Pov Evi
Liam en Louis hebben Noé en mij net opgehaald. Met Noé op mijn arm lopen we het strand op. We zien de andere al snel zitten. Ik zet me aan de hele andere kant van Harry neer.
"Is ze moe" vraagt Niall en komt gelijk naar mij toe. "Ja ze zal zo wel inslaap vallen" zeg ik.
Noé komt ook gelijk naar mij toe als ik haar neer zet. "Wacht even lieverd" zeg ik. "Mama" zegt ze. "Noé wacht even" zeg ik.
Ik leg de handdoek neer en ze gaat er gelijk op liggen. Liam zet me de parasol op dat ze in de schaduw ligt.
Niall komt bij me op de handdoek zitten en we praten wat samen.
"Noé wordt eens wakker lieverd" zeg ik na een uurtje.
"Wil je gaan zwemmen" vraag ik wanneer ze wakker is. Ze staat gelijk op en knuffelt me.
"Kom" zeg ik. De meiden gaan met me mee met de kinderen. "Ik ga mee" zegt Niall. "Laat je je zonnebril op" vraagt Sophia. "Ja ik ga toch niet kopje onder" zeg ik ze knikt.
Wanneer Noé niet meer kan staan houd ik der vast.
Na een tijdje komen de andere ook. Noé is wat met Niall aan het spelen. Ze giert het echt uit.
"Kom eens hier kleine" zegt Niall lachend. Hij neemt Noé over.
Ik kijk lachend naar die twee hoeveel plezier ze hebben.
Ondertussen voel ik een paar ogen in mijn rug branden. Ik draai me om en zie Harry snel weg kijken.
"Mama" hoor ik haar zeggen. Ik kijk op en Niall komt naar mij toe.
Ze trapt opeens heel erg met haar voetjes. "Auw Noé kijk even uit lieverd" zeg ik als haar voetje mijn buik ingaat.
Ze kruipt bijna mijn nek in en Louis komt lachend boven water. "Wat ben je weer grappig Louis. Mijn kind zomaar bang maken" zeg ik. "Het was Louis maar lieverd" zeg ik.
"Wil je met het zand spelen" vraag ik ze knikt. Met Noé loop ik het water uit en op het zand zet ik haar weer neer. We pakken een emmertje en schepje en gaan samen in het zand zitten.
"Evi" hoor ik naast me. Ik kijk op en zie dat het Harry is. "Kunnen we praten" vraagt hij. "Ik laat Noé hier niet alleen" zeg ik en ga verder met Noé. "Ik vraag de jongens wel" zegt hij en loopt weg.
"Kom maar ik let wel even op" zegt Niall. Ik kijk hem een beetje vernietigend aan. "Ga praten" zegt hij. Ik sta zuchtend op en loop eerst het water in om me aftespoelen.
Samen met Harry loop ik wat langs het water.
"Evi het spijt me dat ik het allemala gezegd heb. Ik weet ik had het nooit mogen zeggen. En ja het klopt ik wou kinderen van jou en ik heb helemaal geen spijt van Noé. Noé is een van de beste dingen die me is overkomen" zegt hij. "Waarom zei je het dan" vraag ik. "Ik was niet gelukkig daarom ging ik drinken. Ik was gelukkig met jou en Noé om mij heen, maar verder niet meer. Al die dingen waar we ons aan moeten houden dat wil ik niet meer. Ik wil gewoon een leven kunnen leiden en niet te hoeven zorgen van oh shit mensen zien me en kunnen foto's maken" zegt hij.
"Je hebt me echt pijn gedaan met die woorden Harry" zeg ik. "Weet ik ik besefte niet wat ik zei en toen je weg was heb ik zo erge ruzie gehad met mam" zegt hij. "Ik weet het" zeg ik. "Oh ja je hebt natuurlijk contact met me moeder" zegt hij. "Harry dat ik ruzie heb met jou betekent niet met je familie. Jou familie komt minimaal 4x per jaar om hun kleinkind te kunnen zien" zeg ik.
"Harry sorry maar misschien is het beter als we gewoon allebei onze eigen weg gaan" zeg ik. "Dus ik krijg Noé na vandaag nooit meer te zien" zegt hij. Ik draai mijn hoofd richting Noé.
"Al is het 2x per jaar" zegt hij. "Evi alsjeblieft" zegt hij zacht en pakt mijn polsen vast. Ik kijk hem aan. "Alsjeblieft" zegt hij en zet een stap dichterbij. Als ik nu omhoog zou kijken zouden onze lippen niet ver van elkaar vandaan zijn.
"Ik mis je" zegt hij zacht. Ik voel een druppel op mijn gezicht. Ik kijk hem aan en zie dat hij huilt. Hij huilt nooit. "Ik weet niet of ik dit kan" zeg ik zacht. "Wat" vraagt hij. "Dit ons" zeg ik. "En als we ons erbuiten laten en er gewoon als gescheiden ouders voor Noé kunnen zorgen" vraagt hij.
"Harry jij bent op tournee ik heb mijn werk hier" zeg ik. "We zijn klaar met de tournee alleen nog London hierna" zegt hij. "Alsjeblieft" zegt hij. "Kom na je tournee maar eens langs en dan kijk ik wel" zeg ik en loop terug.
"Mama" roept Noé blij en rent naar mij toe. Ik til der lachend op. "En hoe ging het" vraagt Niall. "Ging wel" zeg ik hij knikt. "Noé wil jij wat eten lieverd" vraag ik ze knikt. We lopen naar de handdoeken. "Wij gaan broodjes halen wat willen jullie" vraagt Harry. "Broodje zalm" zeg ik. "En voor Noé" vraagt hij. "Heb ik zelf bij ze lust bijna niks" zeg ik hij knikt.
Ik pak Noé haar broodje. Ze komt tegen me aanliggen en eet rustig van haar broodje. "Is het lekker" vraag ik ze knikt. Liam en Harry komen samen terug. "Dankje" zeg ik als ik het broodje van Harry krijgt.
"Mama op" zegt Noé. "Goed zo lieverd wil je nog wat fruit" vraag ik ze knikt. Ik pak haar bakje met fruit uit mijn tas.
"Mama ik die" zegt ze en wijst naar mijn broodje. Ik laat haar bijten in mijn broodje. "Lekker" vraag ik ze knikt en begint weer van haar fruit te eten.
"Noé ga je mee spelen" vraagt Bear. Ze kijkt mij aan. "Ga maar, maar niet het water in he" zeg ik ze knikken.
Bear pakt Noé haar handje vast.
"Dit is echt te lief" zegt Sophia. Ik ga op mijn buik liggen en hou de kinderen in de gaten.
*
"Mama" hoor ik zacht. "Mama slaapt lieverd" hoor ik Sophia zeggen. "Ik wil mama" huilt Noé. "Wat is er Noé" vraag ik. Ik voel een klein lichaam tegen me aan. Ik draai me om tot me rug. Ze komt gelijk op mij liggen. "He wat is er" vraag ik.
"Ik denk dat Noéetje naar bed moet" zeg ik ze knikt huilend.
Met een schone handdoek veeg ik het zand van haar af en pak haar jurkje. "Ik zet je thuis wel af" zegt Liam ik knik.
Thuis aangekomen zet ik Noé in bad en dan in een weg door naar bed.
JE LEEST
The new boy H.S
FanfictionSamen met 4 vrienden zit je in de klas, maar wat als er een nieuwe komt.