𝐂𝐇𝐀𝐏𝐓𝐄𝐑 03 : 𝐇𝐄 𝐂𝐑𝐘

406 37 2
                                    

Perlahan-lahan saya membuka mata dan melihat di sekeliling saya. Saya berada di dalam bilik yang terlalu asing bagi saya.

"No Ixene. Saya tidak cakap apa-apa pun pasal masa lalu dia. Jessica datang tadi dan terus 'bom' Irel satu kali. My God!"

Jeffson mungkin calling dengan Ixene.

"No. Saya sempat tutup telinga dia jadi maybe dia tidak dengar. Saya pun betul-betul berharap supaya dia tidak dapat ingat apa yang jadi pada masa..."

Tiba-tiba, wanita separuh umur masuk ke dalam bilik dan saya tidak dapat mendengar perbualan Jeffson.

"Irel, bangun sudah?"

Saya menoleh ke arah wanita tersebut. Dia melemparkan senyuman manis.

"Kenapa tidak panggil Jeffson saja?"

Saya hanya menggelengkan kepala.

"Saya Mum Jeffson."

"Eh sorry Anty. Saya tidak ingat."

Saya terus bangun dan duduk di katil.

"Not 'Anty', but 'Mum'. Okay Irel?"

Saya mengangguk.

"Eh Irel sudah bangun?"

Jeffson menutup pintu yang menuju ke beranda dan terus duduk di sebelah saya.

"Masa Mum masuk, dia sudah bangun."

Kepala Jeffson berputar 90°. Tiba-tiba, Jeffson dan Mum dia berbual menggunakan bahasa Cina yang langsung saya tidak faham. Saya cuma dengar nama saya dan Ixene disebut-sebut sahaja.

"Mum mau masak dulu. Irel kamu pergi mandi. Selepas ni, kita dinner sama-sama."

Saya hanya senyum.

Selepas Mum keluar, barulah saya tegur Jeffson.

"Di sini ada baju saya kah?"

Jeffson merenung anak mata saya.

"Ada. Dulu Baby selalu stay sini kan?"

"Mana lah saya ingat."

Jeffson masih merenung anak mata saya.

"Ada dalam almari warna putih. Kalau sudah selesai mandi, nanti panggil saya. Saya ada di luar. Or you want me to follow you?"

Dengan pantas saya menggeleng. Jeffson ketawa kecil. Sebelum dia keluar, dia sempat mencium dahi saya. Saya terdiam dalam beberapa saat.

"Jangan lambat-lambat Baby. I am hungry now. If you lambat, I will eat you hahaha."

"Ya okay."

* * *

Incoming call...

Mumy.

"Hello Mumy."

"Hello Irel. You okay?"

"Okay bah."

"You stay at your fiance house bah kan?"

"Hah? I don't know."

Pintu bilik dikuak dari luar. Jeffson masuk bilik dengan membawa dua cawan coffee.

"Jeffson didn't tell you anything?"

"Tiada pun."

"Dady yang suruh tu."

"It is okay if I stay here with Jeffson?"

"Aik? Macam tidak biasa. Dulu Irel selalu pun tidur sana."

𝐀𝐌𝐍𝐄𝐒𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 ✔️ ( 𝑪𝑶𝑴𝑷𝑳𝑬𝑻𝑬𝑫 )Where stories live. Discover now