Chapter 42

139 22 2
                                    




"Okey first thing first. You should see this," kata aku dan tunjukkan buku nota kecil.

"Apa ni?" Soal Seokjin sambil baca buku nota tu. Aku sengih busuk.

"Heeeee.. Awak ajar saya bahasa inggeris dulu."

"Seriously? Saya sweet macam ni ke?" Soal dia sekali lagi sambil kerut dahi. Aku guling mata ke atas. Tak malu ke angkat bakul sendiri? Nasiblah awak amnesia. Amnesia pasal aku🌚.

Buku nota tu dia tutup dan simpan tepi. Kedua belah tangan aku dia genggam kemas.

"Apa lagi yang saya perlu tau?"

"Contoh?"

"Anything," balas Seokjin dengan senyuman seksi dia. Aiguuu, sebab tak tahan, aku cubit pipi dia perlahan.

"Aiguuuuuuu uri husband nampak dunguu lah~"

"YAHH Kim Jisooooo," dia jengilkan mata sebesar-besar yang boleh.

"Okey okeyy awak tak dungu k. Awak tak dungu, awak dumb,"

"YAH!" Dia jengilkan mata dan cubit pipi aku.

"Appo! Appo! Lepas , ok ok sorryyy arhhh!"

Seokjin lepaskan cubitan di pipi aku dengan wajah yang masam mencuka.

"Okey lah. Nak bersiap. Jap lagi nak jalan, ada shooting." Kata aku dan capai tolak dia keluar dari bilik.

"Saya hantar kau, k."



_______________




"Kat sini ke tempat kerja kau?" Soal dia sambil buka kaca mata hitamnya.

"Iya kat sini. Awak patut bersyukur tau dapat bini lawa macam kitew ni," kata aku dengan penuh bangga.

"O...key..." Seokjin senyum awkward dan garu belakang tengkung. Betul apa, lawa en aku. Kan. Kan. K...an?

"Kim Jisoo,"

Aku alih pandang ke belakang. Mata aku membulat terkejut. Tak. Aku tak nak Seokjin ingat pasal appa! Aku tak nak dia ingat yang dia beli aku.

Aku.... Malu.

"Nuguseyo?" Soal aku sambil telan air liut pahit.

"Woahh! Sejak bila kau mula hilang daratan ni Jisoo. Huh?" Kata appa sambil tunding jari, cekak pinggang.

"Kha. Saya tak kenal kau." Kata aku dan  tarik tangan Seokjin. Eihh tolonglah appa.

Banyak-banyak memori, aku nak Seokjin lupa satu ni je. Aku malu weih. Maruah mana maruah?😂💔

"Yah! B*bi! Kau buat-buat tak kenal appa kau siapa?" Appa tarik tangan aku sekuatnya dan angkat tangan bersedia untuk lempang aku.

Aku dah tutup mata. Ready dengan apa-apa kemungkinan.

Aik??

"Jangan sentuh dia."

Aku buka mata dan ... Ya. Seokjin tengah genggam tangan appa.

"Ohh kamu. Haa elok! Dengar sini. Saya nak ambil Jisoo semula."

Seokjin kerut dahi. Tidak faham dengan apa yang appa cakapkan.

"Saya nak jual Jisoo kat orang kaya. Jadi, saya nak kau lepaskan dia. Lagipun, kau cuma beli dia 1juta. Orang kaya tu offer 5juta."

Appa senyum sinis dan tarik tangan aku apabila menyedari Seokjin yang tengah kebingungan.

"Appa! Pikkyeo!" Aku tarik tangan aku tapi appa tetap berkeras untuk tidak lepaskan aku.

Seokjin kerut dahi dan genggam rambutnya. Wajah dia berubah merah.

"Argh!"



-Seokjin POV-

"Argh!" Aku melutut kesakitan. Ya.. Aku ingat lelaki ni. Dia bapak Jisoo.

"Arghh!" Aku kuatkan genggaman pada rambut dengan harapan sakit kepala itu akan hilang.

Tapi tak. Semakin ingatan aku pasal appa Jisoo terbayang, semakin kepala aku rasa sakit.

Lagi parah bila jantung aku mula berdegub kencang dan air mata mengalir tanpa sebab.

"Jisoo... Tolong.." Rayu aku perlahan.

Dia berlari anak mendapatkan aku dengan wajahnya yang cuak.

"Awak! Awak okey ke tak ni?" Jisoo genggam kedua belah bahu aku. Aku teriak perlahan apabila suara Jisoo yang aku sendiri tak tau datangnya dari mana, masuk ke dalam telinga aku.


"KAU BUNUH EOMMA SAYA, SIAL!!!"

"CERAI KAN SAYA SEOKJIN! CERAIKAN SAYAAA!!!"



"Arghhh!!!!" Aku teriak sambil tutup telinga. Kepala aku semakin sakit.

Jisoo peluk aku dan tepuk belakang aku. Air mata aku semakin mengalir laju. Jantung aku berdegub kencang, sakit.


"Awakk! Kenapa ni?!" Soal dia risau. Lelaki tadi aku pandang dengan pandangan yang kabur.

Aku kerut kepala kesakitan.

Aku.... Aku rasa aku pernah nampak dia...



N G I N G G !

"ARGH!" Aku tekup telinga aku kesakitan.

"Awakkkk!"




Gelap..


Aku tak tau kenapa aku jadi macam ni. Yang pastinya.

Aku nampak Jisoo nangis.

Aku nampak mata dia penuh benci kat aku.

Aku dengar suara dia.


Dan lelaki tu.


Aku nampak dia pukul Jisoo.




Siapa Jisoo sebenarnya untuk aku?







❤❤❤❤❤❤❤

TBC.

I Love You +KSJ+ Where stories live. Discover now