"Meera?"
"Ya? Abang tak tidur lagi?" Ameera senyum pandang Zain. Zain sudah duduk di sisi dia.
"Belum. Abang takutlah tidur sendiri." Ameera ketawa.
"Eleh. Gatal aje." Zain ketawa pula.
"Risaulah. Tiba-tiba isteri abang ni tak ada depan mata."
"Ada aje. Saja duduk luar ambil angin."
"Tak sejuk ke?"
"Biasa aje."
"Abang sejuk." Zain terus peluk bahu Ameera. Ameera senyum dan melentokkan kepalanya ke bahu Zain.
"Sayang."
"Ya?"
"Berapa banyak cinta Meera pada abang?"
"Saya pun tak tahu. Kenapa tanya?"
"Saja. Selalu orang pandang bintang dia akan cakap, sebanyak mana dia sayang orang tu, sebanyak mana bintang di langit. Tak terkira."
"Pada saya cinta saya bukan pada bintang. Sebab bintang akan hilang bila cuaca nak hujan. Cinta saya takkan hilang pada abang. Sampai bila-bila ia kekal jadi satu saja." Zain senyum mendengar kata-kata Ameera. Jarang Ameera nak sweet-sweet macam ni.
"Jadi cinta Meera macam mana?"
"Saya sanggup pertaruhkan nyawa saya untuk abang." Mendalam kata-kata Ameera buat Zain terus terdiam.
"Abang?"
"Huh?"
"Cinta abang pada saya?"
"Cukup Allah saja yang tahu." Terdiam terus Ameera.
"Mungkin cinta abang pada Meera tak sebanyak Meera cintakan abang. Tapi abang akan cuba cambahkan perasaan abang ni supaya lagi banyak dari awak Meera." Perlahan pipi Ameera dia kucup. Ameera terus peluk tubuh Zain. Cuba menyembunyi air mata yang ingin mengalir.
Andai kata Zain tahu perkara sebenar... bercambahkah cinta itu? Sungguh dia takut dengan perkara akan datang.
"Jom tidur?"
"Dah mengantuk ke?" Soal Ameera.
"Belum. Tapi jomlah masuk. Sejuk luar ni. Tak elok berembun."
"Yalah."
Mereka melangkah masuk ke dalam rumah. Had dan Jad sudah terdampar depan tv. Malas nak tegur nanti kena sakat lagi. Perlahan mereka naik tangga dan menuju ke bilik.
Masuk bilik, Ameera terus ke walking closetnya. Tukar baju. Tadi dia pakai hoodie duduk luar. Baju tidur paras peha dia capai. Memang itu baju tidur dia. Selesa sikit.
Zain yang sedang duduk berlunjur sambil hadap tv itu terus terjojol biji mata pandang Ameera. Liur ditelan banyak kali. Ya Allah seksinya. Aku tak kuat!
"Tengok cerita apa?" Ameera duduk berlunjur di sebelah Zain. Zain dah berdebar lain macam.
"Tak tahulah. Abang tukar-tukar aje ni."
"Ouh." Cik Amee terus lentok kepala ke bahu Zain. Jemari Zain dia capai dan dia genggam.
"Kenapa?"
"Rasa tak percaya."
"Sebab?"
"Dah kahwin." Ameera gelak perlahan. Zain senyum nipis.
"Percayalah yang Ameera Afya milik Zain Althaf sekarang." Ameera pandang wajah Zain yang berada di atas. Perlahan dia kucup tulang pipi Zain. Terkejut Zain dalam diam.
YOU ARE READING
PROTECT YOU⚔️
Romance~Saya akan jaga harta awak untuk saya~ Dia... Ameera Afya Don. Lebih dikenali dengan Cik Amee a.k.a Miss Werewolf. Siang dia seorang pemilik hotel, malam dia seorang anak mafia. Dia pula... Zain Althaf. Seorang lelaki yang sopan santun dan lembut p...