Bab 9

488 19 0
                                    

Sebulan berlalu , Zayn dan Humaira juga telah menjalani kehidupan harian mereka dengan biasanya.

Humaira berjalan kearah mesin fotostat. Dia membuat salinan sebanyak 20keping untuk mesyuarat sebentar lagi.

" Puan Farisha.. Encik Zayn panggil. " ujar salah seorang pekerja yang lalu dibilik itu.

" sekarang ? "

Pekerja itu hanya mengangguk menandakan iya.

" kejap ae. Saya nak siapkan ni dulu. "

" nak saya tolong ke ? " wanita itu mulai melangkah namun dihalang Humaira. Katanya biar dia buat seorang supaya nanti tidak tercari-cari.

****

Pintu bilik kayu itu diketuk sebelum ditekan tombolnya untuk masuk.

" Encik Zayn panggil saya ? " soal Humaira setelah berdiri dihadapan meja Zayn.

Zayn mengangkat sebelah keningnya memandang Humaira. Bibirnya mulai menguntumkan senyuman.

" sejak bila ni ? " soalnya dalam tawa yang perlahan.

Riak wajah Humaira berubah pelik.

" sejak apa , apa ? "

" yelah. Sejak bila berencik-encik dengan saya ? "

Humaira senyum.

" kita kat office Encik Zayn. Sekarang awak bos saya bukan suami saya. " jelas Humaira. Lama sangat ke dia ni cuti sampai lupa memang panggilan tu dari dulu macam tu. Ouh lupa. Dulu mana pernah beri perhatian kan ?

Zayn ketawa.

" dah. Dah. Ni kenapa panggil ni ? " soal Humaira kembali serius.

" kalau ye pun. Duduk dulu boleh tak ? " arah Zayn. Dengan serta merta , Humaira menarik kerusi duduk dihadapannya.

" cepatlah Zayn. Saya tak settle banyak benda lagi ni. Jap lagi meeting dengan orang atas pulak. " Humaira hentak kakinya perlahan menandakan geram.

Zayn ketawa kecil melihat perilaku isterinya itu.

" taklah. Saya nak tanya. Kan pagi tadi awak mengadu sakit kepala. So dah okay belum ni ? " soalnya lembut.

" okay dah. Sakit sikit-sikit je. Tak macam pagi tadi dah. " balas Humaira ringkas. Sudah dipaksa Zayn untuk ambil cuti , tapi Humaira berkeras. Dia tidak mahu kerana harini merupakan hari penting. Mesyuarat harini wajib untuk dia hadir.

" betul ni ? " soal Zayn lalu bangun dari duduknya. Kakinya diatur kearah Humaira. Kerusi Humaira dipusingkan supaya menghadapnya. Kedua-dua belah tempat letak tangan kerusi digenggam. Tubuhnya ditunduk sedikit berada lebih dekat dengan wajah Humaira.

Humaira mengangguk.

" betul ni ? " Zayn mengangkat keningnya lagi. Jantung Humaira mulai berdebar-debar.  Wajahnya semakin mendekati Humaira. Tidak tahan dengan degupan itu. Tangan Humaira lantas menahan dada Zayn dari mendekatinya.

" Zayn.. Kita kat office. " ucapnya ringkas serta merta mematikan gerakan Zayn.

Zayn tersenyum melihat pipi Humaira yang mulai kemerahan itu. Humaira bangun dari duduknya.

Humaira membetulkan rambutnya supaya kelihatan kemas.

" Maira kalau rasa tak sihat bagitahu tau. " ucap Zayn risau.

" iye.. Boleh tak jangan risau. Saya okaylah. " balasnya rimas. Kaki segera diatur untuk kembali mempersiapkan peralatan untuk mesyurat sebentar tadi.

I Love You , ForeverWhere stories live. Discover now