In de verte klonken rennende voetstappen, gedempt geschreeuw en harde knallen. Het was officieel begonnen.
Severus en Julia hadden al snel hun tegenstanders uitgeschakeld en gingen ieder zijn eigen weg. Julia besloot om terug naar beneden te gaan. Ook al hoorde dat niet helemaal bij het plan. Ze rende vliegensvlug naar beneden en vuurt spreuken af. Hoe verder ze beneden komt, hoe drukker het was. Inmiddels was ze bijna bij de hoofdingang toen het gebeurde..
Een harde knal, Julia schrikt en deinst opzij, maar te laat. Een halve muur met stenen werd uit zijn fatsoen geblazen en raakte ze bedolven onder het puin.
'Godve-' wist ze nog uit te brengen. Een steen raakte hard haar hoofd en ze begon zwarte vlekken te zien. Haar toverstok was door de klap uit haar handen gevlogen en ze kon kreeg hem ook niet te pakken. Ze voelde hoe de stenen in haar rug drukten en ze raakte benauwd.
'Locomotor Ste-stenen.' hijgde ze. De stenen rijzen op en ze kruipt er onderuit. Snel pakt ze haar toverstok en wrijft de bloed van haar voorhoofd af, ze voelt een diepe snee. Even staat ze verdoofd stil. Ze hoort vanuit de verte een hoop geschreeuw haar kant op komen. Snel wijst ze met haar toverstok op de stenen en die vliegen precies op tijd, want de aanhangers komen net de hoek om. Maar voordat ze iets kunnen doen worden ze omver gebeukt door de stenen van Julia. Snel loopt ze verder, ze moest en zal Nathan moeten bereiken, hoe eerder dit klaar was, hoe eerder dit klaar was.
'Julia! Lieverd, wat doe jij hier?' het was Ralph die op de klap was afgekomen. Snel komt hij dichterbij haar staan. 'Wat is er met je gezicht gebeurd?' Voorzichtig gaat hij met zijn handen over haar gezicht. Ze pakt zijn polsen vast, even voelt ze niks van de pijn, ellende en het bange gevoel. Het voelt voor korte tijd zo vertrouwd. Maar ze wordt al snel weer in de realiteit gedrukt nadat er vlak naast hun wat ontploft. 'Heb je de rest nog gezien?' vraagt ze, bang voor een slecht antwoord. Ralph schudt zijn hoofd, 'Ik heb alleen Ginny en Neville gezien, daar ging alles goed mee.' Julia knikt opgelucht.
'En Nathan, heb je Nathan gezien?'
Ralph schudt zijn hoofd, Maar achter hun verschijnt iemand.
'Geen Nathan, maar ben je ook blij om mij te zien?'
Het tweetal draait zich vliegensvlug om en kijken recht in de ogen van Fenrir Greyback.
Het zal ook niet anders.
JE LEEST
Minister of Magic
Fanfic(Dit is deel 2. Lees eerst deel 1: Remember me.) 10 jaren verder. Hoe is het nu met Julia? Wat heeft ze bereikt in haar leven, en hangt er nog gevaar boven het hoofd? Of loopt alles op rolletjes?