Seokjin duduk di atas meja makan sambil pakai kemeja putih. Tangan dia tak henti-henti main dengan smartphone.
"Awakk, hari ni saya balik lewat sikit tau. Saya ada photoshoot," kata aku lembut sambil perhati dia. Kenapalah aku boleh jatuh cinta kat kau huh?
"Okey," kata dia sambil masih fokus kat smartphone. Aku cebik dan tarik smartphone dia.
"Yah!"
"Makanlah dulu, smartphone ni tak boleh bawa kenyang,"
Dia gulingkan mata dan sumbat sandwich ke dalam mulut. Tangan aku dengan memandainya tekan masuk applikasi Instagram dia.
Siyeslah? Apesal gambar aku sorang je muncul? Dia tak follow sesiapa ke?
Tak boleh ni. Aku type nama Hoseok dan follow. Ha ni baru betul, diorang kan berkenal. Jadi, kenalah saling berconnecting!
"Awak tak reti selfie ke?"
Dia geleng dan teguk teh. Dia hulur tangan dia.
"Bagi phone , saya nak gi kerja ,"
"Nope! Awak duduk situ, saya gambar awak. Nak upload kat insta," aku berundur setapak dan tegakkan Iphone X tu menghala kat dia.
"Saya nak gambar ni! Awak buat betul-betul tau!"
Seokjin keluh dan akur dengan apa aku nak. Dia pun duduk lah seperti pengantin baru tanpa senyum.
Speechless..
"Senyumlahhhhhh, tak mauu macam tu. Cuba awak buat macam style kucing kucing,"
"Macam ni?" Dia angkat kedua belah tangan dia dan buat muka comel. Ok sis blushing.
"Anniy! Cuba style lain, yang lebih comelllll cikiiittt. Awak tu dah tua tau nak buat muka comel, tak sesuai,"
"BANYAK SONGEH LAH KAU NI! BAK SMARTPHONE TU," dia datang menghampiri aku dan aku letak Iphone X tu kat belakang aku.
"Awakkkkkkkkkk, please!" Aku kelip-kelip mata sambil kembungkan pipi minta simpati. Seokjin picit pipi aku menahan geram dan duduk semula di tempat duduk dapur.
"Hana,
Dul,
Sat-------"
I'm blushing...
Ya Tuhan, hensemnya ToT ! Iphone X dia hampir jatuh dari tangan aku, kerana terlalu blushing. Aku alih wajah dan serahkan smartphone tanpa snap apa-apa.
"Puas?"
Aku geleng.
"Lain kali, nak awak buat lagi," kata aku sedikit malu malu kucing. Jantung aku berdegub kencang.
________________
T I N G !
Doktor Hensem❤
YOU ARE READING
I Love You +KSJ+
FanficR A N K I N G :- #2 - in KimJisoo " Hidup hanya sekali , hidup ni yang saya nak gunakan untuk bersama kau sepanjang hayat saya, Dear, Kim Seok Jin❤. " Yang Benar , -Kim Jisoo- START - april 2020 END - july 2020 NO PLAGIAT ! NO COPYRIGHT ISSUE ! #S...