sla mijn armen om hem heen. Hij gaat met zijn handen door mijn haar. 'Zal ik je haar wassen?' zegt hij. Zachtjes knik ik. Hij pakt de shampoo fles en doet wat in zijn handen. Zachtjes masseert hij het in mijn haar. Daarna spoelt hij het er weer voorzichtig uit. Ik sluit mijn ogen en leun tegen zijn borst aan. Hij slaat zijn armen weer om me heen. 'Ik hou van je.' zeg ik en ik druk een kusje op zijn borst. 'Ik ook van jou.' zegt hij. Ik kijk hem weer aan. Hij drukt zijn lippen op de mijne. Ik hou zo veel van hem. Een paar minuten later ga ik weer naar achter. Ik zie dat de pleister op zijn gezicht half heeft losgelaten. Voorzichtig trek ik de pleister verder los. 'Mag ik de anderen er ook vanaf halen?' vraag ik. Hij knikt. Voorzichtig haal ik de anderen ook los. Ik leg de pleisters naast me neer. Voorzichtig was ik het nog overgebleven opgedroogde bloed van hem af. Hij spant zijn spieren aan tegen de pijn. 'Sorry,' zeg ik. 'Ik wil je geen pijn doen.' 'Het geeft niet,' zegt hij. 'Het is niet jouw schuld.' Ik druk mijn lippen op de zijne. Ik sla mijn armen weer om hem heen. Na een paar minuten trekken we weer terug. Matthijs doet de douche uit. Ik doe de douche deur open en pak een handdoek. Ik sla de handdoek om Matthijs heen. Hij trekt me tegen zich aan en slaat de handdoek ook om mij heen. Lachend sla ik mijn armen om hem heen. Hij is echt het liefste vriendje ooit. Ik wil hem echt nooit meer kwijt. Zachtjes druk ik kusjes in zijn nek. Ik voel dat hij me afdroogt. Ik ga naar achter en druk mijn lippen weer op de zijne. Ik kan hier echt nooit genoeg van krijgen. Vijf minuten later trek ik terug. Ik droog hem af en druk nog een kus op zijn borst. We kleden ons weer aan. Matthijs neemt niet de moeite om zijn shirt aan te doen. Ik trek mijn shirt wel aan. Ik sla mijn armen weer om hem heen. 'Wat zullen we straks gaan eten?' vraag ik. 'Wat heb je in huis?' vraagt hij. Ik denk even na. 'Niet veel meer,' zeg ik. 'Alleen nog ingrediënten voor boerenkool stamppot.' 'Dat heb ik echt al heel lang niet meer gegeten,' zegt hij. 'Kunnen we dat eten? Alsjeblieft?' 'Natuurlijk.' zeg ik lachend. Hij drukt zijn lippen op de mijne. Nooit gedacht dat iemand zo blij kon worden van boerenkool stamppot. Na een paar minuten trekken we terug. Hij gaat met zijn handen door mijn haar. Ik druk nog een kus op zijn voorhoofd. Hij pakt mijn hand en we lopen naar beneden. Samen gaan we op de bank zitten. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Hij slaat zijn arm om me heen. Hij drukt een kus op mijn kruin. Ik pak zijn andere hand. Zo blijven we voor een tijdje zitten. Ik speel met zijn vingers. We worden opgeschrikt door Matthijs zijn telefoon. Hij pakt zijn telefoon. Hij staat op en neemt op. 'Hey mam.' zegt hij. Hij loopt naar de gang. Ik kijk op de klok. Het is al 18.00 uur. Langzaam sta ik op en loop naar de keuken. Ik zoek alle ingrediënten bij elkaar en begin met koken. In de gang hoor Matthijs praten. Na een kwartier staat alles te koken. Ik leun tegen het aanrecht aan. Matthijs is nog steeds aan het praten. Ik dek de tafel. Ik giet de aardappelen en boerenkool af. Ik gooi het bij elkaar en begin om het samen te stampen. Vijf minuten later ben ik klaar. Ik zet het nog even op het vuur. Tien minuten later komt Matthijs weer binnen. Hij loopt naar me toe en slaat zijn armen om me heen. Ik druk mijn lippen op de zijne. Ik sla mijn armen om hem heen. Na een paar minuten trekken we terug. 'Het eten is klaar,' zeg ik. 'We kunnen aan tafel.' Er verschijnt een lach op zijn gezicht. Ik zet de pannen op tafel en snijd de rookworst door de midden. Matthijs zit als een klein kind aan tafel. Ik schep wat voor hem op. Daarna schep ik voor mezelf op. Ik ga zitten. 'Eet smakelijk.' zeg ik. 'Eet smakelijk.' zegt hij. Snel neemt hij een hap. Ik kan aan zijn hele gezicht zien dat hij ervan geniet. Zelf begin ik ook te eten. Zodra ik mijn bord leeggegeten heb, zit ik vol. Matthijs blijft maar opscheppen. Na een half uur zit hij ook vol. Hij leunt achterover. 'Dat was lekker.' zegt hij. 'Dat merkte ik.' zeg ik lachend. Ik pak zijn hand en druk er een kus op. We staan op. Samen ruimen we de tafel leeg. Ik doe de vaatwasser aan. Matthijs slaat zijn armen om me heen. Zachtjes druk ik mijn lippen op de zijne. Ik sla mijn armen om hem heen. Na een paar minuten trekken terug. We lopen naar de bank. Hij gaat zitten en trekt me op zijn schoot. Ik kruip dicht tegen hem aan. Hij slaat zijn armen om me heen. Een paar minuten later val ik bijna in slaap. Matthijs merkt het gelijk. 'Ben je moe?' vraagt hij. Zachtjes knik ik. 'Dan gaan we toch gewoon naar bed.' zegt hij lief. Weer knik ik. Voor ik kan opstaan, tilt hij me al op. Voorzichtig draagt hij me naar boven. Ik druk een kusje in zijn nek. Voor ik het weet val ik in zijn armen in slaap.

One More Second (Ajax Fanfictie)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu