23. De vraag

20 3 0
                                    

(Banner komt nog)

Hij haalt eens diep adem en kijkt dan recht in mijn ogen.

"Zou jij je alsjeblieft willen aansluiten bij Les masqués."

Dan, alsof het getimed is, stopt de muziek, net zoals mijn adem. Het duurt een paar seconde voordat ik het begrijp. En dan heb ik even tijd nodig om het te verwerken. Hoe kan ik nu bij een bende gaan?

"Ik weet het dat het een hele vraag is, maar ik heb een goede reden. Je lijkt fel op je oma, dus de andere bende gaat bewondering voor je hebben, en jij gaat gezag over hen hebben. Zo kan je hen zeggen dat ze het rustiger aan moeten doen en niet ons moeten tegen werken. Alsjeblieft, denk er over na!" Zegt hij als hij mijn geshockte blik ziet.

"I-ik... weet niet z-zo.. goed wat ik moet... zeggen." Zeg ik stotterend. Ik duw zijn handen van mijn lichaam, draai me om en ren van de dansvloer. Ik ga ergens aan de kant staan en ik krijg opeens geen lucht meer. Zwarte vlekken dansen voor mijn ogen en het corset van mijn jurk is veel te hard aangespannen. Met trillende handen duw ik mensen weg om het toilet te zoeken. Ik zie het bordje en volg de richting van de pijl met strompelende passen. Ik duw de deur van het toilet open en zet mijn zweterige handen op de wasbak. Met veel moeite lukt het om de kraan open te draaien en wat water in mijn gezicht te pletsen. Meteen voel ik mijn hoofd minder warm worden en de zwarten vlekken verdwijnen. Ik kijk op in de spiegel en kreun. Het beetje make-up dat ik op had, is door het water uitgelopen.

Met mijn trillende handen probeer ik het lintje van mijn corset los te trekken. Uiteindelijk lukt het en ik zuig een hele grote hap zuurstof binnen. Mijn hoofd voelt al veel lichter en mijn handen zijn gestopt met trillen. Ik neem een zakdoek en veeg de uitgelopen make-up van mijn gezicht. Ik zie er niet uit maar daar kan ik nu niets aan veranderen.

Opeens hoor ik geklop op de deur van de damestoiletten.

"Starlight, ben je daar?" Hoor ik Alistair opeens angstig zeggen.

Ik kuch even en antwoord dan: "Ja, als je wilt mag je binnen komen er is niemand." De deur vliegt open en Alistair komt binnen.

"We moeten nu vertrekken!" Hij grijpt me aan mijn arm en sleurt me mee richting de deur.

"Wacht...wat? Ik snap er niets van. Waarom moeten we vertrekken?"

"Ik ben ontdekt. Iemand van de andere bende heeft me herkend en is versterking gaan halen. We moeten nú vertrekken, Starlight!" 

—————————————————————————————————————————————————

Hai (weeral) 

Het is weer ff geleden dat ik heb gepost maar hier zijn direct twee hoofdstukken!

Thank you 4 reading x

De koninklijke  WedstrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu