Bram slaat de voor deur met een klap dicht, uit geput laat hij zich op de bank vallen. Over een half uurtje moet hij weer aan het werk. Over een paar dagen is er een herdenking. Merel en bram vinden, ook al is khalid mischien nog in leven, dat ze het toch moeten doen, zodat de kinderen khalid dan niet vergeten. Bram staat weer op en loopt naar buiten.
Bram loopt het park in en klimt in een boom, naast het strand kwamen bram en khalid ook graag in het park. Om in een boom te klauteren of gewoon lekker kletsen.
Dan bedenkt hij zich nog iets, hij moet mourad en galit nog bellen. Galit en khalid waren eigenlijk geen echte broers maar pleegbroers. Maar khalid zei altijd dat we wel echte broers zijn. De woorden van Khalid dreunen nog in zijn hoofd: waar je ook bent, je zal altijd mijn broer blijven!
Mourad is wel zijn echte broer en yasin ook. Yasin is zijn broertje, hij is nog maar 11 jaar. En woont in een pleeggezin in Friesland aangezien hij niet in Marokko wilde blijven maar bij bram. Yasin had hij vanmorgen al gesproken, ook hij barste in huilen uit.
Bram pakt zijn telefoon uit zijn broekzak en tikt het nummer van mourad in.M=mourad B=Bram G=Galit
M: met mourad?
B: jo, bram hier.
M: hey, bram. Dat is lang geleden.
B: valt wel mee
M: waarom bel je, zeg het wel snel want je belt nu wel naar het buiteland.
B: oké ik hou het kort. Is galit ook in de buurt?
M: euh, ja ik zie hem. Ik haal hem wel even.
B: oké dankje
G: hey bram, wat is er?
B: ik moet julie wat vertellen.
M: o, wat dan?
B: het gaat over khalid, khalid is... hij... hij is dood.
M en G: wat?!
B: het spijt me.
G: dat... dat kan niet waar zijn.
M: we komen naar Nederland.
B: weten jullie dat zeker?
G: ja, ja dat weten we zeker.
B: oké doei.
M: doei!
Bram klinkt op het rode telefoontje. Hij pakt een medaillon uit zijn zak. Het is een vorm van een hartje. Khalid had hem vorige jaar gegeven voor zijn verjaardag. Hij klapt het hartje open. Er staan twee foto,s in eentje van mourad en bram en op de ándere kant een foto van galit en khalid. Ook de andere broers hebben medaillon, behalve yasin. Hij krijgt Er een als hij 18 is heeft bram beloofd. Zelf is hij 24 jaar. Khalid is 27 jaar geworden, mourad is 25 en galit 26. Dat vind bram best grappig want alle vier zijn ze 1 jaar ouder. Bram kijkt om zijn horloge, hij zuch het is weer tijd om naar het werk te gaan. Hij doet de medaillon om en klimt uit de boom.
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
Hallo beste mensen🙋♀️
Mourad en yasin heb ik natuurlijk niet zelf verzonnen. Maar die komen uit de film broeders toen waren ze ook broers van hassas/bram. Als je broeders nog niet hebt gezien en dat wel graag wilt dan kan je de film zien op npo start. Het is een 12 plus film. Het zijn 2 afleveringen die een uur duren. Het is een oorlogs film die zich afspeelt in syrie.
JE LEEST
dromen zijn bedrog (moordvrouw)
ActionWaar je ook bent ik zal altijd bij je zijn! Ik denk je te zien, maar ik zie je niet Ik denk je te horen, maar ik hoor je niet. Ik denk je te voelen, maar ik voel je niet. Ik denk aan de werkelijkheid, maar het lijkt een droom. maar dromen zijn bedr...