17. Luku

999 52 27
                                    

A/N: Tää on tarina jossa en oikeesti oo ihan varma, että mitä parii ihmiset shippaa enemmän. Onko se Ava ja Jayden vai Ava ja Kyle? Tää oikeesti kiinnostaa mua. Kertokaa toki teidän oma mielipide.

****

Aika kului kiitettävän nopeasti. Joulu tuli ja meni. Asiat ovat minulla niin hyvin kuin ne voi vaan olla. Marysta ei ole ollut mitään vaivaa, koska hän on ollut jo pienen tovin Englannissa. Hoidot menevät rutiinilla ja olen suorittanut niistä jo puolet. Ensi viikolla en oikeastaan mene ollenkaan. Sain siihen lääkäriltä luvan.

Lähden nimittäin Jaydenin ja hänen perheensä kanssa Hawaijille uudeksi vuodeksi. Lähdemme torstaina ja nyt on sunnuntai. En oikeasti malta odottaa sitä reissua.

Kun Matt kutsui minut mukaan, niin olin aivan varma, että en pääse mukaan. Ajattelin, että vanhempani eivät päästä minua. Minulla on hoidot kesken, eikä meillä taida olla rahaa tuhlattavaksi ulkomaan matkoihin. Äiti ja isä tuhlasivat niin paljon siihen kouluun, jota kävin niin vähän aikaa. Yllätyin kyllä sitten positiivisesti, kun äiti ja isä suostui. En ole tätä viimeistä kuukautta edes miettinyt paljoa mitään muuta kuin tätä tulevaa matkaa.

Olen tämän puolitoista kuukautta onnistunut hyvin välttelemään illallista Jaydenin ja vanhempieni kanssa. Äiti ja isä ovat kyllä varmaan jotenkin jo unohtaneet sen. He ovat keskittyneet niin kovasti tulevaan vauvaan, jonka on määrä syntyä kahden kuukauden päästä. Illallinen tuntuu jostain syystä todella kiusalliselta ajatukselta ja se kestäisi varmasti tunteja. En halua, että vanhempani tai sitten Jayden sanoo jotain väärä. Tai eihän sitä tiedä jos minä päästä suustani vahingossa jotain mitä minun ei pitäisi. Se voisi siis odottaa mahdollisimman pitkään.

Olenkin viettänyt paljon aikaa täällä Jaydenin luona. Matt on sanonut, että ole aina tervetullut tänne, ja minähän viihdyn täällä hyvin. Saan samalla viettää aikaa Emilyn ja Kylen kanssa. Vähemmän kyllä Kylen, koska hänhän ei enää varsinaisesti asu täällä. Matka ei kuitenkaan ole pitkä.

"Minä haluan kysyä sinulta nyt ihan suoraan", Emily aloittaa, kun heittää noppia. Päätimme pelata monopolia, koska ainainen Netflixin ja leffojen katsominen alkaa olla todella tylsää. Tämä on oikeasti ihan mukavaa.

"Kysy vaan", sanon, kun Emily liikuttaa nappulaansa eteenpäin. Nostan katseeni häneen ja odotan hänen kysyvän. Talossa ei tällä hetkellä ole ketään, koska Jayden ja Matt lähtivät kauppaan. He hakevat tullessaan myös Kylen mukaan, koska teemme kuulema tänään yhdessä ruokaa. Matt on viikolla torstaihin asti myöhään töissä, joten tänään syödään ja tehdään yhdessä ruokaa. Minä pidän ideasta. Pidän myös siitä, että Matt haluaa minut tällä tavalla mukaan kaikkeen. Se on minusta todella mukavaa.

"Mitä sinun ja Kylen välillä oikein on?" Emily kysyy, joka saa kulmani vähintäänkin kurttuun. En tiennyt, että hän on huomannut saman kuin minäkin. Minun ja Kylen välit ovat oikeasti vähän erikoiset. Käyttäydymme kuten aina, mutta minusta tuntuu aina oudolta olla hänen kanssaan samassa huoneessa ja puhua hänelle. Ei se ole mielestäni mitenkään ulkoisesti näkynyt, joten miten ihmeessä Emily tietää tästä? Joko hän on helvetin hyvä ihmistuntija tai Kyle tuntee seurassani samalla tavalla ja on mennyt avatumaan asiasta siskolleen.

"Mitä? Mistä sinä oikein puhut?"

"Siitä, että mitä helvettiä te oikein teette. Minä ihmettelen, että miten helvetissä Jayden ei ole nähnyt sitä jännitystä teidän välillänne tai teidän katseita."

Hyvä on. Ehkä se sittenkin näkyy ulkoisesti.

"En tiedä. En tiedä oikeasti itsekään, että mitä on meneillään. Olen vain havainnut sen, että minun ja Kylen välit ovat samaan aikaan oudot, mutta normaalit. Olen todella hämmentynyt."

Bad liar 2//IN FINNISH Where stories live. Discover now