2. BÖLÜM

135K 4.4K 1.5K
                                    

Sabah annemin telaşlı sesiyle uyandım. Ben uyku sersemi onu anlamaya çalışırken o bana sitem ediyordu

"Ah be kızım,bu saate kadar uyunur mu saat 9 olmuş. Birazdan gelecekler. Sen daha kahvaltı yapacaksın. Hadi hadi daha yatıyorsun.

Yataktan kalkarken hala düşünüyordum. Kim gelecekti bu kadar önemli ki? Banyoya doğru ilerlerken olanlar aklıma geldi. Tabi yaa ben bunu nasıl unuttum? Bugün düğün,nişan alışverişi vardı.

Aklıma gelenlerle hemen odama gidip hazırlanmaya başladım. Herşey bir yana Alaz'ın annesinin ezici bir bakış atmaması için çok hızlı hazırlanıyordum. Oğlunun beni seçmesine pek sevinmemişti. Ama bu benim suçum değildi. Bende istemedim ki.

Siyah dizin biraz üzerinde bir elbise giydim. Hafif bir makyaj yapıp siyah vanslarımı giyerek aşağı indim. Ayak üstü birkaç şey araştırırken korna sesiyle hemen dışarı çıktım.

Çantamı alıp dışarı çıktığımda Alaz'ın arabasını gördüm. Arabaya yaklaştıkça önde oturan kızı gördüm. Alaz'ın kardeşi değildi hepsiyle isteme günü tanışmıştım. Fakat yakınlıklarına bir anlam veremiyordum. Kapıyı açıp bindiğimde Alaz'ın annesi konuşmaya başladı.

"Gelin ağa olacak kişinin giydiği elbiseye bakın hele. Namusumuza leke sürmek mi istiyorsun?"

Duyduğum sözlerle şok olmuştum. Ben hep böyle giyinirdim ki. Babam da kızmazdı. Sinirlerim bozulmuştu, dolan gözlerimi görmemesi için kafamı eğerken aynadan onunla göz göze geldim. Arabayı durdurduğunda geldiğimizi anladım. Arabadan indikten sonra Fatma Hanımın (Alaz'ın annesi) peşinden gitmeye başladım. Yürürken elimin tutulması ile yerimden sıçradım. Kafâmı çevirdiğimde Alaz'ın sırıtan yüzüyle karşılaştım. Beni korkutmak hoşuna gitmişti beyefendinin.Sinirle ona bakıp elimi çekmeye çalıştığımda daha fazla sıkıp konuşmaya başladı.

"Sakın elimi bırakma zaten bu elbiseyle seni dışarı çıkardığıma dua etmelisin ve elbise ne birşey söylemedim diye izin verdiğimi düşünme bunun cezasını evlenince çekeceksin karıcım"

Düşünemediğim bir şey daha...

Evlendiğimiz geceben ne yapacaktım??

Ben bunları düşünürken Fatma hanım ıvır zıvırları almışlardı. Geriye gelinliğim nişanlığım bindallım ve yüzükler kaldı. Iıımm birde Alaz'ın damatlığı. Alaz annesinin yorulduğunu bahane ederek onları eve göndermişti. Sadece Alaz'ın yanında oturan kız kalmıştı.

Adı Sanem'miş. Alaz'ın kuzeniymiş. Fatma hanım! Benim elbisemin boyuna okadar laf etti ama kendi yeğenine birşey söylemiyor.

Neyse ilk önce Alaz'ın damatlığını almaya karar verdik mağazaya girince Alaz etrafa bakınırken ilerideki damatlığı fark etmekle yanına gitmem bir oldu. O kadar güzeldi ki. Tam Alaz'a göstermek için arkama döndüğümde Sanem'in Alaz'a damatlık gösterdiğini gördüm. Yanlarına gittiğimde Sanem'in gösterdiği damatlığı çekip kendi beğendiğim damatlığı gösterdim.

Alaz elimdeki damatlığı alıp direk kabine gidince yanıma Sanem geldi.

"O kadar heveslenme canım."

"Neye heveslenmeyeyim canım?"

"Alaz'la evlilik fikrine,hem evlensen bile teyzem beni üstüne kuma getirecek."

Hala aklımda kuma sözcüğü vardı. Bana bu yüzden mi kötü davranıyordu.

EVET ARKADAŞLAR İKİNCİ BÖLÜMLE KARŞINIZDAYIM. YAZIŞ TARZIM İLE İLGİLİ ELEŞTİRİP EKSİKLERİMİ SÖYLERSENİZ ÇOK MUTLU OLURUM. KENDİNİZE İYİ BAKIN!!!

TÖREHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin