Hoofdstuk 30

131 2 0
                                    

POV Noa
"Nou dan" zei ik glimlachend en hield een stukje koek voor mijn lippen. "Lekker, hè?" Vroeg ik toen hij er op kauwde. Hij knikte. Hij propte nog meer koekjes naar binnen. Opeens hield hij een hand voor zijn mond. "Rennen, Luke!" Riep ik. Hij rende de gang op, naar de wc. Ik hoorde hem flink overgeven. "Gaat het?" Vroeg ik. Hij knikte en veegde zijn mond af.

Ik sloeg een arm om zijn middel heen en hielp hem naar de bank. "Je bent echt ziek, Luke" zei ik bezorgd. "Naast me liggen?" Vroeg hij zachtjes. Ik zat naast hem en streelde door zijn haren, die nat waren van het zweet. Hij trok me tegen zich aan. Hij bibberde van de kou. "Ik heb het warm en koud tegenlijk" gaapte hij.

"Zal ik weggaan? Je slaapt bijna" zei ik. "Nee, blijf, alsjeblieft" zei hij zwak. Hij ging in mijn armen liggen en stopte zijn duim in zijn mond. Hij viel in slaap. Hij was zo schattig als hij sliep. Ik pakte zijn bril af en legde die op tafel. Liz kwam binnen met waterijsjes. "Slaapt hij?" Vroeg ze zacht. Ik knikte. "Wil je blijven?" Vroeg ze. "Als het geen moeite is" zei ik. "Tuurlijk niet" zei Liz en gaf me een kussen. Ik kuste Luke op zijn voorhoofd. Ik legde mijn hoofd tegen dat van Luke en viel in slaap.

Die nacht werd ik wakker, doordat Luke aan me schudde. "Ik heb overgegeven op de grond". Ik keek naar de plek waar hij wees. Liz was aan het dweilen. "Luke, laat haar toch slapen" zei Liz. "Nee, het is goed" zei ik. "Luke is echt kotsziek" zei Luke slaperig. Als hij in de derde persoon praat, is het heel schattig. "Ga maar slapen, er staat daar een emmer, Lukey" zei Liz en kuste zijn voorhoofd.

We lagen te praten. "Noa, waarom vind je me eigenlijk leuk?" Vroeg hij onzeker. "Waar moet ik beginnen? Je bent lief, knap, gevoelig, aantrekkelijk" zei ik. "Aantrekkelijk?" Vroeg hij. "Je hebt een goed lichaam en een leuk koppie" zei ik giechelend. Hij bloosde. "Ik uuhh, ben hier echt niet tevreden mee" zei Luke en prikte in zijn buikje.

"Je bent perfect voor me, en je hoeft jezelf niet te veranderen" fluisterde ik voordat we in slaap vielen.

✔Bullied ~ L.H.✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu