Bab 49

305 16 0
                                    

"Abang..."

Kaki Ameera terus berlari mendapatkan Zain. Tangannya terus mendakap tubuh Zain yang berjalan perlahan ke arahnya itu. Zain terus terhenti melangkah. Wajahnya beku. Serius.

"Kenapa Abang datang tak beritahu?" Ameera meneliti tubuh Zain. Takut-takut ada kecederaan yang dia tak nampak.

"Tak boleh ke nak balik rumah ni dah?" Soal Zain dingin. Ameera terus memandang wajah Zain. Baru dia perasan reaksi Zain yang dingin itu.

"Boleh lah. Meera pun memang nak jumpa Abang." Ameera senyum pandang Zain. Lega hati dia dapat lihat Zain depan mata. Baru sebulan dah sasau berjauhan dengan Zain.

"Yakah?" Zain senyum sinis.

"Yalah."

"Kalau ya kenapa mengelak setiap kali Abang call?"

"Meera busy. Lepas tu Meera..."

"Abang pun busy. Tapi masih ada masa nak spend time dengan isteri Abang. Cuma isteri Abang yang tak sudi." Bidas Zain.

"Apa Abang cakap ni?" Soal Ameera keliru. Berkerut dahinya melihat wajah si suami.

"I said what you have done to me."

"Meera buat apa?"

"Apa yang Meera buat?"

"Apa ni Abang?" Berkerut dahi Ameera melihat Zain. Soalan Zain buat dia sendiri pening.

"Apa rahsia yang Meera sembunyikan daripada Abang?"

"Ha? Rahsia apa?" Ameera tayang wajah keliru.

"Hai Ameera." Suara itu buat Ameera menoleh ke belakang Zain. Mata Ameera membulat. Shit!

"Now. Beritahu Abang apa yang Abang patut tahu."

"Abang apa kata kita masuk dulu? Takkan Abang nak berdiri dekat luar ni?" Ameera cuba menarik lengan Zain ke dalam rumah. Namun Zain masih kaku di tengah laman rumah itu.

"No. Abang nak dengar sekarang. Now! Explain!" Suara Zain mula meninggi. Lengannya direntap daripada genggaman Ameera. Wajah itu juga semakin tegang dan memanas.

"Okay. Abang nak Meera explain pasal apa ni?" Ameera masih tidak dapat tangkap apa yang Zain minta terangkan.

"Alfi. Meera kenalkan?"

Ameera ketap bibir. Dia menjeling ke arah Roy yang sedang bersandar di pintu pagar itu. Senyuman sinis Roy buat dia  rasa nak tembak orang saja.

"Kenal ke tak?"

"Kenal."

"Where is he?"

"Dia dah tak ada."

"Dia pergi mana?"

"Dia dah meninggal lah."

"Sebab apa dia meninggal?"

Ameera terus terdiam. Wajahnya terus pucat.

"Ameera I'm asking you."

"Meera... Meera tak tahu." Ameera cuba berdalih.

"Okay. So siapa dia pada Meera?"

Ameera terus pandang mata Zain. Entah kenapa matanya berkaca. Terus dia tunduk kembali. Tak pernah Zain naik suara begini. Susah nak lihat Zain mengamuk seperti ini. Buatkan dia terasa hati dengan sikap Zain ini.

"Ameera Afya." Suara Zain tegas.

"Dia... dia bekas kekasih Meera."

"So mesti Meera tahu dia meninggal kenapa."

PROTECT YOU⚔️Where stories live. Discover now