Bab 7

736 34 0
                                    

Cik Amee senyum sinis. Banyak kali dia nampak percikan cahaya itu. Walaupun cahaya itu kecil, tapi mata dia tajam. Lagi dia menghimpit si Zain. Zain pula rasa tak selesa.

"Cik Amee. Boleh jauh sikit tak?" Zain cuba tarik lengan dia. Dari tadi Cik Amee macam lintah dekat dia. Melekat aje. Risau pula dia.

"Kenapa? Awak diam ajelah."

"Saya rasa berdosa bila Cik Amee buat macam ni." Terus tegak Cik Amee dibuatnya. Dia macam supppp terus tepat ke hati. HAHAHAHA

"Err... sorry." Cik Amee acah-acah betul kan rambut. Segan. Zain hanya senyum. Dia nampak wajah Cik Amee merah. Maaf Cik Amee, saya terpaksa.

"Cik Amee."

"Ya Jad?" Cik Amee berpaling ke sisi. Wajah Jad nampak gelisah.

"Ada nampak Had dengan Fira?"

"Tak ada pula. Kenapa?"

"Aku cari dari tadi. Tak jumpa! Mana dorang pergi?"

"Manalah aku tahu. Aku duduk sini aje dari tadi."

"Tak apalah Cik Amee. Aku cari dekat tandas."

"Okay." Jad terus mencari tandas. Bila dah jumpa tandas, naik kejung badan dia lihat Had dan Fira. Terkebil-kebil matanya memandang si Abang yang memerangkap Fira di dinding.

Fira sudah pejam mata. Wajah Had semakin mendekati wajah Fira. Dia tahu apa yang Had cuba lakukan. Pantas Jad bergerak dan menarik kolar baju Hay.

"Kau buat apa ni bodoh?" Terus dia tumbuk wajah Had. Had terduduk dan seperti baru tersedar. Terkebil dia lihat Jad yang bengis itu. Fira sudah menunduk. Wajahnya merah menahan malu.

"Kau bodoh ke apa? Sejak bila kau pandai buat benda macam ni ha?" Dia sepak peha Had. Geram! Walaupun mereka ni jahat, tapi mereka tidak pernah sentuh wanita. Mereka hormat golongan wanita!

Tapi apa yang dia lihat ini buat dia sedikit kecewa.

"Aku... aku..." Had mula gagap.

"Kau ni memang!" Jad sudah angkat penumbuk.

"Jadid!"

Jad terhenti daripada melayangkan penumbuknya. Dia menoleh. Wajah bengisnya mula kendur.

"Kau buat apa ni?" Cik Amee tolak tubuh Jad. Zain menarik Jad menjauh sedikit.

"Si bodoh ni! Ambil kesempatan dekat perempuan!" Ujar Jad kuat. Bengang!

"Perempuan?" Cik Amee toleh ke arah Fira. Fira hanya menunduk. Dia nampak ada air mata yang mengalir di wajah itu.

"Kau buat apa Had?"

"Aku tak sedar." Had menunduk.

"Bangun sekarang." Cik Amee hulur tangan dan Had sambut. Dia bangun dan memandang Fira dengan wajah serba salah.

"Apa yang korang buat ni? Ni majlis orang tau? Bincang lah elok-elok."

"Dia ni yang nafsu binatang!" Jad tuduh lagi.

"Jad! Sudah!" Kuat suara Cik Amee melantun.

"Kau buat apa Had?" Soal Cik Amee. Mata Cik Amee tepat memandang Had.

"Aku..." Had tidak mampu bersuara. Dia malu.

"Dia buat apa dekat kau Fira?" Soal Cik Amee pada Fira. Wajah Fira pula ditatap.

"Dia..."

"Dorang nak bercium!" Jad menjawab persoalannya. Ternganga Cik Amee dibuatnya. Zain hanya tenang. Had dan Fira menunduk.

PROTECT YOU⚔️Where stories live. Discover now