Chapter 46

178 25 9
                                    




-5 months ago-


"Awak, sakit lah." Rungut aku sambil picit belakang pinggang aku. Dengan segera Seokjin membantu aku untuk berjalan dan uruskan kesemuanya dari a-z.

Beruntungnya aku dapat suami macam dia ni :))).

"Sayang. Lepas ni awak pegi bilik no.7 tau."

Kata Seokjin dan berdiri.

"Nak pegi mana?"

"Nak hantar buku ni kat kaunter lah,"

"Takpaya. Biar saya buat. Tengoklah suami orang lain, semua biar bini buat sendiri," kata aku dan tarik dia untuk duduk.

Seokjin berkeras. Geleng. Kepala aku dia usap lembut.

"Diorang semua tak tau erti sakit mengandung tu macam mana. Sayang, listen here. Awak adalah hadiah terindah untuk saya dan saya tak nak hadiah saya ni menderita. I will do everything for you sayang," Seokjin senyum dan cium dahi aku.

Dia berlari anak untuk pegi ke arah kaunter.

Aku tersenyum kecil dan air mata aku hampir nak mengalir. Sejak dua menjak, Seokjin makin suwit doh. Aku tak paham.

"Untungnya puan kan dapat suami penuh tanggungjawab macam tu,"

Aku alih pandang ke arah suara yang menerpa masuk ke telinga aku.

Eo? Ni bukan ke...... Scandle Seokjin waktu kat rumah yang Seokjin hadiahkan untuk aku hari tu?

"Still remember me?"

Aku angguk perlahan.

"Kau patut bersyukur dapat Seokjin. Dia jaga kau sebaik-baik seorang suami. Bukan macam saya ni. Dahlah anak luar nikah, pastu suami langsung tak peduli."

Aku keluh dan genggam tangan dia.

"Gwenchana... Semua orang ada cerita hidup masing-masing. Saya percaya suatu hari nanti, kau akan jumpa kebahagiaan yang sepatutnya."


Seokjin berlari arah aku dan pegang tangan aku.

"Sayang. Jom,"

Dia bantu aku berdiri dan pandang kat yeoja sebelah aku tadi. Dia just senyum kecil dan pimpin aku ke bilik no.7.

"Hati-hati tau! Saya tunggu,"







____________________





"Nooooo! Awak tak boleh buat!" Seokjin rampas mop di tangan aku dan tolak aku perlahan duduk atas sofa.

"Awak tak boleh buat apa-apa. Awak cuma boleh beranak, mandi, makan, minum dan jalan. Semua kerja-kerja di rumah--------"

Aku peluk dia erat.

"Gumawo,"


I Love You +KSJ+ Where stories live. Discover now