A róka ahhoz a házhoz vezette őket, ahol azelőtt a lányt is. A szárnyas ló talált magának egy száraz helyet az udvaron, ahol meghúzodhatott, a többiek pedig bementek a házba. A férfi lefektette a lányt az ágyra. Még mindig ájult volt. Ahogy végignézett rajta, látta, hogy vizes ruhái már kezdtek száradozni a forró teste miatt.
Ijesztő! Vajon milyen magas lehet a láza? - Az arcán látszott, hogy nagyon szenved. - Meg kell szabadulni ezektől a vizes ruháktól, különben az állapota csak romlani fog.
A férfi újra a lányra nézett, majd sóhajtott egyet. Nem igazán volt kedve őt ápolgatni, de nem tehetett mást, ha szerette volna megkapni a megbízásért járó jutalmat.
Semmiképpen sem akartam ehhez folyamodni, de nincs más választásom.
A férfi a lány fölé hajolt s kezeit közel helyezte a testéhez, de anélkül hogy megérintette volna. Becsukta a szemét és egy mélyet lélegzett. Majd, miután újra kinyitotta a szemét, elkezdte a kezét végighúzni a lány felett. Jobban mondva a ruhái felett. A mellkasától egészen a lábfejéig és vissza. Majd újra és újra megismételte ezt, amíg a ruhák meg nem száradtak teljesen. Ezután a haj következett. Az ujjaival jó néhányszor átfésülte, hogy a fejbőrhöz közeli rétegek is megszáradjanak. Ekkor lett figyelmes a lány tarkóján levő jelre. Valami anyajegy lehetett. Épp a nyaki csigolyák felett húzodott el. Elég nagy kiterjedésű volt. Ami viszont érdekesebbnek tűnt, az a formája volt. Egy virágot ábrázolt. Mégpedig egy íriszt. Elcsodálkozott rajta, de sokat nem törödött vele. Fontosabb dolgai is akadtak.
Keresett valami tisztább rongydarabot a házban, majd megvizezte s a lány homlokára helyezte. A láza még mindig az egekben volt. Újra végignézett a testén. Sérülések után kutatott. A legszembetűnőbbek az arcán voltak. Ígyhát a kezét közel helyezte hozzá, s a felszíni sérülések már kezdtek is begyógyulni. Közben a róka felugrott az ágyra s a lány kézfejét kezdte el nyalogatni, jelezve a férfinek hogy ott is vannak sérülések.
Szóval most már megbízik bennem. Okosabb róka, mint gondoltam volna.
A férfi gyengéden felemelte a lány karját, majd feltűrte az ing ujját. Megrémült. Rettenetesen nézett ki. A lány bőre tele volt vágásokkal, karcolásokkal meg kiütésekkel. A férfi ezeken a sérüléseken is próbált enyhíteni, aztán belegondolt:
Ha így néz ki a keze, hogy nézhet ki a lába?
A szoknyájára vetett egy pillantást. Az alja még mindig rakva volt sárral. - Leghamarabb ettől kell megszabaduljunk, különben mégjobban fel fognak fázni a lábai. - Megfogta a szoknyát s letépte az alsó részét, amin a mocsok volt. Most már szinte a térdéig láthatóvá váltak a lábaiszárai. -Ahogy sejtettem. - gondolta a férfi, miközben eltorzult arccal nézett végig a lány bőrén. A sérüléseken kívül vörös foltok is voltak rajta. - Sokszor eleshetett. - De a legrosszabb állapotban akkor is a lábfeje volt. A sár már szinte cipőként vonta körül, s alatta pedig valami fásli-szerűség volt.
A férfi egy puhább rongydarab után nézett, amivel lemoshatta a sárt a lány lábáról. Talált is. Megvizezte, s aztán nekilátott a tisztításnak. A felső réteg viszonylag könnyen lejött. Az alatta levő fásli-kötés viszont teljesen át volt ázva sárral. Próbálta letekerni a lábáról, de az bele volt ragadva a sebekbe. S ahogy meghúzta a szélét, a félig-meddig begyógyult sebek újra vérezni kezdtek. A férfi sohajtott egy nagyot. Rájött, hogy sokkal nehezebb dolga lesz, mint amire számított. Nem volt kedve komplikálni az életét, dehát mit tehetett? Ha így hagyja azokat a sebeket, be fognak fertőzni. Akkor pedig a lány még járni sem fog tudni. Úgyhogy ráhelyezte a kezét az egyik lábfejére, a másikkal pedig lassan próbálta leszedni a fáslit. Így, ha fel is szakadt egy seb, gyorsan be is gyógyult. Valami hasonló műveletet végzett a saját sebével is a mellkasán. Ezért remélte, hogy most is működni fog. Bár több időbe telt. Hisz nem a saját testéről volt szó, így nem tudta pontosan hogyan is adagolja azt a furcsa erőt ami benne lakozott. Amiről amúgy még ő maga is alíg tudott valamit.
STAI LEGGENDO
Ezüst és skarlát ✔
Teen FictionEgy történet a félelemről, menekülésről, könnyekről ... életről és halálról; mindezek felett pedig, történet a reményről, ami ezek mögött rejlik és mindezt áthidalja. Főként a thriller, fantasy és dráma kategóriába sorolható, de tartalmaz lélektani...