2, Who?

264 17 0
                                    

'de Redshields'

Julia zit voorover gebogen over de papieren, 'Er klopt iets niet.' Julia praat vaak hardop als ze aan het werk is. 'Er staat geen Matt Redshield op de papieren.' zegt ze en ze leest verder. 'Hmm, vreemd.'

'Wat is vreemd?' zegt een mannenstem.

Julia schrikt, ze had niemand horen binnen komen. 'Oh niks bijzonders.' zegt ze terug, het was Rick, hij had nog wel eens de gewoonte om zonder te kloppen binnen te komen, wat Julia best irritant vind. 'Maar wat is er nu weer Rick?' vraagt Julia geïrriteerd. 

'Nou, in mijn kantoor regent het, en ik vroeg me af of jij dat zou kunnen oplossen.' zegt hij.

'Nou Rick, volgens mij kan je dat ook heel goed zelf.' zegt ze, 'Ik heb wel iets beters te doen.' En Rick verlaat mokkend de kamer.

Julia klopt op de grote, eikenhouten deur. Op het naam bordje staat: De familie Redshield. Misschien kloppen de papieren niet, dus kan ze het beter maar gaan vragen. Een oude heks opent de deur. Die lijkt te schrikken als ze Julia ziet. 'Oh minister, ik had U hier niet verwacht! Ik ben helemaal niet gekleed op hoog bezoek.' zegt ze. De vrouw droeg een ochtendjas van donkerblauwe sloffen. Julia glimlacht even naar haar, 'Dat maakt helemaal niks uit. Ik heb alleen een paar vraagjes voor U.' De oude vrouw knikt en laat haar binnen.

'Wilt U thee?' vraagt de heks vriendelijk. Maar Julia schudt haar hoofd, 'Nee dank u,  ik wil u niet te lang ophouden, en ik moet ook zo weer door.' zegt Julia. De vrouw knikt en gaat zitten. 'Oh, ik heb me nog helemaal niet voorgesteld! Ik ben Maria, Maria Redshield.' zegt ze, 'Maar dat wist je waarschijnlijk wel.'

Julia knikt, 'Ja dat wist ik inderdaad. Ik heb ook een vraag over Uw familie.' Maria knikt.

'Heeft U een familie lid, van ongeveer 12 jaar, met de naam: Matt Redshield?' Maria denkt kort na. 'Nee, ik ben de laatste van mijn familie, en heb verder geen andere familie.' zegt ze dan. Julia trekt een wenkbrauw op. 'Ook niet verre familie?' vraagt ze dan toch. 'Wacht even.' Maria staat op, ze loopt de trap op en even hoort Julia niks meer, ze blijft verwachtingsvol achter. 

Na een tijdje hoort Julia het kraken van de trap. Maria komt beneden lopen met een oud, dik boek. Ze legt het boek op de tafel, en veegt het stof er van af. 'Dit is de familie stamboek, hier staat alles in.' Julia wil wat zeggen maar Maria is haar voor, 'Hier staat wel iedereen in, in de papieren op het ministerie staat de helft nog niet op.' zegt ze snel. 'Zou ik het mee mogen nemen?' vraagt Julia. Die nieuwsgierig naar het oude boek kijkt Maria knikt. 'Ja natuurlijk.'

Julia legt het oude boek op haar bureau en slaat hem zuchtend open. Uren heeft ze het werk, de hobby's en de lengte van de toverstokken zitten lezen van de familie Redshield, niks blijkt op een Matt. Ze kijkt op de grote klok aan de muur, bijna 11 uur 's avonds. Tijd om naar huis te gaan. 

Zachtjes opent ze de voordeur van hun huis. Ze stapt naar binnen en sluit de deur. De woonkamer is donker, dat betekende dat Ralph al in bed ligt. Waarschijnlijk moet hij er morgen vroeg uit, hij is de sportverslaggever op wizzard on! Een van de grootste radio stations op het moment. En als Julia zich niet vergist is er morgen vroeg een quidditch wedstrijd. Ze doet haar mantel af en legt hem op een van de eetkamerstoelen. Ze zucht een keer vermoeid en loopt dan de trap op naar boven en loopt rechtstreeks naar de slaapkamer. Douchen doet ze morgen ochtend wel.

Vroeg die morgen wordt Julia wakker van Ralph, die zijn broek probeert aan te trekken. 'Veel succes vandaag.' zegt Julia slaperig. Ze valt bijna direct weer in slaap. 

Niet veel later wordt Julia opnieuw gewekt door Kira die zo te horen ook wakker is geworden. Ze kijkt even op de klok, 6:30. Julia staat vermoeid op. Ze pakt haar badjas van de stoel en trekt die aan terwijl ze naar Kira's slaapkamer loopt. Ze opent de deur en gelijk stopt het gehuil. 'Mama!' zegt ze enthousiast. Haar zwarte haar zit helemaal door de war. 'Lieverd, lekker geslapen?' vraagt ze. Kira knikt enthousiast. 'Het is wel tijd voor een bad, vind je niet?' Julia wist dat ze Kira daar heel blij mee zou maken. En Kira gaf ook de reactie die Julia wel verwacht, 'Jaa!!' Krijst ze enthousiast. Julia tilt haar op en loopt naar de badkamer. Kira houdt net zoveel van in bad gaan als Julia vroeger.

Buiten was het mooi weer, Julia kijkt hoe Kira in het gras aan het spelen is. Terwijl haar gedachten weer afdwalen naar haar werk. Ze krijgt vaak te horen dat ze wat minder met haar werk bezig moet zijn, maar met dat advies lijkt ze niet op te volgen. Phoenix springt op haar schoot en begint vrolijk te spinnen, Julia aait afwezig door haar bruine vacht. Morgen moet ze naar Hogwarts, ze moet met Matt gaan praten, of eigenlijk met haar vader.

Minister of MagicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu