Kaikki näyttävät järkyttyneiltä, kun vilkaisen heitä nopeasti. Tuntuu kumminkin, että minä olen kaikista järkyttynein. En ymmärrä, että miksi tein niin. Olisi pitänyt vaan kertoa totuus. Sehän kirpaisee vaan kerran. Tämä juttu muuttui juuri paljon mutkikkaammaksi.
"Sinä siis seurustelet Jaydenin veljen kanssa? Kylen?" Lisa varmistaa, eikä ole ilmeisesti uskoa kuulemaansa. Hän katsoo levottomana Jaydenia, joka katsoo edelleen minua. Hän pudistaa hiukan päätään ja olen kuulevinani kuinka hänen huuliltaan karkaa huokaus.
"Enkö minä juuri sanonut niin?"
"Sinä sait mitä halusit, joten voitko vaan lähteä nyt? Me ollaan lähdössä kohta asioille." Emily sanoo ja kääntyy katsomaan Lisaa. Hän näyttää siltä, että ei ole vielä valmis. Eipä tietenkään.
"No sinä olet näköjään menettänyt hänet sinun isoveljelleen. Pakoo myöntää, että tämä tuntuu aika hyvältä. Kerrankin sinä jäät yksin, Jayden." Lisa sanoo ja minä meinaan jo nousta pystyyn. Haluaisin sanoa hänelle pari valittua sanaa. En kerkeä kumminkaan, kun Lisa kääntyy ympäri ja lähtee tavaroineen pois.
Ovi kolahtaa kiinni kovaa ja me jäämme hiljaisuuteen. Jayden seisoo edelleen paikallaan, mutta hänen katseensa on siirtynyt ikkunaan. Hän katselee ulos leukaperät kireinä, enkä uskalla vielä sanoa mitään.
Siirryn katsomaan vieressäni istuvaan Emilya, joka katsoo minua jo valmiiksi. Hän pudistelee hiukan päätään ja osoittaa pienesti veljeään. Tiedän, että Jayden ei ymmärrä minua. Vaikka selittäisin tämän jutun hänelle, niin Jayden ei ymmärtäisi. Hän ei ymmärrä, että miksi yritin tehdä hänen exälleen hyvä olon.
Puren huultani ja nousen seisomaan. En itsekään tiedä mitä olen tekemässä, mutta en voi itselleni mitään. Vilkaisen vielä nopeasti Emilya ja sitten avaan suuni.
"Jayden...", sanon hiljaa ja silloin hänen katseensa eksyy minuun. Jayden nostaa sen nopeasti minuun, mutta näyttää edelleen todella kireältä. Hän sulkee silmänsä ja pitääkin ne pitkään suljettuina.
"Mitä helvettiä juuri tapahtui?" Jayden kysyy ja avaa silmänsä lopulta. Hän levitelee hiukan käsiään ja minä tyydyn vaan kohauttamaan olkiani. En oikein tiedä mitä sanoa, koska en teidä mitä tapahtui.
"Minä en vaan halunnut pahoittaa hänen mieltään, Jayden. Hän varmasti unohtaa koko asian pian. Ei hän kovin kiinnostuneelta vaikuttanut", sanon ja heti Jayden pudistaa päätään.
"Hän ei todellakaan unohda tätä, Ava. Lisa levittää kaiken tiedon eteenpäin. Iltaan mennessä kaikki Long Beacilla tietävät tästä. On se minusta kyllä todella mukavaa, että kerkesimme olla yhdessä pari minuttia. Nyt sinä näytät seurustelevan veljeni kanssa."
Jayden katsoo minua koko ajan, enkä minä tiedä mitä tehdä. En kerkeäkään tehdä mitään, kun Jayden lähtee. Hän kävelee takaisin yläkertaan ja minä jään seisomaan olohuoneeseen.
"No.... Tämä on kyllä vähän huonompi juttu." Emily sanoo ja minä menen takaisin istumaan hänen viereensä.
"Miten paha? Leviääkö juttu oikeasti niin nopeasti?"
"Kyllä vain. Joten onneksi olkoon. Taidat pitää Jaydenista, mutta sait Kylen. Hän onkin parempi veli. Totuttele ajatukseen."
****
Iltapäivälläkin istun vielä Emilyn kanssa tällä samaisella sohvalla. Sovimme, että hän tulee illalla pyörähtämään meillä ja ilmoitin siitä myös vanhemmilleni. Ja jos mukaan ei lasketa sitä välikohtausta, niin kaikki on mennyt hyvin.
Jayden on tämän koko ajan ollut ylhäällä. Hän kyllä nuolee näppejään pitkään. En ole halunnut mennä häiritsemään häntä, joten olen vain odotellut kiltisti täällä.
YOU ARE READING
Bad liar 2//IN FINNISH
RomanceAva ei ole uskoa tuuriaan. Jayden vaikutti niin täydelliseltä. Hän uskoi, että heillä kahdella voisi olla vielä yhteinen tulevaisuus. Kaikki musertui kumminkin hetkessä. Hän käveli vaan lentokentälle ja kaikki oli mennyttä. Hän yrittää parhaan mukaa...