"Lama lagi ke?" Soal aku.
"Awak boleh sabar? Tak nampak ke kami tengah busy?!" Nurse itu menengking aku dan layan pesakit jutawaan tu terlebih dahulu.
Kuang haja! Dah lama aku tunggu kat sini, kau boleh boleh bagi pesakit yang baru sampai tu deluan?!
"Yahh! Kan saya deluan sampai, dah lama dah saya tunggu, kenapa dia ni dapat giliran deluan?!" Aku berdiri dan mendekati nurse itu.
Lengan uniform sekolah aku sinsing hingga ke paras siku. Fuhh aku nak marah dah ni, nak marah!
"Jangan biadab eik hagsaeng (student), hospital ni ada prosedur!"
"Prosedur? Eomma saya dah nak nazak tu, kau tak nak peduli ke?!"
Doktor yang baru sampai itu pandang aku dengan wajah ketatnya. Dia senyum pada pesakit jutawan itu.
"Maafkan kami atas luar kawalan ini ya encik, nurse bawa dia masuk,"
Doktor tu senyum dan iring mereka dengan pandangan mata hingga mereka masuk ke ruang kecemasan.
"Yahh doktor! Eomma saya dah---"
"Kau ada duit? Kaya? Eomma kau tu dah memang nak mati dah pun,"
"Yahhh!"
"Daripada kau buang masa bawa eomma kau hari-hari datang sini, baik kau belajar lah hagsaeng. Kha,"
"Doktor----"
"KHA!!" Doktor tu tolak aku dan angkat eomma aku. Dia tolak eomma sekali hingga jatuh ke tar jalan raya.
"Yahh!!" Aku tampar doktor tu dan dapatkan eomma . Dia senyum sinis.
"Kalau takde duit, jangan datang!"
Doktor tu masuk ke dalam.
Air mata aku berlinangan melihat eomma yang dah terlalu lemah nak angkat badan sendiri.
Aku peluk eomma erat.
"Eomma... Mianhae eomma,"
_______________
Aku angkat eomma dan berusaha untuk ke hospital seterusnya.
"Eomma, jebal. Bertahan untuk Jisoo." Aku menyedut mukus yang hampir nak terkeluar.
"D--dah dahlah Jisoo. Kita balik lah ya nak. Eomma UHUK UHUK! E--eomma----"
"Eomma changkaman. Eomma bertahan ya,"
Aku percepatkan langkah sambil cuba sekuat tenaga aku untuk menggendong eomma.
Sampai sahaja di loby hospital itu, aku jatuh tidak bertenaga. Security itu berlari mendapatkan aku.
"Ahjus--shi... Tolong eomma saya.. Jebal,"
Security itu terus berlari memanggil nurse dan doktor. Eomma aku diangkat ke kerusi roda dan segera di masukkan ke dalam wad emergency.
Aku berdiri dan duduk di luar wad kecemasan. Air mata aku mengalir untuk kesekian kalinya.
"Eomma.. Jebal.. Bertahan hidup untuk Jisoo,"
_______________
-SeokJin POV-
"Doktor! Kita ada emergency patient!"
Aku pakai blazer doktor aku semula dan berlari keluar dari bilik doktor. Wanita tua itu aku chek menggunakan alatan canggih hospital.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...