21, Letters

145 9 2
                                    

Verschillende voetstappen zijn te horen in het straatje voor het huis van Julia Snape. Om de beurt worden ze binnengelaten nadat er even bezorgd met elkaar werd gesproken. Ook Jessie verschijnt en loopt naar de voordeur, het duurt niet lang voordat een gestrest uitziende Julia de deur opent.

'Heb jij er ook een?' Vraagt ze nog voordat Jessie iets kan zeggen. Jessie knikt, Julia doet de deur verder open zodat ze binnen kan komen.

Als Jessie de woonkamer binnen komt ziet ze al verschillende mensen zitten. Natuurlijk was Ralph er, maar ook Harry, Hermione, Molly Weasley en Severus waren er. Allemaal hadden ze een zelfde soort brief in hun handen die Jessie ook gekregen heeft.

'Oké, goed.' Julia was Jessie gevolgd en neemt nu het woord. Het werd direct stil. 'Ik weet niet of er nog meer komen, maar ik denk dat we vast moeten beginnen.' Er viel even een stilte, en Jessie vraagt zich af wat de anderen op hun brief hebben staan. Of het hetzelfde was als wat zij gekregen heeft.

Alle brieven werden open op de tafel gelegd, naast elkaar. Iedereen had een paar woorden erop staan.

Sta paraat.

10 Juni 

2015,

De wereld

Vergaat op

En op elke brief stond onderaan hetzelfde: De val van het ministerie. waardoor iedereen toen ze de brief gelezen hadden naar Julia waren gekomen. Het was een klein, lelijk handschrift. De puzzel was zo opgelost.

De wereld vergaat op 10 juni 2015, sta paraat. 

Niemand hoefde te zeggen wie de brief hebben gestuurd, het moest wel van Nathan zijn. 'Dit kan een val zijn.' Harry was het eerste die de stilte verbreekt. 'Misschien zijn ze iets heel anders van plan.' Hermione schudt haar hoofd, 'Dat kan, maar we kunnen geen risico's nemen! We moeten ons voorbereiden.' Julia knikt instemmend. 'Ja je hebt gelijk Hermione, maar ik vraag me af. Waarom jullie al die brieven hebben gekregen?' ze kijkt het groepje rond. Zelf had ze niks gekregen, was Greyback echt zo dom, of zit er nog iets achter? Iets wat ze niet door hebben. Julia haalt haar toverstok tevoorschijn en wijst op de brieven.

'Revelio' 

Geschrokken zetten ze allemaal een paar stappen achteruit, alle brieven vliegen in brand. Snel pakt Molly haar toverstok er ook bij.

'Aguamenti!'

De vlammen worden snel gedoofd. 'Dat was het dus niet,' zegt Julia hoofdschuddend, ze bedankt Molly kort. Jessie vond dat de brieven erg overdreven waren, er was toch niemand zo'n magisch wonder dat de hele wereld daarmee te maken krijgt? Maar ze opent haar mond niet om haar gedachtes te delen, aangezien alle anderen er wel heel serieus over leken. 'We hebben 2 weken, dit moet voldoende zijn, lijkt me.' Severus zei voor het eerst wat deze avond. Iedereen lijkt het met hem eens te zijn.

'Ik denk dat we de orde opnieuw moeten oprichten.' Het was Harry die plotseling met dat idee kwam. Julia kijkt haar broer even verward aan. Maar knikt dan, 'Ja, dat lijkt me het beste, we hebben iedereen nodig die wilt, en kan helpen. Hermione, kan je nog in contact komen met Dubledore's Army. We kunnen hun ook goed gebruiken.' zegt ze uiteindelijk. Hermione knikt, 'Dat zou moeten lukken.'

Minister of MagicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu