harmadik

2.2K 200 71
                                    

Louis egész éjjel képtelen volt aludni, és még a metrón is úgy ült, mint aki egy másik világban létezik. A szemei nyitva, lélegzik, mozog, tudja merre tart, és mégsem érzi, hogy önmaga. A központba beérve a pulzusa máris az egekben, és a gyomra olyan apróra zsugorodott mostanra, hogy egy falat se menne le a torkán. Még nem is evett ma, és valószínűleg nem is fog.

- Jó reggelt, Okoska! - köszön rá Harry, ő pedig a hang irányába kapja a fejét, hogy végigmérje a férfit. Egy kék kezeslábas van rajta a NASA, és annak támogatóinak különböző logóival. A haja ezúttal egy sokkal szorosabb kontyba van fogva, és fekete vászoncipőben van. Louis már sokszor látta őt ebben a szerelésben, de most mégis feszültté teszi. Nem mintha sejtette volna, hogy lehet még ennél is feszültebb, de úgy fest, Harry ezt is el tudja érni nála. - Gyere, öltözz át. Ez a tiéd.

- Harry... - nyögi ki nagy nehezen Louis, amikor elveszi a saját kék szerelését a férfitól, és követi az öltözőbe. - Ez nem fog menni. Figyelj, alaposan átgondoltam, és ez egyáltalán nem így működik.

- Mi? - néz rá mosolyogva Harry, és leül az öltözőszekrények közötti padra, majd térdeire könyökölve néz fel Louis-ra.

- Egy hét kevés idő. Nagyon kevés - kezdi magyarázni a fiú, közben a száját rágja és már sokadszor tolja fel idegesen a szemüvegét az orrán. - Az űrhajós kiképzés minimum tizenhat hónap. Tizenhat, Harry!

- Igen - bólint egyetértően, és még drámaian sóhajt is egyet, amitől Louis egy picit megnyugszik, mert úgy érzi, jó úton halad. Lehet, hogy tényleg sikerül lebeszélnie Harryt erről az őrültségről. - Fel is tudom sorolni, mi történik abban a tizenhat hónapban. Először is, az elméleti rész. Az űrkutatás történelmével, jelenlegi és múltbeli küldetések, és űrrel kapcsolatos jogszabályok ismeretével, valamint a legfontosabb kapcsolódó tudományok alapjaival. Már ebben a szakaszban megkezdjük a gyakorlati képzést is, ami többek között a Nemzetközi Űrállomás beható ismeretéből áll. Ez egyébként a következő lépcsőfok legfontosabb eleme, akkor tanulunk meg mindent, amit az Űrállomásról tudni kell. A harmadik szakasz csak akkor következik, ha a már kiképzett űrhajóst beosztják egy küldetéshez, és az azzal kapcsolatos felkészülés zajlik ekkor.

- Pontosan! Erről beszélek én is! - bólogat bőszen Louis, és érzi, szinte már a bőre alá kúszik a győzelem édes mámora.

- Igaz, valóban elkeserítőek lennének a kilátásaink, ha te, Okoska, nem tudnád már mindezt réges régen - vigyorodik el Harry, és végigfekszik a padon, aztán lehunyja a szemét. - Ez mind benned van. Vagy tévedek? Azt állítod, hogy ezek az ismeretek hiányoznak a buksidból?

Louis hezitál egy kicsit, mert az előbbi győzelem érzése még kísérti, de most kegyetlenül arcon vágták a saját tudásával, ami egy kicsit sem finom. Nem élvezi ezeket a pillanatokat, mert most két lehetősége van: bevallja, hogy Harrynek van igaza, vagy tagadja, de azzal saját magát degradálja le. Utálja azt. Teljesen mindegy, hogy más teszi vele, vagy ő saját magával. - Nem állítom.

- Esküdni mertem volna - nevet fel Harry. - Az utolsó szakasz két hetes. De mi csak egy kis utazást teszünk, ez igazán nem nagy ügy. Az űrturistáknak egy hetes a kiképzés. Te tulajdonképpen az leszel. Minden teljesen szabályosan zajlik, Okoska. Nincs hiba a rendszerben.

- Nagyon fontos az egészségügyi állapotom, és az állóképességem felmérése is, Harry - kapaszkodik bele Louis a legutolsó fűszálba, ami még előtte lengedezik, de a férfi még a szemét sem nyitja ki, mindössze egy mosoly van az arcán.

- Tudom, ezért vár a doki minket, de előbb fel kellene végre venned a rohadt egyenruhát, Okoska! - förmed rá, ezúttal egy kicsit szigorúbb hangnemben, és Louis gondolkodás nélkül kezdi lerúgni a kényelmes, bebújós cipőit, aztán kigombolni a nadrágját. Azonnal zavarba jön attól, hogy most alsóra kellene vetkőznie azelőtt a férfi előtt, akiért hónapok óta bolondul, így csak gondol egyet, és hátat fordítva Harrynek, villámgyorsan tolja le a gatyáját. A pólót le sem veszi, csak egyből felrángatja a kezeslábast, és a felsőt magán hagyja, hogy ne dörzsöljön annyira az egyenruha.

I Love You To The Moon And Never Back (Befejezett) Onde histórias criam vida. Descubra agora