"Baby, if one day we are separated by distance, I hope you don't leave me and I hope you never replace me in your heart."
"No no. I am not. You are always in my heart Sayang. I hope you will do the same thing too."
"Yes, I will. Promise me?"
"This is our promise Sayang."
* * *
Saya tersedar dari lena apabila terasa muka saya disentuh.
"Wake up Irene. Why you cry?"
Mumy memeluk saya. Saya terdiam.
"Bangunlah Irene. Kita sarapan di bawah. Jangan fikir sangat. Mainan tidur saja tu."
Dady seperti tau apa yang saya sedang fikir. Saya terus mengangguk perlahan.
Mumy dan Dady keluar. Izene mendekati saya.
"Irene, bagus kau pergi mandi. Kau bau ni. Eee."
Izene menutup hidungnya sambil membuat mimik muka kebauan. Saya tertawa.
"Ya, okay. Kamu turunlah dulu. Nanti saya ikut."
Semasa mandi, saya terfikir-fikir. Siapakah pemilik suara garau yang ada dalam mimpi saya tadi? Dan siapa pula pemilik suara yang lembut itu?
"Irene! Hoi! Irene!"
Pintu bilik saya diketuk dan ditendang bertalu-talu.
"Ya ya."
Saya membuka pintu. Izene tersengih.
"Lambat gila kau mandi. Jomlah. Kami semua lapar ni."
"Bah jom."
* * *
"Ixene.."
Ixene menoleh ke arah saya.
"Yes?"
"Buku-buku ni semua, siapa punya?"
Ixene menghembus nafas berat dan terus duduk di sebelah saya.
"Irene sayang, this is all yours."
Saya terdiam.
"Sepatutnya dulu kau last sem sudah. Tapi itulah."
Dia diam dalam beberapa saat.
"Mumy don't allow you to continue your study. Mumy are very afraid, if the same thing happen to you again and we are all afraid your healthy become more serious, especially Dady. You know kan, Dady loves you more than Izene and I?"
Saya mengangkat bahu tanda tidak tahu. Ixene mengeluh dan meminta diri untuk keluari dari bilik saya.
Oleh kerana saya terlalu bosan, saya terfikir untuk bermain dengan alat solek. Saya duduk di depan meja solek dengan segera.
Saya ada sedikit terkejut apabila melihat wajah saya di dalam cermin. Selepas saya sedar dari koma, saya belum pernah melihat cermin sehinggalah hari ini.
Mata saya berwarna biru. Rambut saya ada sedikit perang. Dan wajah saya sama seperti wajah perempuan yang ada dalam album 'Fianceyyy💜' di dalam telefon saya. Jadi ini bermaksud, lelaki itu adalah tunang saya, Jimmy Jeffson.
Knock knock!
"Rene.."
"Yes Mumy. Just come in."
Mumy masuk ke dalam bilik saya.
"Wow, you are very beautiful with that make up on your faces."
Make up apa? Saya cuma memakai maskara dan mencalitkan sedikit lip balm pada bibir saya.
YOU ARE READING
𝐀𝐌𝐍𝐄𝐒𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 ✔️ ( 𝑪𝑶𝑴𝑷𝑳𝑬𝑻𝑬𝑫 )
Ngẫu nhiênTerlibat dalam satu kemalangan jalan raya dan akhirnya tidak sedarkan diri dalam tempoh yang cukup lama. Semua memorinya hilang serta-merta. Tidak mengingati ahli keluarganya sendiri dan juga tunangnya sendiri. Namun ada sesuatu yang pelik apabila d...