Draga taticule,
Am simtit. Am simtit cum e sa nu poti simti. E ciudat dar placut. Nu mai simteam nimic. Eram de gheata.
Mama a plecat pentru scurta vreme. A plecat sa ia un pom. Un brad verde. Nu mi-a spus de ce. Nu mi-a spus cand se va intoarce. Dar stiam ca se va intoarce.
Am ramas singura in toata casa. nu se mai auzea nici un zgomot. Asa ca m-am dus in camera mea si am citit. Am citit o carte cu poezi. Dar toate poeziile erau despre zapada. Despre iarna. Si afara inca mai ningea. Asa ca am mers afara. Era frig. Ieseau aburi din gura mea. Aburi calzi. Imi incalzeam mainile cu ei. Am mers prin zapada, departe de casa. M-am asezat in zapada si m-am acoperit cu ea ca si cand ar fi o plapuma. Ca si cand mi-ar tine cald, dar nu-mi tinea. Se facea din ce in ce mai frig. Pielea mea se facea albastra. Vroiam sa plec de acolo, vroiam sa plac in casa, dar nu puteam. nu ma puteam misca. Nu mai ieseau aburi din gura. Nu mai imi simteam mainile, nici picioartele. Simteam ca inghet incet. Mi se inchideau ochii incet. Ploapele erau prea grele, nu le puteam opri. Si in rest nu imi mai amintesc nimic. Totul era in ceata. Tot ce imi amintesc e ca eram in casa, cu o plapuma pe mine. Si in fata mea era un pom verde.
Mama a venit la mine si m-a imbratisat. Mi-a dat o cana maro cu un ren alb desenat pe el. Prima data cand am vazut un ren a fost acum o saptamana sau doua cand am citit o carte despre zoologie. Renul este un animal rumegător mai mic decât elanul trăiește în regiunea arctică de tundra sau taiga, din nordul Europei, Asiei, Americii de Nord și Groenlandei. In prezent arealul lui de răspândire a ajuns și în regiunile cu climă temperată, el este singurul reprezentant din familia cerbului care a fost domesticit fiind crescut în turme. In America de nord specia de reni este numită karibu denumire care provine din limba indienilor mikmaq.
Mama mi-a zis sa beau. Inauntrul canii era ceva maro inchis si fierbinte. Mama a zis ca este "ciocolata calda". Am baut-o pentru ca asa mi-a zis, si m-am incalzit. Pielea mea era din nou alba. Si puteam sa-mi misc mainile si picioarele.
Mama mi-a dat niste mingiute rosii si galbene. A zis ca sunt 'globuri'. A zis ca o sa le punem in pom. Mi-a mai dat si 'betea' rosie cu care sa inconjur bradul. Mi-a mai dat si o punga cu "bomboane de pom" pe care sa pe agat in pom. Mi-a mai dat si luminite colorate care se pun la fel ca beteaua. Si in final mi-a dat o stea aurie pe care sa o pun in varful bradului.
Dupa impodobire m-am urcat sus in camera mea si am sters balerina de pe perete si am pictat un pom. Un pom de craciun. Exact ca cel pe care l-am impodobit cu mama. Apoi, ascultand colindele de la radio, m-am uitat la pomul ce lumina frumos la parter si mi-am dat seama. Mi-am dat seama ca mama ma iubeste.
Te iubesc, tati. Te iubesc, mami. Mai asteptati, Mai asteptati...
cu drag, Zoey