19. Bijna perfecte ochtend

36 4 0
                                    

Ik word wakker doordat de zonnestralen mijn gezicht verwarmen. Het raam staat open, dus hoor ik de vogeltjes zingen. Roerei ruikt door heel het huis. Het is een van die perfecte ochtenden. Niets kan misgaan deze ochtend.

Ik doe langzaam mijn ogen open en kijk op de spleet tussen onze kasten. Ik zie dat Toph nog rustig lig te slapen. Ik glimlach en wrijf mijn ogen uit. Ik stap uit bed en doe mijn haar in een warrige dot. Mijn aandacht wordt getrokken door iets dat op het raam hangt. Vogelpoep? Sneeuw? Wat totaal niet kan, omdat het zomer is. Ik wandel dichterbij en zie dat het een papiertje is.

'Voor Starlight.'

Staat er op geschreven. Alistair! Ik doe rap het raam en haal het papiertje eraf. Hoe heeft hij dat hier kunnen plakken? Mijn kamer is op de eerste verdieping. Ik kijk uit het raam en bemerk dat links van mij, bij de buren, een grote klimopplant is. Daar zal hij waarschijnlijk op geklommen zijn. Ik glimlach bij mezelf en doe het papiertje open.

Lieve Starlight, Ik ben je een uitleg verschuldigd, dus hierbij kondig ik onze 'date' aan. Morgenavond is er een feest dicht bij jou in de buurt. Het is bij mensen die jij niet kent, en ik ook niet. Perfect voor een uitleg. Het feest zal onze dekmantel zijn, ze zullen niet denken dat we daar naar toe gaan. Die 'ze' leg ik ook nog allemaal uit. En nog beter, het is een gemaskerd feest. Met de juiste kostuums en maskers zal niemand ons herkennen. Jouw jurk en masker wacht op je in het postkantoor onder je bureau. Ik hoop dat je het mooi vindt. Veel liefs en een zonnige ochtend toegewenst 

van Alistair.

Als ik ij het einde van de brief ben, merk ik dat ik een lach op mijn gezicht heb. Hij kan echt heel lief zijn, en eindelijk krijg ik een uitleg van wat er die avond gebeurde. Ik doe de brief terug dicht en stop hem ergens vanonder in mijn kast, zodat niemand hem vindt. Ik doe mijn pyjama uit en doe kleren aan, dan ga ik naar beneden. Ik stop een toast in mijn mond en roep dan even naar mama dat ik naar mijn werk ga. Ze mompelt alleen maar iets terug, want ze is druk bezig in de winkel. Als ik de deur open doe, vallen de zonnestralen in op mijn gezicht. Ze verwarmen me weer helemaal en ik krijg spontaan een gelukzalig gevoel. Dit is een perfecte ochtend. Ik wandel vrolijk door de straten, bijna in een huppelpas. Ik sla de hoek om en even verder passeer ik langs het winkeltje met tv's. Ik stop even om die technologie te bewonderen en kijk naar de tv.

Oh, wat heb ik een geluk. Het is net het nationale nieuws van ons land. Ik kijk naar de klok die in de winkel hangt en zie dat het nog maar half elf. Het zal dus gewoon een heruitzending zijn van vorige avond, want wat moeten ze anders de hele dag lang tonen?

"Welkom bij deze nieuwe nieuwsuitzending van acht uur 's avonds." Zie je wel, denk ik bij mezelf."Vandaag hadden de koning en de prins een belangrijke taak. Ze mochten namelijk bij iedereen van De koninklijke Wedstrijd langsgaan! U zal hier exclusief alle beelden en foto's te zien krijgen. Maar eerst gaan we het hebben over ons land." 

De presentator, wiens naam ik niet ken, verdwijnt uit beeld en het beeld verplaatst zich naar een lange tafel vol keurige mannen in pak.

"Dankuwel, Jamie Fox," Dat is dus de naam van de presentator, "We gaan het vandaag hebben over de burgeroorlog in het Zuid-Westen van ons land in de provincie Amber." Zegt één van die mannen. Naar de rest luister ik niet meer. Ik ben niet geïnteresseerd in de moeilijkheden van ons land. Klinkt misschien brut, maar ik heb genoeg aan mijn hoofd met mijn eigen problemen. Meer mensen zijn rond me komen staan om de heruitzending van het nieuws te kijken, blijkbaar is het om een vast uur. Ik kijk wat rond en bestudeer de mensen rond me, totdat die mannen ophouden met babbelen. De koning kwam ook af en toe aan bod om iets te zeggen. Eindelijk verschijnt de presentator Jamie Fox in beeld, hij heeft nu mijn volle aandacht.

"Beste mensen, dan zijn we nu aangekomen aan het leukste deel van het nieuws: de showbizz. Een keer in de week praat ik je bij over alles wat er gebeurt hier aan het paleis. En zoals u misschien al wel weet, zijn deze week de brieven de deur uitgegaan voor De koninklijke Wedstrijd naar verschillende winkels in ons land," Ik hoor wat opgewonden gemompel naast me, maar ik wil hen zeggen dat er helemaal niets leuk aan is. Het bezorgt je alleen maar een hoop problemen."Vandaag-" dus gisteren "- gingen de koning en de prins langs bij de deelnemers die in aanraking kwamen voor kledingmaker van de koninklijke familie." Er verschijnt even een beeld van de koning en de prins. Koning Cyrillus zit er statig bij en laat geen emotie zien, prins Jayden daarentegen zit er maar losjes bij en geeft een verveelde indruk. "Pff, is dat onze toekomstige koning?" Mompelt een oudere mevrouw afkeurend naast me. "Zo onvolwassen en een echte play-boy!" Ik kan het niet ontkennen, maar toch roept het vraagtekens bij me op. Maar veel tijd om na te denken heb ik niet, want Jamie begint al verder te praten.

"Eerst waren ze te gast bij de winkel 'Knip vs. Knap'. De winkel wordt uitgebaat door een koppel van 45 jaar zonder kinderen." Ze laten een koppel zien voor de winkel. De vrouw heeft al wat grijze plukken haar en de man is kaal. Daarna volgen wat foto's van in de winkel en van het gesprek tussen hen en de koning. De prins is nergens te bekennen.  "Dus koning Cyrillus, wat vond u van de eerste winkel?" Vraagt Jamie aan de koning. "De winkel had een charmante uitstraling die de passie van het liefdevolle koppel weerspiegelde." Zegt de koning. Waauw, waarschijnlijk heeft hij heel lang over die woorden nagedacht. "Mooie woorden, koning." Jamie stapt verder naar de prins.

"En u prins, we zien u nergens op de foto's. Waar was u?" Vraagt Jamie ondeugend.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waar zat onze play-boy prins? 

Thank you 4 reading x

De koninklijke  WedstrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu