"Irel, are you sure want to do this?"
"I'm very sure, Jay."
"What is the date? Don't force yourself. If you are not ready, it's okay. Take your time."
"About the date, let our parents think about it."
"Okay."
Jay hanya akur untuk semua keputusan saya. Jay terus menelefon Uncle Jack. Mereka berbincang melalui telefon selama 15 minit.
"Long story Papa. I don't know how to explain it. You just come here tomorrow."
Itu sahaja perbualan mereka yang saya dengari. Selebihnya, hanya gerakan bibir Jay yang dapat saya lihat. Fikiran saya jauh melayang.
Selepas selesai berbincang dengan Jay, kami terus masuk tidur. Kami tidur sebilik tapi saya dan Nana tidur di katil, Jay pula tidur di sofa.
Malam itu, saya tidak dapat melelapkan mata. Nana sudah berdengkur di sebelah saya. Jay? Saya tidak pasti sama ada dia sudah melelapkan mata atau belum. Saya bangkit dari katil perlahan-lahan. Saya mencapai telefon saya dan duduk di tepi tingkap. Saya membaca beberapa mesej dari Jeffson.
˝Irel˝
˝We need to talk˝
˝Reply me˝
˝Jay tidur mana?˝
˝Dia tidur sebilik dengan kau?˝
"Irel, saya tidak boleh terima takdir kita macam ni˝
Saya menarik nafas panjang untuk menenangkan diri saya sendiri.
˝Jeffson, kau perlu terima kenyataan. Ingat apa yang saya cakap tadi. Brother and sister are enough for us.˝
Dengan pantas Jeffson membalas mesej saya.
˝I want more than that.˝
Saya tidak membalas mesej Jeffson. Saya hanya membiarkannya. Saya mengatur langkah menuju ke katil tetapi saya terlanggar badan sasa.
"Kenapa belum tidur, Irel?"
Saya terundur beberapa langkah ke belakang.
"I.. I can't sleep. Kau?"
"Sama lah."
Kami berdiam diri dalam beberapa saat.
"Erm, tidak apa lah Jay. Saya mau tidur. Kau pun tidurlah. Erm, good night."
Saya menggaru kening yang tidak gatal. Merasa sedikit janggal.
"Alright then. Good night too. Sweet dreams."
Saya membaringkan diri di katil. Saya masih terfikir tentang permintaan terakhir Jimmy.
'If this is your last wish, I'll do it Jim. I'll do it because I love you. I love you, Jimmy Jeffson.'
Akhirnya saya terlelap dengan sendirinya. Keesokan harinya, Nana kejutkan saya.
"Irel, ui bangun. Jam 11 sudah."
Saya menggosok mata saya.
"Sorry Irel. Saya tidak mau kacau kau tidur, tapi kakak kau yang suruh saya kasi bangun kau."
"Tidak apa Nana. Thank you."
Saya memberikan senyuman manis sebelum masuk ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri. Semasa saya menyikat rambut, Nana tiba-tiba bersuara.
"Irel, hari ni Mama sama Papa datang sini."
Saya terus menoleh ke arah Nana.
"Ya? Jam berapa?"
YOU ARE READING
𝐀𝐌𝐍𝐄𝐒𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 ✔️ ( 𝑪𝑶𝑴𝑷𝑳𝑬𝑻𝑬𝑫 )
RandomTerlibat dalam satu kemalangan jalan raya dan akhirnya tidak sedarkan diri dalam tempoh yang cukup lama. Semua memorinya hilang serta-merta. Tidak mengingati ahli keluarganya sendiri dan juga tunangnya sendiri. Namun ada sesuatu yang pelik apabila d...