Seokjin tarik kerusi dan persilakan aku untuk duduk. Uwarghhh apasal suwit sangat hari ni huh?
"Ni... Dating eh?" Soal aku curious.
"Dating? Eww. Hell no!" Balas dia angkuh. Aku gulingkan mata ke atas, ya pun tak yahh lah belagak.
Makanan dihidang atas meja membuatkan mata aku membeliak terkejut.
"Jap! Awak salah hantar ni. Kitorang belum oder apa-apa lagi," ujar aku kat waitress tu.
Seokjin gelak kecil dan arah waitress tu untuk teruskan. Aku dah terkumat-kamit minta Seokjin halang, tapi dia buat dunno je. Haihh apa lah nasib aku ada suami macam dia ni.
"Makanlah,"
"MAKAN AWAK CAKAP? KITA TAK ODER PAPEEE LAGI TAU. Kesianlah kat waitress tu. Nanti boss dia potong gaji macam mana? Awak tu takpelahhhh, doktor, kayaa pula tu." Bebel aku sambil cuba minta suami aku guna akal dia.
"Saya dah booking lah semua ni HAHAHAHA. Comel je wife saya membebel kan."
"Yahhhh~ awak patut gitau awal-awal lahhhh," muka aku blushing teruk.
Eeee malunyaaaaaaa!
HAAA TULAH PASAL BEBEL JE TAU, TAK PERIKSA LANGSUNG.
_______
Jam dah menunjukkan pukul 8 malam and kitorang still kat mall ni buang masa.
Gila weih, husband aku ni kaya tahap bulan ke apa? Dari tadi spend duit, tak kering-kering lagi ke?
"Awak, jom lah pulanggg. Penatt," rayu aku sambil buat muka comel.
"Jap," dia keluarkan smartphone dan call seseorang.
"Apa yang saya minta dah siap semua?
Okey good.
Makesure semua okey eh.
Khamsahamnida,"
Seokjin end call dan genggam tangan aku.
"Jom!"
Tersedar yang jalan tu bukan jalan menuju ke rumah, aku tepuk tangan dia spontan.
"Awak, ni salah jalan ni. Kita nak pegi mana?"
"Pegi rumah kita lah, mana lagi?"
"Tapi ni bukan jalan pegi rumahh. Awak ngantuk ke ni? Takpelah, berhenti kat tepi. Awak tidur jap. Otak dah tak fresh tu," kutuk aku selamber.
"Amboi, otak tak fresh? Bagi round double triple malam ni pun saya mampu lah!"
"Yahhhhhhh, byuntae!"
Aku silangkan tangan kat dada sambil jauhkan diri dari dia. Seokjin gelak besar sambil gelengkan kepalanya.
"Kenapalah tak dari dulu saya kenal kau," ujar dia perlahan.
WAIT----
Aku tak salah dengar kan?
Kitorang berhenti kat sebuah rumah agam yang cukup mewah walaupun takdelah bertingkat-tingkat macam rumah kitorang.
"Ni rumah siapa? Parents awak eh?" Soal aku sambil mata terpukau dengan kecantikkan kawasan rumah tu.
Ni kalau masuk ni, confirm lawa nak mateeeehhhhh.
Seokjin dan aku keluar dari kereta.
Kitorang berdiri di hadapan pintu rumah tu.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanficR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...