17, Light in the Darkness

142 10 3
                                    


'Nee, er moet een andere manier mogelijk zijn!' geschrokken staart Julia naar het portret van Dumbledore. Ze kon zich geen wereld voorstellen zonder haar vader. Dumbledore fronst zijn wenkbrauwen en schudt daarna zijn hoofd. 'Ik ben bang dat dit de enigste manier is.' Julia schud koppig haar hoofd. 'Dan zoek ik de andere manier wel.' Zonder nog een woord te zeggen verlaat ze het kantoor.

6 nieuwe doden! 

Opnieuw is een Tovenaar-gezin op een brute manier vermoord. Het ministerie vermoed dat  de snel groeiende groep van de gefreesde Oud-Death Eater Fenrir Greyback hierachter zit.

Het was een kort bericht wat er in de krant stond, maar het zorgde opnieuw voor veel paniek. Verschillende radio uitzendingen verdraaide het verhaal enorm en er was niks wat het ministerie er aan kon doen.

Julia schrikt wakker van een harde knal. Ze was inslaap gevallen op de bank in de woonkamer. Maar doordat er iets tegen het raam is aangevlogen springt ze geschrokken op. Een grote, zwarte uil stond voor het raam te wachten totdat ze open deed. Vrolijk krassend vliegt de uil naar binnen. Snel pakt Julia de brief dat aan zijn poot hangt, ze herkende onmiddellijk het warrige handschrift van Giel.

Lieve Julia 

Jessie is zojuist bevallen van een dochter!

We hebben haar Nikkie genoemd.

Giel.

Julia kon zien dat hij het in een razend tempo op papier had gezet. Ze voelde hoe de tranen branden in haar ogen. Snel loopt ze naar de trap en roept: 'Ralph! Kom snel!' Niet veel later komt haar man, die bezig was geweest met werk de trap af lopen. 'Wat is er aan de hand?' 

'Jessie en Giel zijn ouders geworden!'

Het drietal verschijnt voor het huis van Jessie en Giel, hun huis was ontzettend kleurrijk. De hele tuin stond vol met verschillende bloemen. Kira opent enthousiast het donkerpaarse hekje en klopt op de deur. Ze vond het altijd geweldig om op bezoek te gaan bij het tweetal. 

Niet veel later wordt de deur geopend door een vermoeid uitziende Giel. 'Ze is er net een half uur!' zegt hij enthousiast terwijl hij Julia omhelst. Hij loopt direct weer naar boven en Julia en Ralph volgen hem. Kira was afgehaakt om de kat te aaien. 

'Jessie, je hebt bezoek.' Giel opent de deur van hun even kleurrijke slaapkamer en Jessie kijkt verbaasd in het gezicht van haar beste vriendin. 'Julia! roept ze verbaasd. Ze zag er vermoeid, maar opgetogen uit. Samen met hun pasgeboren baby zat ze in de donkerblauwe stoel. Julia kan haar tranen niet in bedwang houden en omhelst haar vriendin stevig. Daarna kijkt ze liefdevol naar de slapende baby die in haar armen ligt.

'Wat is ze prachtig.'

Minister of MagicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu