“ E-eh ... Ini tandas lelaki? ” soal Jade. Mukanya hampir pucat.
“ Baik kau keluar sebelum ramai lagi budak masuk atau ..” kata Taehyun.
“ Atau apa?” soal Jade. “ Atau kau nak teman aku mandi ” kata Taehyun membuatkan Jade tersedak.
Laju Jade keluar dari tandas itu. Sempat dia menoleh untuk melihat papan tanda di hadapan pintu tandas. “ Ya ampun.. Memang tandas lelaki ” kata Jade lalu menepuk dahinya kerana cuai.
“ Jade, mana kau pergi? ” soal Minjae.
“ Tulah, tak nampak pun dekat tandas tadi” kata Hazel yang berjalan bersama Minjae.
“ A-ah .. Nanti Jade cerita ” kata Jade lalu langkahnya diteruskan ke khemah.
/PLUTO OUTFIT/
Selepas semua 30 orang pelajar selesai bersiap mereka semua berkumpul di hadapan khemah makanan secara bulatan. Masing-masing menunggu kumpulan memasak selesai memasak sarapan.
“ Ha ceritalah, mana Jade pergi pagi tadi ?” soal Yong En.
“ Ouh.. Jade sebenarnya tersalah masuk tandas lelaki ” kata Jade dalam nada yang perlahan.
“ Hahaha macam mana boleh tersalah masuk?” Minjae ketawa kecil.
“ Tak perasan papan tanda dekat depan tu ” kata Jade.
“ Makanan dah siap ” kata Yeonjun lalu meletakkan makanan di atas meja yang disediakan di tengah.
Ahli TXT yang lain mengambil tempat duduk di antara kumpulan CIX dan PLUTO.
“ Jemput makan semua ” serentak mereka semua berkata sebelum mengambil makanan yang di masak oleh ahli TXT.
“ Nampak sedap " kata Janet.
“ Rasa dulu baru komen ” kata Yeonjun.
Tanpa membuang masa lagi ahli PLUTO dan pelajar lain mula melahap makanan yang disediakan, al-maklum lah semalam tiada makan malam yang disediakan.
YOU ARE READING
❝ acadeмy мoa ❞
Diversos❝ acadeмy мoa ❞ [ coмpleтed вυт υnder conѕтrυcтιon ] " ĸιтa вerвeza, ѕeвaв тυ laн ĸιтa lagι ѕpecιal darι yang laιn " © all rιgнт reѕerved ιdea вy @𝓪𝓹𝓻𝓲𝓵𝓫𝓵𝓸𝓼𝓼𝓸𝓶𝓮 [ #PLUTOPROJECT ] ѕтarт: ocтoвer 09 , 2019 end: janυary 15, 2020