Dari tadi aku terlompat-lompat bahagia. Pertama kali aku rasa hidup bebas tanpa beban. Senyuman terukhir.
Eomma yahh~ Sembuh cepat ekk, pastu aku boleh lah bawa eomma traveling, rasa udara segar, rasa suasana lain dari Korea, yang lagi penting tempat ni lawa!
"Oppa! Nah, gambar. Nak upload masuk Instagram," aku serahkan smartphone dan minta dia undur beberapa tapak.
Jap. Aku orang suruhan dia, atau dia orang suruhan aku sekarang ni?
Sekali dua, dia serah smartphone tu kat aku semula.
"Tak paya gambar banyak sangat. Bukannya lawa pun," kata dia selamber dan genggam tangan aku.
Haa ni aku tak faham. Suka sangat gatal tangan nak pegang aku ni kenapa huh? Emang tangan gue ini tempat loh pegang-pegang gitu?
Aku upload gambar tu kat instagram. Haraplah Hoseok notice, lihatlahh betapa cantiknya seketul Kim Jisoo! Haaaa gitchuuu.
Setelah beberapa minit kitorang jalan-jalan kat tepi taman jagaan, Seokjin pun berinisiatif lah bawa aku pegi makan. Fav aku tu woah!
Tapi sangkaan aku meleset. Ingatkan, dia nak bawa aku makan makanan barat. Baru je nak upload. Ini tak, bawa pegi restaurant korea.
Aku just follow apa je yang dia oder. Aku jenis semua lahap, sedap tak sedap, makanan tu dah kira kawan bagi perut aku.
Seokjin pandang aku. Tangan dia dari tadi tidak berhenti bergerak. Kalau tak garu-garu, ketuk-ketuk ramadan----
"Wae?" Soal aku sekian lamanya.
"Balik nanti. Saya nak kau biasakan dengan hidup baru,"
"Maksud?" Dahi aku berkerut seribu. Hidup sekarang ni pun aku tak biasa lagi, nak hidup baru mana lagi yang dia nak dedah kat aku?
"Mana-mana kau pegi, bodyguard akan iring kau even kat sekolah pun. Saya dah tak boleh hantar kau pegi sekolah," kata dia sedikit mendatar bersama wajah dia yang.... Aku tak dapat nak terangkan.
Dia start jadi macam ni sejak pagi tadi, entah siapa call aku pun tak tau. Lepas tu, dia punya muka tu tak boleh nak ada manis langsung.
"Tapi kenapa awak tak nak hantar saya pegi sekolah? Kenapa bodyguard kena ada sentiasa dengan saya?"
"Takya banyak tanya," dia keluarkan Iphone X dia dan jari jemari lincah menekan di skrin telefon.
Kenapa aku rasa macam pelik ehh? Tetiber je bodyguard bagai, pastu why dia tak boleh dah nak hantar aku pegi sekolah?
__________________
-Seokjin POV-
Aku scrool instagram bagi tenangkan otak aku yang tengah berserabut. Tak banyak pun yang menarik kat sini selain Jisoo.
Scrool and scrool , gambar dia terpapar di skrin.
Soyaaaa_
❤ 💬
Liked by Jhoseok and 123 more
Soyaaaa_ Dubai~ #SeokjinOppa #DoktorHensem
.
Jhoseok Woah.. Seems like you had change a lot Kim Jisoo. @Daehyun.K
Soyaaaa_ @Jhoseok walaupun saya reti sikit-sikit... Well, thanks. :)
Daehyun.K mention motif? Tchh.. Dia jadi macam ni pun sebab dady sugar dia. Lelaki kacak hari tu. Turn down je lah ig ni, bukan cantik pun.
Dr.Seokjin @Daehyun.K ni account ig dia, dia boleh post apa dia nak. Who are you to talk shit with Jisoo."Eiyy betina ni, lawa ke nak cakap Jisoo tak cantik?" Sabar. Kalau aku tak sabar, memang riwayat budak Daehyun.K tu aku kerjakan.
Gambar Jisoo aku tatap lama. Senyuman aku terukhir. Sekali lagi aku jatuh cinta buat sekian lamanya aku tak rasa debar tu sejak.......
Air mata lelaki aku mengalir. Kisah gelap tu yang buat aku jadi macam ni. Yang buat aku jadi tamak. Aku sanggup buat apa ja untuk Jisoo asalkan dia tak tinggalkan aku.
Aku tak nak perkara gelap berulang kembali. Rahsia yang aku tak nak orang luar tahu kecuali Makcik.
-Jisoo POV-
Mulut aku tak henti sumpah serana Hoseok. Dia ni pun, kenapa nak tag minah sewel tu? Malass arh nak reply. Bukan dapat pape pun nak reply comment dia.
Aku lempar phone kat tepi. Kaki aku silangkan sambil baring dengan selesa.
"Untungnyalah kalau dari awal lagi hidup saya semewah ni. Gumawo eomma, kalau tak sebab eomma, saya takkan rasa hidup mewah,"
Aku gulik-gulik atas katil, menikmati setiap kelembutan. Aku berdiri dan lompat-lompat teriak.
T I N G !
T I N G !/
Kacau lah. Aku berhenti lompat dan duduk. Smartphone aku capai dan swap(?) skrin. Well, sis tak perlukan security lock screen.
Notification.
Instagram : Dr.Seokjin has like your photo.
Instagram : Dr.Seokjin reply to your photo.
"Weihh siyeslah dia backup saya?!" Aku tekup mulut bangga. Akhirnya! Akhirnya! Aku ada jejaka yang nak protect aku!
*air mata jamban* uhuk uhuk. I purple you! 😭
Baii da weii lawa tak ig Seokjin aku letak? Dr.Seokjin sangattt. Aku tak tau nak letak apa dah, jadi itu je paling senang dan mudah. Lagipun dia tak reti apa-apa, so dia takkan kisah pun even aku letak ig dia GIGOLO pun, dia takkan tau sebab dia tak kisah.
Pstt.... Jangan kecam tauu! ARMY menakutkan HAHAHAHAHA! Apa aku merepek shiall😂.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
TBC.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...