-No POV-
"Betul ke kamu nak rawat dia kat rumah je? Tak nak bawa dia pegi hospital kamu?" Soal makcik risau. Sudah dua hari Jisoo tidak sedarkan diri.
"Saya doktor. Saya tau apa yang dia perlu dan apa yang saya perlu buat. Makcik darah apa?"
Soal Seokjin sambil cucuk masuk jarum ke tangan Jisoo. Semua peralatan yang Jisoo perlukan, Seokjin bawa dari hospitalnya ke rumah.
"Makcik darah B,"
Seokjin keluh dan urut kepalanya yang masih berdenyut sakit.
"Dr. Sooyung dah sampai?" Soal Seokjin semula.
"Belum. Katanya esok baru dia datang untuk buat perawatan mental seterusnya,"
Seokjin angguk faham. Jauh di sudut hatinya, dia mula benci akan diri dia sendiri.
Seokjin tarik mesin pemindahan darah dan cucuk kat tangan Jisoo.
"Kau nak buat apa?" Makcik cuba halang Seokjin, takut kalau-kalau dia buat benda bukan-bukan lagi.
"Saya akan derma darah saya," kata dia dengan nada mendatar. Makcik halang.
"Makcik. Percayakan saya. Saya tak nak kehilangan Jisoo," rayu Seokjin supaya wanita tua itu membenarkan dia meneruskan niat dia tadi.
"Kenapa awak sanggup buat semua ni sedangkan waktu awak bunuh Jung Seohyun, awak tak nak buat apa-apa yang boleh selamatkan dia."
"Sebab..
Saya betul-betul.
Cintakan dia.
I love her so much.
I just can't let her go.
I cannot live without her."
_____________
-Jisoo POV-
Kepala aku masih terasa sakit. Aku sentuh balutan di kepala aku, dan juga jarum di tangan.
"Saya... Di mana?" Monolog aku sambil perhati di sekeliling.
Ni bukan ke Ground Floor?
TING!
Bunyi tapak kaki menuju ke arah aku semakin kuat.
Seokjin.
"Dah sedar," kata dia mendatar. Kemarahan aku datang semula dan cabut jarum di tangan aku.
"Argh!" Raung aku perlahan dan pandang dia dengan raut wajah kosong.
"Saya nak minta cerai!"
Seokjin ketap rahang dan picit kepalanya.
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanfictionR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...