"Doktor Kim Seokjin!! Hai!" Sapa Jihyo gembira dan tunduk hormat.
"Jihyo Park?" Kata dia dan senyum segaris. Jihyo angguk laju.
"Doktor makin hensem arr sekarang," puji Jihyo. Entah kenapa aku rasa cemburu tapi EIYY INGAT DIA DAH BUNUH EOMMA KAU!
"Ohh ya. Kenalkan ini kawan saya. Dia model tau, model harapan Korea! Kim Jisoo," Jihyo peluk bahu aku dan senyum.
Seokjin pandang aku. Kosong.
Jantung aku dah berdegub kencang.
"Annyeonghaseyo. Saya doktor Kim Seokjin," kata dia dan senyum segaris.
"Saya pegi dulu ya," Seokjin tunduk 30° sebelum alih pandang kat aku dan pergi.
"KACAK KAN KAN KANNNN! HAA ITULAH DOKTOR YANG SAYA CERITA KAT KAU HARI TUUUUUU. Kerushhh sayaaaa!"
"Hmm," aku kerling dia dan pegi. Tchh.. Dah 2 tahun, but rasa benci aku kat dia masih tersisa.
__________
Aku jejak kaki kat rumah yang Seokjin hadiahkan kat aku waktu birthday 2 tahun lepas.
Sejak tu aku tak pernah jejak kaki lagi kat sini. Tapi hari ni, aku terasa nak datang.
TIT . TIT . TIT . TIT. TIDIDIT !
Aku tekan switch on lampu dan buka kasut di kaki. Rumah ni still bersih even aku tak pernah jejak kat sini lagi.
Agaknya siapa yang bersihkan ya?
K L I K .
Mata aku membulat terkejut bila melihat yeoja keluar dari bilik pakaian sambil keringkan rambut.
"Nuguya?! Macam mana kau boleh masuk sini?!" Herdik yeoja itu. Ehh dia ni siapa pula?
"Jap.. Kau ni siapa pula? Ni rumah saya lah."
"Tchh... Another girlfriend of doktor Seokjin lah ni?" Kata dia selamber dan duduk atas sofa.
"Haihh dah biasa. So, takpa. I'm pretty sure yang kau ni dah kena break kan but still tak boleh move on. Kan?" Dia gelak sinis dan persilakan aku untuk duduk.
"Masih muda. Erm... Wait.. Saya pernah nampak muka kau ni tapi di mana ya??" Yeoja itu cuba untuk ingat semula sambil pejam mata.
"OH! Frame perempuan kat bilik Seokjin! It's you majja?!" Kata dia sambil tekup mulut.
Gambar aku? Kat bilik Seokjin?
"Kau ni siapa?" Soal aku setelah puas dengan drama dia.
"Saya officially girlfriend Kim Seokjin. And you. Why gambar kau ada kat bilik Seokjin. Ha?" Soal dia. Tchh.. Wow you really want to know?
Pintu utama di buka.
Kitorang sama-sama alih pandang ke belakang.
"Makcik!" Aku tersenyum dan berlari mendapatkan wanita yang semakin di mamah usia itu. Aku peluk erat.
"Eww. Peluk perempuan tua tu? Maid Seokjin? Tch... Low taste." Kata dia selamber.
"Baik jaga mulut tu sebelum aku sumbat dengan tanah!" Aku tunding jari geram.
"What ever." Kata yeoja itu dan sangkut beg tangan ke bahu.
"Keluar cepat. Jangan stay lama-lama dalam rumah saya." Dia gelak sinis dan keluar.
Makcik senyum dan tarik aku duduk kat sofa.
"EEE KUANG HAJA BETUL YEOJA TU KAN!"
"Dah takya peduli." Kata makcik dengan senyuman gembiranya melihat aku.
"Dah 2 tahun makcik tak jumpa Jisoo. Jisoo sihat?" Soal makcik sayu. Aku angguk laju.
Teringat about Seokjin.. Aku curious dengan dia. Dia saja-saja buat tak kenal aku siapa, atau dia memang tak nak kenal aku dah? I mean, okeylah tu kan :))))) .
"Makcik... Seokjin apa khabar?" Soal aku dengan ego.
"Makcik dah lama cari kamu Jisoo. Ada benda makcik nak kau tau," nada makcik berubah lebih sebak dari sebelumnya.
"Kau tak patut benci Seokjin, sayang. Dia anak yang baik. Dia tak tau apa-apa. Dia sakit," kata makcik sambil nangis.
Aku kerut dahi.
"Sakit apa?"
"Dia sakit mental,"
Z U B !
Mean... Apa yang Hoseok cakap tu betullah kan about Seokjin ada problem mental...
"Dia jadi macam tu selepas eomma dia decide nak korbankan diri dia untuk dirogol musuh Tuan Kim dan dibunuh. Walaupun masa tu Seokjin teriak untuk halang niat eomma dia. Lepas eomma dia. Appa dia pula yang decide untuk tinggalkan Seokjin, Tuan Park telan kesemua ubat penenang tanpa pedulikan Seokjin."
Kali ini makcik semakin menangis teruk. Aku yang benci kat Seokjin pun turut menangis sama.
"Seokjin betul-betul sayangkan Puan dan Tuan Kim. Dia sanggup tak pegi sekolah semata-mata nak bantu eomma appa dia. Sebab itu Seokjin tak berdolak-dalih nak beli kau dari appa kau sebab dia tau perasaan kau lebih dari yang kau sangkakan Jisoo."
Aku usap belakang wanita tua itu.
"Tapi, kenapa dia bunuh eomma saya?" Kali ini aku tundukkan ego sedikit. Aku nak tau reason di sebaliknya. Aku tak nak hidup dalam kebencian.
"Sebab Seokjin ada masalah mental sayang. Dia tak boleh kawal perasaan untuk hapuskan orang yang akan buat dia kehilangan orang yang dia sayang,"
Aku keluh dan tangan aku makcik genggam erat.
"Maafkan Seokjin ya Jisoo. Baliklah kat rumah," rayu makcik dengan mata berlinangan air.
"I will see," senyum.
❤❤❤❤❤
TBC.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...