Bab 2

1.1K 47 3
                                    

Pisau rambo yang berada di tangannya itu dipusing-pusingkan. Matanya tajam merenung hujung pisau itu. Tajam. Berkilau.

Sekali dia tusuk, confirm nyawa melayang.

"Cik Amee."

"Ya." Mata masih fokus pandang pisau.

"Aku dapat info. Kawasan A ada orang buat kacau." Kening Cik Amee terangkat.

"Siapa kacau?"

"Gangster baru nak up."

"Hantarlah budak. Aku malas nak turun."

"Okay Cik Amee." Cik Amee hanya angguk. Dia tahu Jad bergerak keluar dari biliknya. Cik Amee mengeluh. Dia baling pisau rambo itu, tepat mengena ke atas dart board itu.

Dia senyum. Bullseye!

Tengah dia sedap termenung, dia dengar bunyi tapak kaki. Berkerut dahi dia. Bunyi tapak kaki itu bukan bunyi tapak kaki berjalan biasa. Bunyi tapak kaki yang berjalan perlahan dan berjengket. Seperti menghendap.

Cik Amee terus buka laci. Pistol berwarna emas itu dicapai dan diselit ke dalam baju. Dia bergerak mendekati pintu. Dia berdiri dan bersandar pada dinding betul-betul sebelah pintu.

Pintu itu ditendang dan masuk seorang lelaki bertopeng. Cik Amee senyum sinis apabila lelaki itu berhenti bergerak. Seperti bingung tiada orang.

Cik Amee bergerak perlahan dan mengangkat pistol emasnya betul-betul di belakang kepala lelaki bertopeng itu.

"Gotcha!" Suara Cik Amee buat lelaki itu mengeras.

"Cari aku ke?" Lelaki itu masih lagi berdiri tegak. Tapi dengan pantas lelaki itu berpusing dan menarik lengan Cik Amee lalu dikilasnya ke belakang. Cik Amee terkejut.

"How are you little apple pie?" Berkerut dahi Cik Amee mendengarnya.

"Kau nak apa ni?" Keras suara Cik Amee menyoal.

"Nak kau. Takkan tak boleh?" Cik Amee mula terasa tangan lelaki itu bergerak di belakang badannya. Cik Amee ketap bibir.

"Stop mess up with me!"

"Mana ada aku cari pasal. Aku nak ajak kau ke syurga ni." Tubuh Cik Amee dipeluknya erat. Tangannya mula bergerak ke arah yang dia nantikan.

Dengan rasa panas hati, Cik Amee terus hentak kepala lutut lelaki itu dan menyiku kepala lelaki bertopeng itu. Lelaki itu terus terduduk.

Cik Amee pantas mencapai gari di atas mejanya dan menggari tangan lelaki itu di tiang dalam bilik gudang itu.

"Sial punya perempuan!" Lelaki itu menyumpah. Cik Amee tarik topeng dari kepalanya.

"Aku dah agak. Confirm kau! Anak dengan bapak sama aje. Gatal. Nafsu binatang!" Dia sepak peha Leo Geehan itu.

"Kau nak apa cari aku?" Soal Cik Amee lagi.

"Huh! Kau malukan bapak aku dekat hotel kau kan?!" Cik Amee ketawa sinis mendengar kata-kata Leo Geehan itu.

"Kau bodoh eh? Aku cakap elok-elok dengan bapak kau. Bapak kau yang cari pasal dulu. Bawa GRO-GRO dia masuk hotel aku. Kau ingat hotel aku tu apa ha?!"

"Dah nama pun hotel. Tidurlah!"

"Eyy dia ni karang." Cik Amee letak kakinya yang berkasut boot itu ke atas zip jeans Leo Geehan itu.

"Shit! Ameera!" Cik Amee tekan perlahan.

"Stop it Ameera!"

"Stop? Aku tengok benda ni mencanak sangat naik. Aku nak kendurkan."

PROTECT YOU⚔️Where stories live. Discover now