"Irel? Kau okay?"
Jeffson mengajak saya berbual semasa kami berada di dalam kesesakan jalan raya.
"Saya okay. Kenapa?"
"Dari tadi diam. That's why saya tanya."
"There is nothing to talk."
Jeffson hanya memandang saya sekilas dan kembali fokus kepada pemanduannya. Apabila kami sudah sampai di bandar, barulah Jeffson bertanya kembali.
"Mau pulang terus atau mau jalan-jalan lagi? Makan?"
"Up to you Sayang."
Jeffson tersenyum kecil. Dia meneruskan pemanduannya dan berhenti di salah satu restoren di bandar tersebut.
"Baby mau makan apa?"
"Apa-apa saja."
Jeffson mengangguk. Selepas memesan makanan, Jeffson merenung anak mata saya.
"Are you okay Irel?"
"Ada pening sikit. Tidak cukup tidur, maybe?"
"I think, you sleep a lot yesterday."
"I still feel tired."
Saya tersenyum manis ke arahnya. Namun, di dalam hati saya berkata.
'Hati saya yang penat.'
Selepas selesai makan, Jeffson membayar makanan dan dia terus menghantar saya pulang kerana dia tahu bahawa saya penat. Banyak perkara yang terjadi semasa saya berada di kampungnya.
"Malam nanti saya telefon okay? Selepas ni, Baby rehat. You said that you are tired kan?"
Saya mengangguk perlahan.
"Good bye. I love you."
"Drive safely. Bye."
Saya tidak membalas kata cinta dari Jeffson. Riak muka Jeffson ada sedikit berubah, namun dia cuba mengawalnya. Dia melemparkan senyuman sebelum keluar dari perkarangan rumah saya.
"Hi Irel. Mumy miss you."
Mumy melagakan pipinya dengan saya.
"Hi Mumy. I miss you too."
"So, macam mana? Okay juga di sana?"
"Okay bah."
"Did you remember something?"
Saya mengambil masa dalam beberapa saat untuk menjawab soalan tersebut.
"Ada, tapi tidak banyak."
"Cepat atau lambat, memori Irel akan kembali semula. You must be strong. It's not easy, Irel."
Saya hanya mengangguk dan melemparkan senyuman tawar.
"Good. Take your rest Irel. You must be too tired kan?"
"Ya."
Saya membalas ringkas sebelum masuk ke dalam bilik saya. Sesampainya di bilik, saya terus melemparkan beg saya di atas lantai lalu saya membaringkan diri di katil.
"How I miss my bed."
Saya berbisik perlahan sebelum mata saya tertutup. Saya tersedar dari lena apabila terdengar telefon saya berdering dengan nyaring.
"It must be Jeffson."
Saya menyambut panggilan tanpa melihat nama pemanggil.
˝Hello.˝
˝Baby? Belum bangun?˝
Saya hanya diam.
˝Baby mandi dulu, makan. Nanti saya call. Okay?˝
YOU ARE READING
𝐀𝐌𝐍𝐄𝐒𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 ✔️ ( 𝑪𝑶𝑴𝑷𝑳𝑬𝑻𝑬𝑫 )
RandomTerlibat dalam satu kemalangan jalan raya dan akhirnya tidak sedarkan diri dalam tempoh yang cukup lama. Semua memorinya hilang serta-merta. Tidak mengingati ahli keluarganya sendiri dan juga tunangnya sendiri. Namun ada sesuatu yang pelik apabila d...