Bab 20

701 26 0
                                    

Zain dah keluar lunch dengan Fira. Dia tak ada rakan sekerja lain. Itu aje yang dia selesa. Dia pun bukan reti sangat nak mesra-mesra dengan yang lain. Mana taknya... semua muka ketat aje. Heh!

Tanpa Zain sedar... Cik Amee mengekorinya. Kembar dua ekor tu Cik Amee dah campak ke kedai mamak. Memang confirm tak banyak bunyi. Tak tahu kenapa dia rasa tak sedap hati. Kepala fikir Zain aje. Itu yang dia ikut Zain senyap-senyap ni.

"Zain. Tunggu kejap ya? Saya nak cari barang kejap."

"Ouh okay-okay. Saya tunggu sini." Cik Amee bersandar di sebalik dinding. Kepalanya menunduk dan tangan bermain dengan spinner. Entah mana dia beli tadi. Nampak menarik pula natang ni.

"Eh sorry encik!" Cik Amee menoleh sedikit ke belakang. Dia lihat ada lelaki yang sudah melanggar Zain.

"Tak apa Encik." Zain senyum. Dia siap bantu lagi orang tu angkat barang.

Apabila orang itu berjalan sebelah Cik Amee, bulat mata Cik Amee mendengar suara itu.

"Bos. Betul. Dia lelaki tu." Dia nampak lelaki itu tersenyum sinis. Lelaki yang bertopi hitam dan berkaca hitam. Hampir menutup separuh wajahnya. Pemakaian lelaki itu juga menimbulkan sesuatu prasangka buruk dalam fikiran Cik Amee. Cik Amee hanya melihat lelaki itu bergerak masuk ke dalam keretanya.

Cik Amee terus berdiri tegak. Oh no! Dia rasa sangat tak sedap hati. Dia menoleh ke belakang. Eh mana Zain? Dia pantas menoleh dan dia ternampak Zain dan Fira mula nak melintas. Dia pandang kereta tadi. Shit!

Terus Cik Amee melangkah besar mendapatkan mereka berdua.

"Fira!"

Langkah Fira dah terhenti apabila terdengar suara memanggil namanya. Namun Zain tidak dengar suara Cik Amee. Dia masih lagi ingin melangkah. Bunyi bising di persekitaran itu buatkan dia kurang peka.

"Zain!" Terus Cik Amee capai lengan Zain yang mula melintas itu.

Buk!

Mereka terjatuh ke tepi. Fira dah bulat mata. Dia memandang kereta yang laju menuju ke arah Zain tadi.

"Cik Amee! Zain!" Terus dia mendapatkan mereka berdua.

"Okay tak?" Fira terus periksa tubuh mereka berdua. Cik Amee bangun dari terbaring. Dia pantas periksa tubuh Zain.

"Kau ada sakit mana-mana tak Zain?"

"Tak-tak." Zain geleng kepala. Dia sebenarnya masih terkejut. Kalau Cik Amee tak tarik dia tadi... Entah ke mana nyawa dia melayang.

"Eh Cik Amee tangan Cik Amee darah." Fira tunjuk pada pergelangan tangan Cik Amee. Cik Amee terus lihat. Alah... boleh pula nak berdarah. Tapi Cik Amee pun dah rasa sengal-sengal di situ.

"Kita pergi klinik jom. Depan tu aje Cik Amee." Ujar Fira.

"Eh tak apa. Sikit aje ni."

"Sikit Cik Amee kata? Ini dah luka tau. Berdarah. Nanti kena jangkitan kuman macam mana?" Zain dah risau. Cik Amee hanya lihat wajah risau Zain itu. Comel pula muka gelabah dia ni.

"Errr korang semua boleh beredar tak? Saya nak reverse kereta." Suara yang menyampuk itu buat mereka berpaling.

"Ouh maaf-maaf." Zain bangun dan terus bantu Cik Amee berdiri.

"Kita pergi klinik ya Cik Amee?"

"Sikit aje lah."

"Jomlah Cik Amee. Saya pun takut kena jangkitan ke apa." Fira pula menyampuk.

"Fine. Yalah-yalah." Mereka terus berjalan ke arah klinik berdekatan.

Masuk klinik nasib tak ramai orang. Tak lama menunggu Cik Amee di panggil masuk.

PROTECT YOU⚔️Where stories live. Discover now