Je gaat dood? Herhaald mika verbaast. Marco knikt. Maar ik ben niet bang, niet meer in ieder geval. Ze hebben het al zo vaak tegen me gezegd, dat ik niet meer bang bent geworden. Waarom ga je dood dan? Marco haalt zijn schouders op. Ik heb geen idee. Ik zit hier al een half jaar en straks mag ik naar buiten. Waar ga ja dan naar toe? Naar jou moeder. Mijn moeder?! Hoezo? Ze willen haar laten zien dan je dood bent. Maar dan worden mama en debbie verdrietig. Marco knikt ik weet het. Maar zo erg lijk jij niet op mij. Hoe oud ben je? Ik ben net zeven antwoord Marco. Dat is jong zegt mika zacht. Marco knikt. Dan gaat de deur open en komt er een man binnen gelopen. Hij kijkt even naar Marco. We hebben een pruik voor jou nodig, is zoeken we de juiste kleur. Hij loopt naar mika toe. Er word een plukje haar van hem af geknipt. Angstig kijkt mika hem aan.
Marco word mee genomen en mika is alleen.
Een paar uur later komt Marco terug. Hij zit er veel anders uit. Hij heeft de zelfde bruine krullen als mika. Je lijkt om mij fluistert mika zacht. Marco knikt. Mika kijkt naar zijn getinte huidskleur en zijn bruine ogen. Ik moet gaan anders belt ze straks de poltie het is al 9 uur.
Ik moet tegen haar zeggen dat ik bij brecht ben blijven eten. Ze is mijn vriendin hoor zegt mika boos. De man van net komt weer aan gelopen vlug gaat Marco zitten. Goed, zegt de man marco jij bent een zes jarig jongetje en je heet mika amezian. Je hobby,s zijn: voetballen, zingen en dansen. Maar ik kan helemaal niet zingen of dansen. Je hoef je hobby,s ook niet te laten zien. Ik knal jou over hoop. Wanneer? Op het juiste moment sla ik toe. Je hebt twee neven in Nederland yasin en bram amezian. Je ander twee neven zitten in Marokko dat zijn galit en mourad amezian. Marco knikt begrijpend. Je moeder heet merel amezian. Je moet haar mama noemen. Je vader heeft zelfmoord gepleegt toen je nog maar een jaar was. Zijn naam was khalid amezian. De man trekt mika om hoog kleren ruilen jullie twee. Mika kijkt naar zijn grijze vest. Maar dit is mijn lievelings vest. Je krijgt hem terug.
Ze ruilen van kleren, en dan gaat weg. En zit mika weer alleen mika voelt in zijn broekzak, het dierbaarste heeft hij nog zijn medaillon. Er staan een foto in van zijn vader en Brecht. Mika doet de keting om. En houd hem stevig vast. Ik komt zo snel mogelijk naar je toe brecht. Fluisterde mika zacht in het donker.
JE LEEST
dromen zijn bedrog (moordvrouw)
ActionWaar je ook bent ik zal altijd bij je zijn! Ik denk je te zien, maar ik zie je niet Ik denk je te horen, maar ik hoor je niet. Ik denk je te voelen, maar ik voel je niet. Ik denk aan de werkelijkheid, maar het lijkt een droom. maar dromen zijn bedr...