" Korang nak kitaorang tolong? " suara seseorang memecah kesunyian tadi.Serentak ahli Pluto menoleh untuk melihat gerangan yang berani menjejakkan kaki ke kawasan rehat mereka. Buat kali pertama ada orang lain selain mereka di rooftop ini.
" Yah bila korang masuk? " soal Hazel.
" Banyak mana korang dengar? " soal Minjae.
" Macam mana korang tahu kitaorang dekat sini? " soal Jade.
" Korang stalker ke apa? " soal Janet.
" Takda kerja lain dah? " soal Yong En.
" Woah woah sabar, satu-satu " kata Soobin sambil membuat isyarat tangan supaya ahli Pluto bertenang.
" Kitaorang sebenarnya dah ada dekat sini sebelum korang masuk lagi " kata Beomgyu.
" Betul.. Dan kitaorang terdengar perbualan korang sejak Yong En buka pintu tu lagi." kata Soobin sambil menekankan perkataan 'ter'.
" Sebenarnya kami tengah cari kawasan rehat yang sunyi dan tenang. Nama pun rehat, kalau dekat kantin bising so kitaorang datang sini. " terang Taehyun.
" Well, kitaorang nampak macan stalker tapi tak" kata Yeonjun.
" Ada kerja. Kerjanya makan " kata Hueningkai sambil menyuapkan cupcake kedalam mulutnya.
Ahli Pluto melihat sesama sendiri sebelum membelakangi ahli TXT untuk sesi perbincangan.
" Diaorang offer nak tolong tu.. " kata Janet.
" Nak terima ke offer tu? " soal Yong En.
" Macam mana kalau diaorang ada letak syarat untuk bantuan yang diaorang nak beri tu " teka Jade.
" Kita tengok dulu apa jenis syarat dia. Kalau dia minta lebih-lebih kita tolak " kata Hazel lalu menolak bahu Minjae perlahan.
Mereka melihat kearah ahli TXT semula dan Minjae menarik nafas sebelum berbicara.
" Okay kitaorang memang perlukan bantuan. " kata Minjae.
Ahli TXT mendekati ahli Pluto lalu berdiri dihadapan mereka. Perbezaan ketinggian membuatkan ahli Pluto kelihatan kerdil berbanding TXT.
Ahli TXT tertawa kecil sebelum kembali serius. " Kitaorang boleh tolong korang belajar menari, menyanyi dan rap" kata Soobin.
" Tapi !" kata Yeonjun sebelum ahli Pluto sempat tersenyum.
" Apa? Ada syarat? " soal Janet. Ahli TXT mengangguk.
" Ingat free? Haha mestilah ada syarat " kata Taehyun.
" Apa dia? " soal Jade.
" Korang kena ikut cakap kitaorang. Every command need to be followed by you all " kata Hueningkai sambil menunjuk seorang demi seorang ahli Pluto.
YOU ARE READING
❝ acadeмy мoa ❞
Sonstiges❝ acadeмy мoa ❞ [ coмpleтed вυт υnder conѕтrυcтιon ] " ĸιтa вerвeza, ѕeвaв тυ laн ĸιтa lagι ѕpecιal darι yang laιn " © all rιgнт reѕerved ιdea вy @𝓪𝓹𝓻𝓲𝓵𝓫𝓵𝓸𝓼𝓼𝓸𝓶𝓮 [ #PLUTOPROJECT ] ѕтarт: ocтoвer 09 , 2019 end: janυary 15, 2020