Bram loopt terug naar de plek waar hij net zat. Evert kijkt boos voor zich uit. Sorry voor mijn broer zegt bram zacht. Hij heeft een achresie. Hij word best snel boos. Evert zucht diep. Het is al goed zegt hij naar een lange stilte. Fenna komt aan gelopen. Waar is mijn broer? vraagt bram. We hebben hem opgesloten in de verhoor kamer.
Hey, jongens wat nou als ik hem gaat verhoren? Ze kijken bram verbaast aan. Jij? Ja, is dat zo gek. Hij vertrouwd mij. En hij heeft mij nog nooit geslagen. Nog nooit? vraagt Fenna. Bram schud zijn hoofd. Negen van de tien keer schreeuwt hij alleen naar me, maar eigenlijk is hij heel aardig hoor. Ja, dat heb ik gemerkt zegt evert sarcastisch.
Dat komt om dat hij niet weet dat je mijn vriend bent. Als ik dat zou zeggen zou hij je niet meer aan raken. Ja, vast
Je kan het proberen zegt Fenna. Met zijn drieën lopen ze naar de verhoor kamer. Fenna en evert zetten de koptelefoon op. Carla komt aan gelopen gaat bram het proberen? Vraagt ze. Carla pakt ook een koptelefoon op.
Bram loopt naar binnen en gaat tegenover khalid zitten. Hoe gaat het? Vraagt bram. Khalid haalt zijn schouders op. Wil je dat ik merel belt. Merel is zijn schoonzus dus dat is de vrouw van Khalid. Weer haalt hij zijn schouders op. Bram begint langzamerhand zijn geduld te verliezen. Ga je nog wat zeggen? Het blijf stil. Dan staat Bram op en slaat met zijn vuist op tafel. Khalid schrikt even.
Luister gast!! Roept Bram. Jij gaat nu praten! Tegen mij of een van mijn collega,s dat interesseert me niet! Maar jij gaat nu praten hoor je me!!! En dit is de eerste en de laatste keer dat jij mijn vrienden aan raakt! Je mag dan wel vier jaar ouder zijn!! Maar dat wil niet zeggen dat jij altijd moet beslissen!! Nou, vertel op! Praat je tegen mij of tegen mijn andere collega,s!!! Stil staart khalid naar de grond. Praten zei Ik!!! Khalid kijkt verschrikt weer op. Nou, komt er nog wat van!!? Praten fluister hij. Met wie!? Jou. Bram gaat weer zitten en kijkt hem aan. Waarom heb je ingebroken? Hij haalt zijn schouders op. Bram zucht. Ga je weer beginnen!? Oké, ik praat al. Mooi. Ik had gewoon wat geld nodig. Geld? Waarvoor? Ik... het blijft even stil. Ik ben mijn baan kwijt zegt hij dan. Dat meen je niet? Waarom had je dat niet eerder gezegt. Je had toch geld van mij kunnen lenen?
Zoveel geld heb jij toch niet. Hun willen heel veel geld. Hun? Herhaald bram. Ik euh... Ik bedoel ik heb veel geld nodig. Mag ik gaan? Mijn collega,s nemen je straks mee. En je houd je kalm khalid knikt. Al snel komen er een paar mannen die nemen hem mee.
Bram knikt hem na. Hij houd iets achter, maar wat?
JE LEEST
dromen zijn bedrog (moordvrouw)
ActionWaar je ook bent ik zal altijd bij je zijn! Ik denk je te zien, maar ik zie je niet Ik denk je te horen, maar ik hoor je niet. Ik denk je te voelen, maar ik voel je niet. Ik denk aan de werkelijkheid, maar het lijkt een droom. maar dromen zijn bedr...