Kepala saya terasa seperti berdenyut-denyut dan ia terasa sangat sakit. Kepala saya dibaluti dengan bandage.
"You awake?"
Adam sedang mengemas meja yang dipenuhi dengan kapas berdarah.
"Apa benda ni? Buka. Saya tidak selesa."
Saya cuba untuk membuka balutan di kepala saya.
"No no no! Jangan buka. Saya baru saja balut tu Aurora."
Adam menahan kedua-dua tangan saya. Saya meronta.
"Saya tidak selesa!"
"I don't care. You hit your own head on the wall, so you should blame yourself."
Saya berhenti meronta.
"Do I really did that?"
"Exactly yes! Don't you remember?"
Saya menggelengkan kepala sambil menunjukkan muka bingung.
"You look ugly now."
Adam melirik ke arah saya. Saya memberi pandangan tajam.
"You.."
Saya mengecilkan mata.
"What? If you don't want to be call ugly, eat your medicines and vitamins."
"I don't want. Biarlah ugly hm."
Saya menarik muka.
"Lepas sudah sihat, you become a beautiful baby sudah. Bolehlah kita jalan-jalan pergi over sea."
Saya masih menarik muka.
"Mau atau tidak? Kalau tidak mau, saya pergi sendiri saja."
"Mau lah! Ish!"
"Okay then? Makan ubat supaya cepat sembuh."
Akhirnya saya akur. Saya memakan semua ubat dan suplement yang Adam suruh.
"Good. Ini barulah Aurora. Selepas kau sudah sihat, sudah bersedia, you can go back to your family. Saya bukan menghalau, tetapi kita masih belum ada apa-apa ikatan. It's not good kalau kita berdua-duaan dalam rumah ni. You know what I mean right?"
"Ya."
Saya menjawab ringkas.
"Lagipun, tidak bagus juga kalau kau terus-menerus bersembunyi dari family kau, sembunyikan kebenaran about your fake death."
Saya hanya mendiamkan diri.
'Yes Adam. I know what I am going to do.'
Saya hanya menjawab dalam hati. Dalam diam, saya sudah merancang beberapa perkara yang perlu saya buat selepas saya sembuh sepenuhnya.
*SIX MONTHS LATER..
"Aurora, are you done?"
"Wait!"
Saya mencalitkan lipstick berwarna merah jambu di bibir saya. And, done!
"I'm done, Adam."
"Let's go."
Adam mencapai beg besar saya, lalu memandang saya. Adam merenung saya dalam beberapa saat.
"Hoi!"
Adam mengerdipkan matanya beberapa kali.
"What's wrong with you?"
"You are very beautiful, Aurora."
"Saya tidak akan cair dengan pujian kau Adam. Jomlah jalan."
YOU ARE READING
𝐀𝐌𝐍𝐄𝐒𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 ✔️ ( 𝑪𝑶𝑴𝑷𝑳𝑬𝑻𝑬𝑫 )
RandomTerlibat dalam satu kemalangan jalan raya dan akhirnya tidak sedarkan diri dalam tempoh yang cukup lama. Semua memorinya hilang serta-merta. Tidak mengingati ahli keluarganya sendiri dan juga tunangnya sendiri. Namun ada sesuatu yang pelik apabila d...