LFDW - Chapter 35

1.4K 161 2
                                    

"Madam nak minta tolong kamu hantar surat ni kepada cikgu Madyson dekat pejabat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Madam nak minta tolong kamu hantar surat ni kepada cikgu Madyson dekat pejabat. Boleh kan?"

"Yes sure madam,"

"Thank you Hazel," surat itu bertukar tangan. Madam Rosey tersenyum apabila Hazel sudi menolongnya.

Hazel pun menuju ke pejabat cikgu Madyson yang terletak berhampiran dengan perpustakaan. Dia segera masuk ke dalam pejabat itu dan ternampak cikgu Madyson yang sedang ralit menaip sesuatu di laptop.

Selesai memberi surat itu kepada cikgu Madyson, Hazel pun berlalu keluar dari pejabat tetapi malang sekali apabila dia terserempak dengan Kyra yang juga baru selesai membantu cikgu Freya menghantar buku.

Adakah ini dinamakan takdir?kalau sehari mesti muka dia sahaja yang muncul depan aku?Bisik hati Hazel.

Hazel hanya menyambungkan langkahnya dan hanya menghiraukan pandangan Kyra yang bagaikan mata helang. Tajam benar!

Kyra pula hanya mengikut langkah Hazel dari belakang. Sesekali Kyra menarik tangan Hazel dengan kasar membuatkan gadis itu terdorong ke hadapan.

Hazel menarik tangannya semula dari genggaman Kyra. Perempuan ni tak habis-habis lagi mungkin sampai dunia akhirat pun tak habis lagi dengan perangai gila dia ni. Betul cakap Xander perempuan ni gila.

"Asshole!you think you're already win huh?you know what?I hate it if I see your shitty face in front of me," Kyra menunjal kepala Hazel beberapa kali.

"I don't give a shit. Even you say that my face is like a shitty!" ujar Hazel dengan geram lantas menepis kasar tangan Kyra.

"Fine!is that really huh?dasar perampas tak sedar diri!" Kyra lantas menolak tubuh Hazel dengan kuat sehingga dia terjatuh di atas lantai.

Kris yang ternampak tindakan Kyra itu segera menolak badan Kyra membuatkan kepala gadis itu terhantuk kuat pada tombol pintu.

"Arghh!" Kyra memegang kepalanya yang sudah mula mengeluarkan cecair merah.Dia mula meraung dan menangis dalam kesakitan. Beberapa guru yang ternampak Kyra segera memberi bantuan.

Kris terdiam seketika. Dia sangat terkejut dengan apa yang dia lakukan sebentar tadi dan seakan tidak percaya yang dia sudah pun membuat Kyra cedera tetapi sepatutnya bukan itu yang dia mahu lakukan.

Kyra yang dalam keadaan lemah akibat pendarahan pada bahagian kepalanya dibantu oleh beberapa guru menuju ke bilik kesihatan. Kris juga turut masuk ke dalam bilik kesihatan sehingga terlupa akan Hazel.


__________________________

"I hate you Kris!" Hazel membaling bantalnya akibat terlalu geram dengan Kris yang sanggup risaukan keadaan Kyra berbanding dirinya. Ya!dia tahu dia bukanlah siapa pada Kris namun tidak sedarkah lelaki itu siapa perempuan yang dia risaukan itu?bukankah perempuan itu yang membuatkan dia menanggung sakit dan persahabatan dia dengan Xavier terputus?

"Kau penipu Kris!you already told that you never forgive Kyra for what she has done with you?tapi kau risaukan dia walaupun kau yang sendiri tolak dia tadi?I see it with my own eyes!" Hazel berkata seorang diri. Dia mahu meluahkan semua apa yang dia rasakan saat ini walaupun dia tahu tidak ada seorang pun yang mendengarnya.

"Kau penipu Kris!thats why I hate you right now!" jerit Hazel sepuas puasnya. Siapa sahaja yang tidak sakit hati melihat orang yang dia mula cintakan tiba-tiba risau akan keadaan perempuan lain.

I can't believe with my own feeling. My mouth and my heart says different word but it's a good choice if you prefer heart than mouth because sometimes mouth can lie.

Kris memandang Kyra. Dia tidak tahu sama ada perasaannya sekarang marah, benci, gembira atau sedih.

Dia menatap wajah Kyra lama dan ada sedikit perasaan rasa bersalah di dalam hatinya kerana sudah membuatkan Kyra cedera. Apa yang dia sebenar mahukan adalah memunculkan diri di depan gadis itu untuk mendapatkan jawapan yang belum dia dapat tetapi tidak bermakna dia memaafkan kesalahan gadis itu.

Benda yang paling penting dia mahukan adalah jawapan. Itu yang penting kerana dia akan berasa sedikit tenang daripada derita kerana dia juga masih belum bebas sepenuhnya.

Tapi malangnya dia sudah tersalah langkah. Gadis itu sudah pun cedera akibat kesalahan dirinya sendiri. Dia sepatutnya tidak berbuat sedemikian tetapi melihat Hazel membuatkan dia tidak dapat mengawal dirinya sendiri.

Xavier memandang Xander tidak percaya. Apa yang diceritakan adiknya itu tadi betul- betul membuatkan dia rasa semakin menyampah dengan perangai Kyra.

"Kau jangan sesekali bagitahu dia di mana aku berada begitu juga alamat rumah kita. Aku tak nak perempuan gila tu pijakkan kaki dia dekat sini walau sekali pun," kata Xavier. Aku tak hamak sekali pun nak tengok muka perempuan gila tu.

"Aku tahulah kau tak payah risau. Sejak kebelakangan ni perempuan tu makin gila je aku tengok. Sehari mesti tak lari tanya soalan mana abang kau...mana abang kau...ishh rimas aku dibuatnya,"

"Selain itu ada apa-apa lagi?sebab aku tak nak dengar cerita tentang perempuan tu je,"

Xander berfikir sementara. Aku nampak Kris tempoh hari. Nak tanya ke tak ni aku cuma risau kalau abang aku ni makin emo pula kalau macam tu baik tak payahlah.

"Aku rasa dah tak ada sebab aku cuma nak ceritakan tentang perempuan gila tu je hari ni,"

Xavier menumbuk bahu Xander. "Kurang asam kau...ingat nak cerita yang lain," kata Xavier. Xander pula hanya tersengih.





Enjoy🍀

Watak Xavier akhirnya
muncul lagi setelah sekian lama tidak keluar😂

#apa apa pun author harap sangat agar sesiapa yang membaca cerita ini tidak keberatan untuk menekan butang vote😊

Komen anda juga sangat diperalu alukan untuk sokongan tambahan.

Thank you very much💚❤

ʟᴏᴠᴇ Fʀᴏᴍ Dɪғғᴇʀᴇɴᴛ Wᴏʀʟᴅ ✔ [Completed]Where stories live. Discover now