"Baby.."
Sekali lagi, suara ini muncul.
"Baby, I know everything. I know what happened to you. Baby mesti kuatkan semangat. Kuatkan semangat untuk ingat balik semua memori. I love you, Irene."
Saya terus tersedar daripada lena saya. Baju saya basah kerana banyak peluh mengalir.
Apabila saya melihat jam..
"WHAT?!!"
Saya terus berlari masuk dalam bathroom dan membersihkan diri dengan segera.
"Baby!"
"Irel!"
Saya mengabaikan Jeffson dan Mum. Saya mandi secepat yang boleh.
"Mum, mau buka pintu atau tidak?"
Suara Jeffson masih kedengaran di depan pintu bilik. Dengan pantas saya mengemas katil dan memakai pakaian. Saya menyikat rambut saya dengan kemas dan berlari ke arah beranda.
Saya duduk dan berpura-pura tenang supaya mereka tidak tahu yang saya baru sahaja bangun dari tidur.
Mau tau sekarang jam berapa? 11.30 PAGI!
"My God Baby! Kami fikir kau pengsan!"
Jeffson terduduk di lantai sambil meraup muka. Saya terkejut.
"Sorry sorry."
Saya menuju ke arah dia dan mengusap belakang dia. Riak wajah Jeffson menunjukkan bahawa dia sangat panik.
"Saya okay bah. Sorry. Shh.."
Saya menenangkan dia.
"Irel, nanti sarapan okay? Mum mau keluar ni. Mau beli barang dapur."
"Eh Mum okay jugakah jalan sendiri?"
Mum senyum.
"Driver kan ada."
"Oh."
Saya menjawab ringkas.
"Bagus-bagus kamu di rumah."
"Okay Mum."
Saya hanya memandang Mum keluar dari bilik.
Jeffson masih terduduk di lantai dan menyandarkan badan di dinding. Saya mendekati dia dalam keadaan melutut.
"Jeff.."
Jeffson terus menarik pinggang saya sehingga membuatkan saya terjatuh ke atas badannya.
"Je.. Jeff.."
Tiada sahutan.
"You.. You okay?"
Saya tergagap-gagap kerana merasa janggal dalam keadaan begini.
Saya meleraikan tangan Jeffson daripada memeluk saya. Jeffson membuka mata.
"Sorry Irel. Sa.. Saya.."
Saya memintas percakapannya.
"Saya lapar."
Saya berdiri dan terus menuju ke dapur. Jeffson mengikuti langkah kaki saya dari belakang.
"Mum masak nasi goreng saja tadi. Okay juga bah kan?"
"Okay bah."
Jeffson turut duduk di sebelah saya dan mengaut nasi untuk saya.
"I can do it by myself bah Sayang."
Pergerakan Jeffson terhenti serta-merta.
"Tadi Baby cakap apa?"
YOU ARE READING
𝐀𝐌𝐍𝐄𝐒𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 ✔️ ( 𝑪𝑶𝑴𝑷𝑳𝑬𝑻𝑬𝑫 )
DiversosTerlibat dalam satu kemalangan jalan raya dan akhirnya tidak sedarkan diri dalam tempoh yang cukup lama. Semua memorinya hilang serta-merta. Tidak mengingati ahli keluarganya sendiri dan juga tunangnya sendiri. Namun ada sesuatu yang pelik apabila d...