Het was een koude september avond. De regen kletterde hard tegen de ramen waar Julia doorheen kijkt. Ze zat in de woonkamer met een kop thee. Door het artikel van Tea Beaker wist ze bijna zeker dat Nathan weer was vertrokken uit Rusland. Dat betekende dat haar zoektocht opnieuw kon beginnen. Hoe kon The Daily Propert er ooit achter zijn gekomen dat ze plannen had om naar Rusland te gaan? Ze hoort zachte voetstappen de trap aflopen en even later verschijnt de zevenjarige Kira om het hoekje. Een brede lach staat op haar gezicht.
'Kira, wat heb je uitgespookt?' vraagt Julia lachend. Snel kijkt Kira naar de grond en haar wangen worden iets rood. Julia hoopt maar dat ze niet het hele huis op de kop heeft gezet.'Ik heb dit gekregen van de uil.' zegt ze lachend.
'En van wie is die brief?' vraagt Julia aan haar, Kira bestudeerd de brief aandachtig, 'Voor jou zo te zien.' ze geeft de brief aan haar moeder.
Net als ze de brief wil openscheuren wordt er op de deur geklopt. Ze legt de brief op de salon tafel en loopt snel naar de deur. Als ze hem opent vliegt er direct iemand om haar hals heen.
'Het is gelukt Julia! Eindelijk!' schreeuwt Jessie vrolijk. Ze laat Julia los en ze kan de tranen in haar ogen zien staan. Haar witblonde haren dansen vrolijk achter haar aan.
'Ik ben zwanger!' zegt ze terwijl de tranen van geluk over haar wangen lopen. Ook Julia voelt hoe haar wangen nat worden van de tranen, Ze omhelst haar beste vriendin stevig en zegt: 'Dat werd tijd! Ik gunde het jullie zo erg! Gefeliciteerd!' Giel en Jessie probeerde al ruim 2 jaar om zwanger te worden, zonder succes. Tot nu, het was hun eindelijk gelukt.
Diezelfde nacht ligt Julia te woelen in haar bed, De slaap kon ze maar niet vatten. En dit was niet de eerste keer deze week. Elke avond herinnerde ze zich opnieuw dat ze weer vergeten was om een slaapdrank te brouwen. Ze besloot dat als eerste te doen als ze morgen opstaat. Langzaam ziet ze de klok verder tikken en hoort ze de eentonige ademhaling van Ralph naast haar.
Om half 5 houdt Julia het niet langer uit om in bed te liggen, ze kleed zich aan en loopt de trap af naar beneden. Met haar voornemen van vannacht niet vergeten neemt ze haar ketel en ingrediënten mee en loopt rechtstreeks naar de keuken. De brief van die dag ervoor lag vergeten op het tafeltje in de woonkamer.
Om half 7 hoort Julia gerommel boven, als teken dat Ralph en Kira wakker zijn. Ze had gelijk, niet veel later komt het duo slaperig de trap af lopen. Kira gaat direct de kat, Phoenix aaien. Ralph komt met een vragende blik de keuken binnen lopen.
'Sinds wanneer heb jij je oude hobby weer opgepakt en, wat maak je eigenlijk?' vraagt hij, terwijl hij een glas vult met water en het op begint te drinken. Ralph had gelijk, Julia had sinds de geboorte van Kira nog maar weinig tijd gehad voor Potions. Wat ze wel jammer vond. Ondanks dat, is haar kennis er nog niet slechter van geworden. De slaapdrank, die bijna klaar was zag er perfect uit. Ze roert nog drie keer in de pan en kijkt tevreden naar het eindresultaat. 'Slaapdrank, ik slaap de laatste tijd vreselijk slecht.' verklaart ze. Ralph knikt, zet het glas weg en zegt: 'Dat heb ik door gehad ja.'
Ralph en Julia lopen gezamenlijk de woonkamer in met drie borden ontbijt. Ralph geeft een van de borden aan Kira die direct begint te eten. Ook hij stopt een van zijn broodjes in z'n mond,
'Van wie is dat?' vraagt hij met zijn mond vol. Julia volgt zijn blik en die valt de envelop die ze vergeten was. 'Oh' ze zet haar bord aan de kant en pakt de brief, in een beweging scheurt ze hem open en vouwt hem open. 'Geen idee.'
Het was een krantenartikel, Ralph gaat nieuwsgierig naast haar zitten en leest mee.
Gevaar inderdaad terug?
The Daily Prophet benoemde het laatst al, oud bekenden zijn teruggekeerd naar ons land. Onder andere oud- Death Eater Fenrir Greyback is meerdere keren gesignaleerd in de buurt van Hogsmeade. Hij is voor het eerst sinds 2 mei 1998 gezien. Ook Selwyn is meerdere keren gespot op dezelfde plek.
Het was een kort maar krachtig bericht. Ralph en Julia keken elkaar geschrokken aan Dit betekende niet veel goeds.
JE LEEST
Minister of Magic
Fanfiction(Dit is deel 2. Lees eerst deel 1: Remember me.) 10 jaren verder. Hoe is het nu met Julia? Wat heeft ze bereikt in haar leven, en hangt er nog gevaar boven het hoofd? Of loopt alles op rolletjes?