35

342 4 0
                                    

pov Evi

"Noé wakker worden meisje" zeg ik. "Noé lieverd" zeg ik. "Mama" zegt ze zacht. "hey lieverd" zeg ik zacht. Ze gaat staan in haar bedje. 

Als de bel gaat kijkt ze me moe aan. Met Noé op mijn arm loop ik naar beneden. 

"Hey Harry" zeg ik. "Hey Eef" zegt hij. "NEt wakker" vraagt hij ik knik.

We gaan op de bank zitten. "Ga je even bij Harry zitten lieverd" vraag ik. "Nee mama" zegt ze. "Noé als je even bij Harry gaat zitten maak ik je wat te eten" zeg ik ze knikt en strekt haar armpjes naar Harry uit. Harry neemt haar over.

In de keuken maak ik ontbijt en loop dan terug. Ik geef Noé haar broodje.

"Wat wou je vandaag gaan doen" vraagt hij en helpt Noé een beetje. "Dierentuin of speeltuin" zeg ik. "Dierentuin" vraagt hij "Ja is goed ik ga even spullen pakken voor madam zo aantekleden" zeg ik hij knikt.

Als ik alles gepakt heb heeft Noé ondertussen haar broodje op. "Kom eens hier lieverd" zeg ik. 

*

We lopen met z'n drietjes door de dierentuin. Noé loopt bij mij aan de hand terwijl Harry de buggy duwt. "Wat gingen je ouders vandaag doen" vraag ik. "Euhm Robin en mam gingen een dagje shoppen en Gemma een vriendin bezoeken" zegt hij ik knik.

Noé trekt aan mijn arm dat ze ergens heen wilt. Bij het glas van het berenverblijf blijft ze staan. Ze is net te klein om het echt te kunnen zien. 

"Moet ik je optillen lieverd" zegt Harry ze knikt. Harry zet haar op zijn nek neer. "Mama kij" zegt ze. "Sow jij bent groot" zeg ik ze knikt. 

"Mama beer" zegt Noé als er een beer langs loopt. 

Harry loopt nu al een tijdje met Noé op zijn nek. 

"Noé" zeg ik. Ze kijkt omlaag. "Ga je zo even iets drinken" zeg ik ze knikt. Harry haalt haar van zijn nek af. Ik pak haar flesje en geef die aan haar. 

Met een handje houd ze haar flesje vast en de andere handje mijn hand. 

"Mama" zegt ze en strekt haar armpjes. Ik til haar op. "Wil je even slaapie doen" vraag ik ze knikt.

Harry stopt even met lopen en ik leg Noé in de wagen. "Kusje" zegt ze. Ik geef haar een kus en dan gaat ze slapen. "Zullen we gewoon ergens even gaan zitten" vraagt Harry ik knik. Bij een restaurant gaan we zitten en Harry besteld wat te drinken voor ons. 

We hebben het echt over vanalles. Vooral veel over Noé.

*

We zijn weer thuis. Noé is in de tuin aan het spelen en wij zitten op de bank buiten. 

"Wat wil je eten" vraag ik. 'Zeg maar mij maakt niks uit" zegt hij. "Sushi" vraag ik hij knikt. "Wat pak je voor Noé dan" vraagt hij. "Frietjes" zeg ik hij knikt. "Noé wil je frietjes eten" vraag ik. "Jaaaa" roept ze.

"Ze lijkt echt veel op jou" zegt hij. "Vind je" vraag ik. "Ja echt wel" zegt hij. "Die krullen heeft ze toch echt wel van jou hoor" zeg ik. "Dat klopt" zegt hij lachend.

Ik pak mijn telefoon en bestel wat sushi en frietjes. "Over driekwartier is het eten er" zeg ik hij knikt.

Harry slaat zijn arm opeens om mij heen. Met een glimlach leg ik mijn hoofd op zijn schouder.

"Wanneer ga je het haar vertellen" vraagt hij. "Je bent er net een week Harry. Voor haar ben je gewoon iemand die vaak langs komt. Ik wil het rustig aandoen sorry" zeg ik. "Nee is goed ik ben allang blij dat je het haar wilt vertellen" zegt hij ik knik.

Wanneer de bel gaat staan we allebei op. Harry loopt naar de deur en ik de keuken. "Wil je binnen of buiten eten" vraagt hij. "Binnen is makkelijker met Noé" zeg ik hij knikt. "Ik ga haar even halen" zegt hij ik knik.

Uit het raam zie ik hoe Harry Noé haalt. Noé rent lachend Harry zijn armen in. GLimlachend pak ik wat te drinken voor iedereen en leg ik wat frietjes op het bordje van Noé. 

"Flietjes" zegt ze blij. Ik neem naast haar plaats. 

"Is het lekker lieverd" lacht Harry ze knikt. Ik kijk en zie dat haar hele gezichtje onder de mayo zit. "Wil je zo in bad" vraag ik ze knikt en stopt weer een frietje in haar mond.

Na het eten ruim ik de keuken op en dan lopen we naar boven voor een bad. 

"Noé je mag nog heel even spelen oke" zeg ik ze knikt en loopt naar haar speelgoedkist. 

"Je hebt haar zo goed opgevoed" zegt Harry opeens. "Dus je had verwacht....Nee how stop" onderbreekt hij mij. 

"Ik bedoel....Ik weet wat je bedoelt ik pest je maar" zeg ik. "Gemeen hoor" zegt hij. "Weet je wat pas gemeen is" zeg ik. "Jaja ik weet het" zucht hij. "Dat wou ik niet zeggen" zeg ik. "Ohw" mompelt hij. 

"Mamha" zegt Noé. "Jaha" doe ik haar na. Ze komt naar ons toegelopen. "Wil je naar bed lieverd" vraag ik ze knikt. 

Noé ligt in bed en Harry en ik praten nog wat op de bank. 

"Wat wil je morgen gaan doen" vraag ik. "Shoppen" vraagt hij. "Ja is goed" zeg ik. "Me ouders en zus meevragen" vraagt hij ik knik.

"Wil je nog iets te drinken" vraag ik. "nee ik ga richting hotel" zegt hij ik knik. We staan allebei op en we staan echt dicht tegen elkaar.

"Ik euhm loop met je mee" zeg ik hij knikt. "Eef wacht" zegt hij en pakt mijn hand als ik weg wil lopen. Hij trekt me terug naar hem toe.

"Harry ik kan het niet" zeg ik zacht. "Wat ik doe nog helemaal niks" zegt hij. "Nee maar ik weet wel wat je wilt doen" zeg ik zacht. "Je bent niet meer dat meisje van vroeger" zucht hij. "Harry ik blijf niet altijd hetzelfde. Ik ben veranderd ja" zeg ik. "Jammer".

"Hoezo jammer:  vraag ik. "Nou toen je terug naar Engeland kwam na die 10 jaar we weten nog allebei hoe dat gegaan was" zegt hij. "Ik wil niet weer dezelfde fouten maken. Niet dat jij een fout was, maar ik wil mijn beslissingen niet meer te snel nemen" zeg ik hij knikt.

We lopen samen naar de deur. "Ik zie je morgen 10 uur" zegt hij ik knik. Hij drukt een kus op mijn wang en stapt dan zijn auto in.


The new boy H.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu