p.o.v Matthijs
Ik klooi een beetje met de rand van mijn shirt. Ik heb daarnet een preek van meer dan twee uur van de trainer gekregen. Hij vond het onverantwoord dat ik bijna de hele week weg was. In mijn ooghoek zie ik een deur opengaan. Tot mijn verbazing komt Daley binnen. Hij komt op me afgelopen en trekt me overeind. 'Kom mee,' zegt hij. 'Donny heeft je nodig.' 'Wat is er met Donny?' vraag ik bezorgd. Ik loop achter Daley aan. 'Dat weten we dus niet.' zegt hij. Ik volg hem naar de ArenA. We lopen richting de toiletten. Ik kan gesnik al horen. 'Hij is binnen.' zegt Daley. Ik doe de deur open. Donny zit huilend op de grond. Zodra ik binnenkom komt hij overeind en drukt zich tegen mij aan. Ik sla mijn armen om hem heen. Hij begint weer te snikken. Ik leg mijn hand op zijn achterhoofd en ga met mijn vingers door zijn haar. Ik doe mijn best om hem te troosten. Carel staat op en loopt weg. Hij sluit de deur achter zich. Donny's gesnik vult de ruimte. Ik druk een kus op zijn voorhoofd. Hij zakt bijna door zijn knieën heen. Voorzichtig til ik hem op. Hij trilt oncontroleerbaar. Ik ga door mijn knieën en leg hem op de grond. Ik ga naast hem zitten. Hij grijpt mijn hand vast. Zijn ademhaling is vreselijk gejaagd. 'Rustig.' zeg ik. Al mijn pogingen om hem te kalmeren mislukken. Ik druk mijn lippen op de zijne. Meteen voel ik zijn ademhaling kalmeren. Het trillen vermindert. Ik ga naar achter. Ik strijk met mijn vingers over zijn wang. Met gesloten ogen ontspant hij. Ik druk nog een kus op zijn voorhoofd. Even later doet hij zijn ogen open. 'Daar ben je weer.' zeg ik. Hij glimlacht. Hij gaat rechtop zitten en kruipt tegen me aan. Ik sla mijn armen weer om hem heen. 'Waarom was je zo overstuur?' vraag ik voorzichtig. Hij zucht. 'Het werd me allemaal even teveel,' zegt hij. 'Ik kon mezelf niet meer beheersen.' Ik ga met mijn hand door zijn haar. Ik druk een kus op zijn kruin. Hij komt een beetje overeind en drukt zijn lippen op de mijne. Hij slaat zijn armen om mijn nek. Hij gaat weer naar achter en legt zijn hoofd in mijn nek. De deur gaat open. Erik komt binnen. 'Is alles goed?' vraagt hij. 'Ja.' zegt Donny. Hij komt een beetje overeind. Voorzichtig ondersteun ik hem. 'Kom naar mijn kantoor,' zegt Erik. 'Ik wil je even spreken.' Donny knikt en Erik loopt weg. Donny legt zijn hoofd op mijn schouder. Ik druk een kus op zijn voorhoofd. 'Ik moet gaan.' zegt hij. Langzaam probeert hij op te staan. Meteen zakt hij weer door zijn benen. Ik vang hem op. 'Ik help je wel.' zeg ik. Hij knikt. Ik sta op. Voorzichtig til ik hem op. Ik draag hem naar Erik's kantoor. Voor de deur zet ik hem weer op zijn eigen benen. Ik moet hem nog wel ondersteunen maar hij staat al wel iets steviger. Hij klopt op de deur. 'Binnen.' horen we. Ik doe de deur open. Donny kijkt me aan. 'Ik wacht hier,' zeg ik. 'Tot je terug komt.' Ik druk nog een kus op zijn voorhoofd. Daarna loopt hij Erik's kantoor in en doet de deur weer dicht. 'Matthijs,' hoor ik aan de andere kant van de deur. 'Kun je even helpen?' Ik doe de deur open. Donny staat tegen de muur aangeleund. 'Ik kom niet verder.' zegt hij. Ik til hem weer op. Ik druk een kus op zijn voorhoofd en draag hem naar een stoel. 'Blijf er maar bij.' zegt Erik. Ik knik. Ik ga zitten en Donny gaat op mijn schoot zitten. Ik sla mijn armen om hem heen. 'Ik wilde het nog even hebben over wat er gisteren gebeurt is.' zegt Erik. Donny grijpt mijn hand vast. Ongemerkt druk ik een kus in zijn nek. 'Oké,' zegt hij. 'Wat is er?' Erik haalt even diep adem. 'Ik wil nog één keer zeggen hoe erg ik het vind wat er gisteren gebeurd is,' zegt hij. 'Het had nooit mogen gebeuren.' 'Het maakt niet uit,' zegt Donny. 'We kunnen er nu toch niets meer aan veranderen.' Hij zucht even. Zachtjes druk ik nog een kus in zijn nek. 'Nog sorry voor de deur.' zeg ik. 'Het geeft niet,' zegt Erik. 'We hadden de deur toch moeten openbreken.' Donny pakt mijn hand. 'Ik wil het nog wel even hebben over het weekend.' zegt Erik. Donny zucht weer en ik knijp even gerustellend in zijn hand. 'Ik weet wat er gebeurt is,' zegt Erik. 'Maar de anderen weten dat niet. En dat kan een een probleem worden, zeker vanavond.' 'Hoezo wordt dat zeker vanavond een probleem?' vraag ik. Erik zucht. 'De rest van het team vindt het onverantwoord om Donny te laten spelen,' zegt hij. 'Maar wat zij niet weten is dat we zonder hem niet eens echt een goed functionerend team neer kunnen zetten.' Met een glimlach druk ik een kus in Donny's nek. 'Matthijs,' zegt Erik. 'Je moet me beloven dat je niks vertelt van wat ik zojuist gezegd heb.' 'Ik beloof het,' zeg ik. 'En ook al zou ik het zeggen, ze luisteren toch niet.' Erik knikt. 'Jullie kunnen gaan.' zegt hij. Donny knikt. Hij staat op en trekt mij ook overeind. 'Tot over een half uur.' zegt hij. Erik knikt. We lopen het kantoor uit. Donny kijkt de gang door. Zodra hij ziet dat de gang leeg is, drukt hij zijn lippen op de mijne. Ik sla mijn armen om hem heen. Hij legt zijn handen op mijn achterhoofd. We gaan pas uit elkaar als onze lucht op is. Ik druk mijn voorhoofd tegen de zijne. 'Sorry dat ik weggegaan was zonder iets te zeggen.' zeg ik. Donny kijkt me aan. 'Het is niet erg,' zegt hij. 'Je had in ieder geval een briefje achtergelaten.' Hij drukt zijn lippen weer op de mijne. Hij gaat met zijn handen door mijn haar. Ik druk hem dichter tegen me aan. Na een paar minuten laat Donny mijn lippen los en legt zijn hoofd op mijn schouder. Ik ga met mijn hand door zijn haar. Zo blijven we voor een tijdje staan.
JE LEEST
One More Second (Ajax Fanfictie)
FanficAjax staat in de halve finale van de Champions League tegenover Juventus. Donny en Matthijs hebben elkaar in maanden niet meer gezien. En wat nou als blijkt dat ze gevoelens voor elkaar hebben? Hoe zal dat aflopen als ze elkaar lang niet zien? En ho...