"Ardell! Don't touch that!" Bulat mata Ameera melihat Ardell yang sudah menyentuh pistol emasnya itu. Ardell memandangnya dan ketawa riang.
Pantas pistol di tangan Ardell dicapai oleh Zain. Zain geleng kepala.
"Sayang kenapa letak sepah-sepah benda ni? Bahaya tahu tak?" Zain terus simpan dalam laci. Ameera garu kepala.
"Meera rasa Meera dah simpan elok-elok dah. Tak tahulah macam mana boleh terlepas keluar pula." Garu kepala Ameera dibuatnya. Zain dukung Ardell dan dibawa ke katil.
"Anak mummy ni dah lah tangan laju mencapai." Ujar Zain sambil mengacah Ardell. Ameera mencebik.
"Yalah salah mummy aje." Zain memandang Ameera. Geleng kepala. Mood nak merajuk lah tu.
"Mummy ni pun tak habis nak muncung. Babah tak tahu nak buat apa lagi Dell." Zain mengucup dahi anaknya. Ameera masih lagi muncung.
"Dah lah. Meera nak turun." Laju kakinya melangkah keluar bilik. Zain pantas mengekori langkah si isteri.
"Sayang..." Jemari Ameera dicapai, membuatkan langkah Ameera terhenti. Ameera berpaling ke arah Zain. Zain melemparkan senyuman nipis.
"Janganlah merajuk sayang. Kalau abang tak ada ni, siapa pula nak pujuk awak?" Ujar Zain, sempat dia cuit hidung si isteri. Wajah Ameera makin cemberut.
"Abang tak ada, nak pergi mana? Nak menggatal?" Ameera jeling Zain geram. Zain dah gelak besar.
"Hesy Meera ni, ada pula ke situ. Yelah mana tahu nanti abang pergi jauh, siapa nak pujuk sayang abang ni kalau dia merajuk? Hurm?" Ubun-ubun Ameera diusap dengan penuh kasih. Ameera memandang Zain dengan pandangan mendalam.
"Pergi jauh? Abang nak pergi mana?" Soal Ameera, risau dan pelik. Ardell masih dalam dukungan Zain. Ralit bermain dengan jari sendiri.
"Pergi mana-mana ajelah. Paling jauh mungkin dalam hati sayang."
"Heh! Kenapa pula kalau jauh tu dalam hati saya? Saya dekat aje dengan abang. Kenapa nak jauh dalam hati pula?"
"Adeh sayang. Abang buat pickupline ni. Ingatkan dia blushing. Dia persoalkan pula." Garu kepala Zain dibuatnya. Ameera terus ketawa.
"Siapa suruh buat pickupline pelik-pelik. Kan dah kena soal."
"Tapi sayang, kalaulah suatu hari nanti abang pergi jauh, sayang tak boleh merajuk-merajuk tau. Susah abang nak pujuk nanti."
"Hisy! Kalau kalau! Tak suka lah." Ameera jeling Zain. Tak sedap hati kalau ayat begitu keluar dari mulut Zain.
"Hurm... Tapi kalau ditakdirkan abang pergi jauh dari sayang..."
"No no no. Abang tak boleh jauh dari saya. I will protect you! No matter what! I'll take a bullet for you." Ujar Ameera tegas. Dia takkan biarkan Zain jauh lagi. Dan semestinya dia tak akan biarkan Zain dalam bahaya.
"Macam terbalik je sayang. Bukan patutnya abang ke yang cakap ayat tu?" Gatal kepala Zain lihat tingkah laku Ameera.
"Ahh tak kisah lah siapa pun yang cakap. Protect you is my priority. Loving you is my..." Ameera mati kata. Hilang kata-kata dia apabila Zain menatapnya tidak lepas.
"My apa?" Zain memandang Ameera dengan pandangan redup. Buatkan Ameera berdebar tiba-tiba.
"My... my priority jugak lah." Jawab Ameera walaupun tergagap.
"Eleh. Malu ke abang tenung?" Soal Zain dengan senyuman nakalnya. Ameera terus kibas muka. Tiba-tiba rasa panas mula muka dia.
"Malu eh?" Soal Zain, mengusik si isteri yang mula blushing.
YOU ARE READING
PROTECT YOU⚔️
Roman d'amour~Saya akan jaga harta awak untuk saya~ Dia... Ameera Afya Don. Lebih dikenali dengan Cik Amee a.k.a Miss Werewolf. Siang dia seorang pemilik hotel, malam dia seorang anak mafia. Dia pula... Zain Althaf. Seorang lelaki yang sopan santun dan lembut p...