e n a m

101 14 12
                                    

Seokjin ' s °

Aku tersenyum sambil mata aku melirik ke arah Hwayoung. Itulah, nak sangat model kan? Ni sekarang aku bagi kau pulak jadi model.

Tak, jangan ingat aku ni sengaja nak kena Hwayoung dengan suruh dia buat kerja macam ni. Tapi aku tak ada cara lain kot.

Okaylah aku bagi satu situasi. Kalau kau tengah serabut fikirkan tentang masalah orang lain yang secara tidak langsung melibatkan kau dan orang tu pulak asyik melalak memanjang tanpa fikir tentang perasaan kau, mesti kau akan rasa sangat rimas dengan dia. Itulah yang aku rasakan tadi.

Tapi tu tadi. Sebelum otak aku yang bergeliga ni terfikir untuk kenakan si Hwayoung ni dengan idea yang pelik aku. Dia pun setuju. Terkejut jugak aku bila dia terus setuju tadi. Nampak sangat betapa terdesaknya dia.

Takpalah. Lagipun bukannya dia keseorangan. Aku ni jugak akan jadi peneman dia sepanjang fitting tu tadi. Takkanlah aku tergamak nak suruh dia buat fitting dengan Qayla Lee tu sorang-sorang. Dahlah Qayla tu boleh tahan annoying. Aku dengar banyak je pekerja dia yang berhenti kerja sebab tertekan dengan Qayla. Walaupun begitu, aku kagum jugak dengan dia. Dalam dia kekurangan pekerja macam tu, Q Boutique tu masih berdiri megah dalam dunia fesyen.

" Kau ni dari tadi tak makan ke? " Tanya aku. Sekadar untuk memecahkan kesunyian. Sunyi sangat suasana dalam kereta ni. Stesen radio yang kami dengar ni pulak, sedari tadi duk pasang lagu sendu. Malas aku nak layan kesenduan lagu-lagu semua tu. Bagi aku, lagu-lagu sendu hanya sesuai dilayan pada waktu malam. Kalau pagi-pagi macam ni, elok layan lagu hip hop je.

Eh panjang pulak lecture aku pasal lagu.

Inilah akibatnya bila suasana dalam kereta sunyi sepi je. Otak aku pun akan banyak mengeluarkan idea-idea pelik untuk dibahaskan oleh aku dengan diri aku sendiri di dalam otak aku sendiri.

Bunyi macam lonely, tapi sekurang-kurangnya aku terhibur jugak berdebat seorang diri di dalam minda aku.

" Belum. Nantilah aku makan. Kalau aku makan sekarang, takut tak muat pulak semua baju tu nanti. Takda guna aku pergi fitting kalau baju tu tak muat. Dahlah model pun kau tak kasi. " Eleh pompuan ni. Masih jugak dia tak puas hati dengan aku ye? Berapa kali aku nak kena ulang yang bukan aku yang taknak bagi model kat dia ni? Alahai, memang mintak nak kena maki.

Sabar Seokjin, sabar. Kau kan handsome, layan orang pun dengan cara yang handsome.

" Kau pernah muat ke dengan baju macam tu? " Ampun guys, aku takda niat nak bodyshame dia. Cuma aku masih geram.

Lagipun bukannya Hwayoung tu gemuk. Kurus sangat pun tak. Sekadar normal. Badan dia dah macam Lee Sungkyung kot. Dahlah langsing, tinggi pulak tu.

Tapi tu lah, seperti yang aku cakap, aku masih geram.

" Wow Kim Seokjin! Terima kasih lah ye. Aku malas nak bertekak. Buang tenaga aku je. Kalau banyak tenaga aku ni terbuang, kang jatuh terjelepok pulak aku di hadapan Qayla. Payah kau nak angkat. Beratlah katakan. "

" Ceh,, kau ingat aku nak ke angkat kau? "

Hwayoung melopong. Matanya tajam menjeling aku sambil mulutnya menggumam sesuatu. Aku pun tak pasti apa yang dia sebut. Kata-kata carutan kot.

Begitulah rutin harian kami. Gaduh, berdebat, berbahas, bertekak, melalak, mencarut dan banyak lagi.

Sebab tu lah orang lain selalunya akan elak untuk mendekati kami berdua setiap kali kami berdua bersama. Takut jugak kalau ada pinggan ke mangkuk ke atau komputer riba melayang ke arah satu sama lain.

Maklumlah, siapa je tak geram bila kerja dengan musuh kau yang kau memang meluat setiap kali ternampak muka dia?

Tapi sekarang, dengan Cheon Hwayoung ni jugak aku bawa untuk fitting di Q Boutique. Professional katakan.

TBC.

[OG] Honey Not Moon ➳ Seokjin BTSWhere stories live. Discover now