15

5.1K 222 41
                                    


15. Bölüm

Celasun üzerini değiştirip odadan çıktı. Son kez aynı şekilde sarılarak duran anne kıza baktı. Zaman onlar için artık durmuştu. Arkasını dönüp evden çıkacağı sırada Bennur'un yorgun sesi ile olduğu yerde kaldı.

"Celasun, gitme bazı şeyleri konuşmamız gerekiyor."

Evet çok şey vardı konuşacak ama genç adam henüz buna hazır değildi. Yine de kaçış olmadığını bildiği için arkasını dönüp el ele oturan anne kızın yanına gidip oturdu. Aysel Hanım ağlamaktan kararmış sesi ile bir elini kızının elinden çekip Celasun'un eline koydu. Bir yanında kızı diğer yanında ona kavuşmasını sağlayan oğlu gibi sevdiği adam oturuyordu.

"Sana ne kadar teşekkür etsem az gelir oğlum. Sen olmasan kızıma asla kavuşamazdım. Bir kızım vardı bu yaştan sonra bir de oğlum oldu. Kızım ve ben sana daha fazla yük olmak istemiyoruz. Yurt dışına çıkmamız için yaptığın masrafları da oraya gidince çalışıp ödeyeceğiz. "

Celasun sıkıntı ile soludu. Sonra Bennur'u burada tutmak için günlerce arayıp bulduğu bahaneyi sunmanın zamanı geldiğini anladı. Diğer elini Aysel Hanım'ın elinin üzerini koyup mahçup bir şekilde konuşan kadına baktı.

"Aysel Hanım siz de benim için çok değerlisiniz. Babamın hayatınızı ve kızınızı elinizden almasına elbette izin veremezdim. Fakat şu an için gidemezsiniz."

Aysel Hanım Celasun'un elini sıkarak konuştu.

"Ama her şeyi hallettiğini söylemiştin. Bir sorun mu var?"

Celasun başını sallayıp Aysel Hanımın diğer tarafında oturmuş konuşmaları dinlemekle yetinen kıza baktı.

"Biz bu planları yaparken Bennur'un okulunu hesaba katmadık."

Aysel Hanım bunu düşünmüştü ama bir çözümünü bulacağını ummuştu. Ellerini kendine çekip yüzünü sıvazladı.

"Ne yapacağız? Dondursak orada bir okulda devam edemez mi?"

Bennur daha fazla kendisi hakkında karar alacak olan ikiliye karşı sessiz kalamadı.

"Ben okulumu bitireceğim. O adam bana bir şey yapamaz. Onu şikayet ederim. Dağ başında mı yaşıyoruz?"

Kendinden emin şekilde konuşmasını dinlediler. Celasun yeni hamlesini yapmak için konuştu.

"Bennur kanıtlayamayacağımız olayları şikayet etsekte sonuç değişmez. Ben bir yol düşündüm."

Aysel Hanım umutla başını kaldırıp Celasuna baktı. O ise ayağa kalkıp dimdik durarak konuşmaya başladı.

"Aysel Hanım sizi çok güvendiğim bir yerde misafir edeceğim. Babam size ulaşamayacak. Bennur'u korumak içinse başka bir planım var."

Bennur da ayağa kalkıp genç adamın tam karşısına dikildi.

"Neymiş planın?"

Bennur öfkelenmişti. Onu da bir yerlere mi yollayacaktı? Okulu için kalıyorsa bunu yapamazdı. Artık hayatına dair karar alamaması canını sıkıyordu.

"Nişanlanacağız."

Aysel Hanım şaşkınlıktan konuşamazken Bennur iyice artan öfkesini dizginlemek için dişlerinin arasında konuştu.

"Dahiyane fikrin bu mu gerçekten? Sonra ne olacak okul bitince de evleniriz artık."

Celasun ima ile de olsa Bennur ile evlenmek fikrine içinden gelerek gülümsedi.

"Merak etme bende heveslisi değilim bu tarz şeylerin. Babamı durdurmak için aklıma gelen en etkili yöntem buydu. Eğer seni benim sevdiğim olarak bilirse sana dokunmaya cesaret edemez."

BENNURHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin