"Selamat datang Cik Amee." Cik Amee hanya angguk. Dia tarik lengan Zain masuk bersama.
"Hai Jad. Hai Had." Penyambut tetamu hanya senyum.
"Hai awak. Cantik harini." Jad cuba jual minyak. Had dah tepuk bahu Jad.
"Kau ingat tu depan tu. Tu fokus kau." Had tunjuk Zain.
"Aku tahu lah!"
"Hai Cik Amee. How are you? Lama tak jumpa. You datang sini mesti sebab ada event kan?" Seorang lelaki yang agak lembut keluar.
"Memang pun."
"Haa Jad dan Had nak pattern suit macam mana?"
"Kau cari baju untuk ini dulu." Cik Amee tepuk bahu Zain. Zain hanya senyum.
"Wow. Who is he? Bodyguard baru ke?"
"My fiancé." Terbelalak mata Zain dengar. Dia terus pandang Cik Amee. Cik Amee hanya senyum. Senyuman amaran. Cepat berlakon!
Jad dan Had rasanya dah penat terkejut. Jadinya Jad memang dah siap awal-awal mental dia. Mesti Cik Amee akan pelik-pelik harini. Tapi Had masih ternganga.
"Bang... Rm500 tu kasi ajelah aku terus."
"Ahh. Aku tak caya. Mesti ada motif Cik Amee buat macam tu."
"Mengaku kalah ajelah. Kau tak nampak ke macam-macam Cik Amee buat harini?"
"Ah aku still tak percaya. Aku pasti mesti ada something yang Cik Amee cuba buat. Kalau betul Cik Amee kahwin dengan dia aku kasi kau Rm2000!"
"Bagus lah. Lagi lama makin tinggi bet kita. Kau simpan duit awal-awal ya Hadid?" Sinis Jad berkata. Had hanya diam. Berkira-kira, agak-agak duit dia banyak tak? Selamba aje cakap rm2000 macam lah dia dapat duit dari langit!
"Hai I Zain." Salam dihulur.
"Oh my godd!!! Kennot brain I tau. Handsome fiancé you." Zain perlahan tarik tangan dia daripada genggaman lelaki hadapannya ini. Eyy ngeri!
"Lepas cari dia punya, baru cari bodyguard I."
"Okay Cik Amee. Nina! Buat kan kopi untuk mereka."
"Alright bos!"
"So you nak suit? Tuxedo?" Zain dah garu kepala.
"Meh sini I yang pilih untuk dia." Jay dah datang berdiri sebelah. Dia tepuk bahu Zain. Dia tahu Zain mesti tak pernah buat benda ni.
"Lounge Suit. Navy Blue."
"Pattern?"
"Slim cutting? Okay kot. Cer cuba."
"Alright." Sally aka Salem terus berpusing melangkah ke belakang butiknya.
"Sally. I nak hari ni tau." Ujar Cik Amee mematikan langkah Sally. Sally memandang Cik Amee dengan wajah tak percaya.
"Seriuslah Cik Amee?"
"Alah you kan banyak baju dah siap. Apa masalahnya?"
"Eee apalah you ni. Fiancé you patut pakai baju yang limited edition tau!" Ujar Sally dengan jemari dia yang lemah gemalai bergerak-gerak itu.
"Dah tak sempat kan? Cepatlah cari mana yang dah siap."
"Yalah. Kejap I cari." Jawab Sally sambil bibirnya dimuncungkan. Cik Amee geleng kepala. Rasa nak sepak aje lelaki buat muka macam tu. Haishh sabarr Ameera.
"Kau dengan Cik Amee ada apa-apa ke?" Soal Had perlahan pada Zain. Cik Amee sudah duduk di sofa sambil belek-belek majalah.
"Ha? Tak adalah. Saya kan staf aje."
YOU ARE READING
PROTECT YOU⚔️
Romance~Saya akan jaga harta awak untuk saya~ Dia... Ameera Afya Don. Lebih dikenali dengan Cik Amee a.k.a Miss Werewolf. Siang dia seorang pemilik hotel, malam dia seorang anak mafia. Dia pula... Zain Althaf. Seorang lelaki yang sopan santun dan lembut p...